HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 High-End resa med ASO
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2006/02/20 :  09:47:02  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Inspelningen med Engelholms gitarrspel kanske vore något att lägga ut för nedladdning, skall visst vara med hög "verklighetsfaktor". (High Fidelity)

Det ryktades också att receptet på fisksoppan skulle komma ut till allmänheten

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/02/20 :  10:11:29  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
quote:
Inspelningen med Engelholms gitarrspel kanske vore något att lägga ut för nedladdning, skall visst vara med hög "verklighetsfaktor". (High Fidelity)
Det finns risk för att den inspelningen följer mig till graven...

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2006/02/23 :  19:11:43  Show Profile Send geldis a Private Message  Reply
Nåja..tråden fortsätter och resan går vidare tille ett nytt HiFi-näste av rang men var har ASO hamnat?
Lägg märke till tendenser av HiFi-nirvana, den tomma slutna blicken osv.

mvh

geldis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/23 :  19:58:04  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

akkelius?? tycker mig sett den där hyllan nån stans på bild förr... Men men.. detta är en vild gissning..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2006/02/23 :  21:01:49  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
Är det Vienna som skapar detta hifi-nirvana ? Inte konstigt i så fall ...

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2006/02/23 :  22:59:34  Show Profile Send geldis a Private Message  Reply
Två rätt så långt, vad duktiga ni är.
Detta är en del hårdvaran vid tillfället.

mvh

geldis
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/02/23 :  23:26:41  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Tyvärr revs inga gitarr-riff eller dito-solon av...inte på den riktiga gitarren iaf!

Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2006/02/24 :  15:19:53  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Jag kan inte minnas att det efterfrågades några gitarrriff, live. Detta efterfrågades däremot nu i lördags, och levererades givetvis

Vill också göra en liten rättelse, Akkelis Audio var namnet. Vore trevligt med Akelius tillgångar i bolaget, men där är jag inte ännu

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/24 :  15:31:33  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Men rörstärkare o en elgura antyder en möjlighet till tunga riff.. Vikken miss att inte testa grabbar..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/02/24 :  15:35:03  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Jag var sugen, Mayro...jag var sugen!

Akkelis Audio vad et och här är ägaren, lagerpojken, revisorn, ansiktet utåt, ansiktet innåt, allt-i-allon - Stefan himself!

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/24 :  15:43:05  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

du o några till grabbar borde verkligen slå er ihop för en skoj träff.. Muse är ju trummis med mycket god erfarenhet...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/02/24 :  15:47:33  Show Profile  Reply
Tyckte herrarna i soffan att dom lät lika bra som jag tycker då

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2006/02/25 :  20:02:26  Show Profile Send geldis a Private Message  Reply
Akkelis Audio hade jobbat en del med rummet för att få ordning på ljudet. Rummet var väldigt trevligt men ganska litet för att ett par så stora högtalare som stod nära lyssningsplatsen. Jag kan säga att ljudet var ganska annorlunda jämfört med hemma hos drkim. Drkim hade fått högtalarna att "koppla" bättre till rummet enligt min uppfattning.
I övrigt vill jag nog inte lämna några synpunkter på ljudet då Akkelis Audio säljer de produkter som användes. Det kan bli fel och var och en får lita på sina öron.

De är spelarna fick gå en match och naturligtvis kunde vi inte enas om vilket som lät bäst.

mvh

geldis
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2006/02/25 :  21:07:46  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
En liten instickare hoppas jag är ok för våra moderatorer. Det kanske inte var det bästa läget att få ASO besök efter att de tillbringat 8 timmar med en anläggning i ett rum som motsvarar det bästa som finns på marknaden. Av den anledningen kanske den ljudmässiga upplevelsen får lämnas därhän men att det var skoj att träffas.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2006/02/25 :  22:25:49  Show Profile Send geldis a Private Message  Reply
Naturligtvis har du en poäng där, det går ju inte att svära sig fri från att det finns påverkan med i bilden. Samtidigt är det ju så att i de flesta fall spelar ju Björns anläggning bättre än det mesta som det jämförs med. I mina öron bättre än allt annat jag hört. Inklusive min egen anläggning, naturligvis.

Nu är det också så att jag har hört dina/likadana höglare i ett annat rum och med annan elekronik så det finns lite referencer även om ljudminnet är kort.

Håller med om att det var verkligt roligt att träffas och kika och lyssna på ditt sortiment, snacka HiFi och dricka kaffe.
Du skall ha ett stort tack för att du tog emot oss denna dag.

mvh

geldis
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/02/28 :  09:54:24  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Håller med om att det härlig gästfrihet och en kul stund hos Stefan.

Ljud kommer ju till syvenen om sist att handla om personliga preferenser och det egna tyckandet! Vi kunde t.ex. inte enas om hurvida Droplet'en var bättre eller sämre (subjektivt sett) än E.Sound'en, vilket väll är ett utmärkt exempel på just detta!

Men vår resa slutade ju inte här.

Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2006/03/16 :  21:26:38  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Är det inte dags snart för fortsättningen Resan gick väl vidare
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/03/16 :  21:37:39  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Ja jo...så är det.
Jag har precis flyttat in i ny lägenhet och håller på att möblera för fullt. Därför halkar jag efter med mina internet-obligationer!

Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000