HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Operan har fått stryk!!!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2006/01/13 :  17:58:23  Show Profile Send Tomas a Private Message  Reply
Av en slump fick jag hem denna magnifika apparat:

med tillhörande:


Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2006/01/13 :  18:11:39  Show Profile Send Tomas a Private Message  Reply





Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/01/13 :  18:18:59  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Dom e jäkligt läckra

Berätta gärna hur den spelar mot Operan

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/01/13 :  18:27:28  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Grymt snygga, var ligger dom i pris?

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2006/01/13 :  18:41:35  Show Profile Send Tomas a Private Message  Reply
johan_björklund:Jag håller med! En liten intrycksbeskrivning:

När jag bodde i backa i våran förra lägenhet fick jag precis ordning på akustiken innan vi flyttade.(inte det lättaste) och jag vart supernöjd. När vi flyttade in nuvarande lägenhet försvann basen(har 3 stycken naturliga basabsorbenter). Och det blev tunnare, kallare, spretigare och inte direkt skönt att lyssna på. Lite sterilt. När Audiomeca´n kopplades in och Lisa Ekdahl ljöd släppte hakan totalt. För första gången visste jag inte riktigt om det var vinyl eller cd jag lyssnade på. Så mjuuuuukt och lent, och samtidigt så starkt och massivt, inte det minsta tunt. + att lite bas har hittat tillbaks. Lite lustigt känns det att samtidigt som den spelar så lent och mjukt, samtidigt spelar den transienter många ggr mer dynamiskt. Och äntligen kan jag höja riktigt högt utan att störas av resonanser i mellanregister och diskant(och detta utan akustikreglering) Nu kan jag nästan inte sluta lyssna på musik igen(till familjens förtret) Men det absolut roligaste är att kompisen som hade Audiomecan fick Operan och upplevde klar förbättring i bland annat basen, alltså mer bas han också. Mycket fylligare och mer engegerande och klarare i mellan/diskant, så han har beslutat att behålla den tills vidare. Även han har fått tillbaka lusten att lyssna på mängder av musik, vilken försvann när han fick hem Audiomeca´n.!? Ju mer jag lär mig ju mer förstår jag att jag ingenting förstår! Men jag har ju absolut kommit ett jättekliv närmre mitt ideal, och jag tror att cd´n vart den svaga länken för tillfället, utan att uppgradera den hade det nog vart meningslöst att uppgradera något annat.

snoop:tackar! Den integrerade varianten kostar $7000(ca:56000SEK). Denna kombon sticker nog iväg lite till.

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317

Edited by - Tomas on 2006/01/13 18:45:11
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/01/13 :  21:46:17  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Tja du , Matching är nått jag brukar predika ibland o här har det blivit fullträff vilket e hur kul som helst. Det finns ingen genväg eller enkel väg heller för den delen. o att du har lyckats att få till det så pass utan akustikprylar bådar gott för framtiden.

Grattis till välljudet o glöm inte familjen

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2006/01/13 :  22:48:39  Show Profile Send Tomas a Private Message  Reply
quote:
Grattis till välljudet o glöm inte familjen

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000