HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 eoJUED besöker Mr X aka. matså
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

pdmlmember
Member

309 Posts

Posted - 2005/11/12 :  22:58:50  Show Profile Send pdmlmember a Private Message  Reply
Det här är en eoJUEDs produktion , barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial

Grisbild ska sättas in, nån i euJEUD PMa mig adressen!

Edited by - pdmlmember on 2005/11/12 23:43:47

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:01:07  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/11/12 23:02:00
Go to Top of Page

pdmlmember
Member

309 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:02:41  Show Profile Send pdmlmember a Private Message  Reply
Tack Tobbe!
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:04:16  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Bilder, Bilder!

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:04:18  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

pdmlmember
Member

309 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:08:15  Show Profile Send pdmlmember a Private Message  Reply
När jag dök upp, lite sent tyvärr, så spelades det redan ordentligt på ovanvåningen hos Mr X. Eftersom de tre andra gästerna, låt oss kalla dem Mr Y, Mr Z och Ms Z, tillsammans med värden var varma i kläderna blev det efter ett par låtar dags för kaffe å kaga.



Som sagt är det aldrig fel med lite kaffe.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:10:56  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Nu kommer snart Admin o säger till oss

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:16:01  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Den kakan ser ju smarrig ut!

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:16:37  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Låtlista hos (mrX)

Mike Oldfield "Tubular Bells" på SACD inledde. Kul att höra lite surround för oss renodlade två-kanalare.

Därefter en till tung klassiker; Pink Floyd's "Dark Side of the Moon" och det blev spåret "Time" i surround från SACD-utgåvan.

Christian Willison från Stockfisch med "hold on Im waiting", denna gången två gånger, första SACD-spåret och sedan CD-spåret som också innehåller lite mer komp i form av sax och trummor. På sacd-spåret är det bara sång och piano.

Min vana trogen så blir det lite filmmusik, Emperors New Grove och "Run Lama, Run!"

The blind boys of Alabama, albumet "Atom bomb" och spåret "Jesus is like the Atombomb"

Mer musik-DVD, nu Peter Gabriels eminenta konsert-DVD med "Sky-Blue" och han är då körad med The blind boys of Alabam, snacka om snygg övergång!

Allison Krauss & Union Station, konsert-DVD i DTS och spåren "Lucky one", "(Man of) Constant Sorrows" (känd från ...... [Soggy Bottom Boys]... film av Cohen-bröderna)

Jeanett Lindström och Stev Dobrogosz har gjort en finstämd skiva med piano och sång och vi hörde "Both sides now"



to be continued och edited....

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

Edited by - LeoArietis on 2005/11/12 23:16:54
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:19:08  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Herregud, tog mig tills nu att koppla vem mr.X var..
Min vin- och hifikväll verkar segat ner huvudet lite.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

pdmlmember
Member

309 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:21:00  Show Profile Send pdmlmember a Private Message  Reply
Så har Mr Y presenterat sig, LeoArietis.
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:23:32  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Det var ju en intressant låtlista. Vad spelades mer, måntro?

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

pdmlmember
Member

309 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:24:31  Show Profile Send pdmlmember a Private Message  Reply
Då är det dags för lite mer info om Mr X, Mr Z och Ms Z. Här har vi dem njutandes av Mrs X kaffe å kaga.


Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:25:25  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
quote:
Eftersom de tre andra gästerna, låt oss kalla dem Mr Z och Ms Z


Hmm Nog hade vi premiär idag med saffransbröd till fikat, men förövrigt var det ingen som var här och lyssnade,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:28:04  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Rackarns, där vart man avslöjad ju!

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:31:46  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
....


DVD-audio Eric Clapton's Reptile och vi hörde på "Travellin' Light"

Därefter var det dags för lite missionerande för Michael Ruff och vi hörde "I will find you there" från referensalbumet "Speaking in Melodies".

Princess Mononoke soundtrack med musik av Joe Hisaishi och vi lyssnade på "Demon God" samt titelspåret sjunget av Countertenoren Yoshikazu Mera.

Snabbt växlade vi över till en pristagare, Page och Plant från Led Zeppelin med albumet "No Quarter" och spåret "Kashmir".

Vi tappade inte tron trots Faith No More's "Evidence från plattan "King for a day" och den står nu på min inköpslista...

Snabbt blev det lite hårdare och högre med med System of a Down's "B.Y.O.B." från Mezmerize.

Ännu högre blev det med Die Krupps II och låten "Fatherland".

Steve Earle and the Dukes, det första spåret var Billy Austin. Skivan samt det andra spåret heter (tror jag...) "The hard way" och "Justice in Ontario", mina anteckningar är inte riktigt klara här.

The Notting Hillbillies fick spela "Railroad Worksong" från albumet "missing".

Brad Paisley "Mud on the Tires" och två spår, "Celebrity och Whiskey Lullaby".

Kvällens final står värden för och det blir Tangerine Dream's livealbum "Logos Live" och vi hör ett utdrag ur titelspåret.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

Edited by - LeoArietis on 2005/11/12 23:38:10
Go to Top of Page

pdmlmember
Member

309 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:32:21  Show Profile Send pdmlmember a Private Message  Reply
Och där var Mr Z och Ms Z avslöjade oså.
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:36:28  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Jag skall be att få tacka värden och värdens fru för en mycket trevlig hifi-träff och gott fika samt min privatchaufför ! Jag passar också på att hälsa till miss Z och fotografen pdmlmember. ´

Vi återkommen med den obligatoriska sågningen så fort vi har filat färdigt på argumenen.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:37:07  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Ja det var kul att träffa alla, fast det var Mr x som hade gjort kakan. Extra kul att det var så enkelt att träffas, inget krångel och kringel. Här är mina bilder. Återigen ett stort tack till alla som kom



djup koncentration i musikens landskap



som sagt enkelt och gott och framförallt trevligt sällskap



Glasögon rockar fett



fast jag tror inte dom tycker att glasögon rockar fett

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

pdmlmember
Member

309 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:42:22  Show Profile Send pdmlmember a Private Message  Reply
Då var även värden, Mr X, avslöjad.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:47:06  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag var o besökte Matså för 3 år sedan , tror jag det var. Det som jag gillade med hans setup var att för en billig peng så spelade det riktigt bra. Multikanals återgivningen var det jag gillade bäst

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

pdmlmember
Member

309 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:48:11  Show Profile Send pdmlmember a Private Message  Reply
Då är jag skyldig värden en ursäkt, inte nog att han öppnade sin dörr för oss han kan baka också. TACK

Dessutom får jag inte glömma att tacka matså's fru och dotter för att vi fick komma och våldgästa dem en lördag eftermiddag och kväll.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:48:20  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Ja det blev lite dålig uppslutning pga olika omständigheter. Trevligt med träff iaf även om jag inte var med ;)

Vilken usel hövding man är ;)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/11/12 :  23:50:23  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Tack för en trevlig träff, Mats med hustru!

Många nya musiktips snappades upp! Bland annat ska jag ut och kolla efter beggade Peter Gabriel-plattor när tillfälle ges.
Får väl besöka närmaste optiker samtidigt...

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

pdmlmember
Member

309 Posts

Posted - 2005/11/13 :  00:04:56  Show Profile Send pdmlmember a Private Message  Reply
Det ska bli lite skivinköp när tillfälle ges. För min del blir det Steve Earl och Peter Gabriel.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/13 :  00:14:37  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


förbaskat trist att man hade stärkarbytardag just idag... Var ju o bytlånade stärkare hos per G J idag.. Ända dan han hade tid... Samt missade min dotters födelsedagskalas också.. Och ingen tårta var sparad ens..

Men en "ny" stärkare kom in här i alla fall.. En Kines...

Mats med fru.. Vi kan ju titta förbi o fika ändå kanske nåt framöver

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000