HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Hörlursförstärkare - Gain Clone
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2006/03/10 :  23:06:38  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message  Reply
Hej,

Har den senaste tiden provat att bygga en del olika hörlursförstärkare för att ersätta min Musical Fidelity X-Cans V1 (skall ju vara DIY inte "köbe" ).
Med knapp marginal tycker jag att min Szekeres med IRF540 driven av en BOZ (även den med IRF540) låter bäst.

[http://headwize.com/projects/showfile.php?file=szeke1_prj.htm]

I kväll tog jag dock och kopplade in lurarna för skoj skull på min gamla Gain Clone med LM3875 via en dämpsats.
WOW ! ! - Vilken skillnad, låter mycket bättre!



Någon som har liknande erfarenheter?

Gain Clonen behöver dock BOZen för att riktigt "komma till liv" och utan denna låter Gain Clonen bara marginellt bättre än X-canen.
Funderar nu på att prova att bygga en lurförstärkare med ett par LM1875 som jag har i lådan.
Fortsättning följer!

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater

Edited by - McGyver on 2006/03/10 23:08:53

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/03/10 :  23:12:45  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Skoj! lite fina byggbilder vore fint också! :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000