HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 HiFiForum.nu - Nyheter och information
 Medlemsintagningen...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2007/04/24 :  19:20:57  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Det är ganska många medlemmar (+1000 st) som postar mindre än en gång per år. Känns lite märkligt att så många vill vara med för att bara posta 0-1 gånger.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/04/24 :  19:22:51  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Att läsa o att skicka/ta emot Pm antagligen

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/04/24 :  19:40:00  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Det är ingen krav på att man ska skriva


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/04/24 :  19:44:28  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Precis

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2007/06/02 :  11:48:33  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Då är medlemsintagningen öppen igen.

För att antagningsförfarandet skall kunna fullbordas är det viktigt att medlemsmailet som skickas manuellt av den sökande till postmaster@hififorum.nu inte glöms bort.

Välkomna!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2007/08/11 :  21:24:06  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply


Hej på Er alla!

Jag är ruggigt ny på forumet och kan bara bekräfta att det tog tid innan jag godkändes som medlem.
Naturligtvis kan man ha åsikter om "tröskeln" vid intagningen. Men rent principiellt tycket jag att det är bra om man får redogöra för sitt intresse i ett mail.

Men jag har funderat på varför det inte går att göra ett "Gästkonto". Det finns på andra forum så varför inte.
Vill man, kanske en "anslagstavla" för gästande vore bra. Då begränsas gästen till "anslagstavlan" tills han/hon blir medlem.

Ja, ja det var bara en liten fundering.


Vänligen
Gubben i Kalmar


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2007/08/24 :  17:03:05  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Vi har varit inne på att man skulle ha något "prov"-medlemskap. Tyvärr tillåter inte vår mjukvara sådana finesser.

Nu har jag halkat något alldeles förskräckligt på efterkälken med medlemsintagningen igen. Jag har mail som är mer än en månad gamla som ligger och väntar på mig.

Vi får stänga igen så att jag hinner ikapp.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2007/09/03 :  22:13:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag sitter här och jobbar med medlemsintagningen för att äntligen kunna jobba bort lite av det gnagande dåliga samvetet.

När medlemsintagningen är igång får vi väldigt många ansökningar. Just nu har vi 243 webansökningar och 40(!) ansökningsmail på kö. Det är många som missar att skicka medlemsmailet och därför förblir deras webansökningar obearbetade. Men, det är de 40 ansökningsmailen som gnager mest... Om man anstränger sig och skriver ett trevligt mail skall det inte behöva bli liggande obesvarat så länge(ca 50 dagar som det är nu). Det gnager ordentligt att jag inte har mer tid, men tyvärr är jag inte mer än en arbetande människa med för lite tid. Tänk om man vore stålmannen istället!

Nåväl, detta är bara ett inlägg för att be alla som skickat mail och väntar på svar om ursäkt. Ursäkta att Ni får stå och stampa i farstun hos oss. Jag hoppas verkligen inte att det är avskräckande och att det blir desto roligare för när Ni kommer in.

Vänligen,
Per

P.S. Nu är det bara 39 som väntar på svar. Claes B, välkommen till HiFiForum.nu!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/09/04 :  01:55:53  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Har Stålmannen fler timmar på dygnet?

Även vi som redan kommit in på HiFiForum.nu uppskattar ditt arbete du lägger ner. Ett stort tack från oss som får ta del av frukten från ditt arbete
Så jag kan inte annat än säga att det är väl värt väntan för er som står på kö!
Go to Top of Page

Sanny_X
Member

181 Posts

Posted - 2008/01/23 :  20:57:39  Show Profile Send Sanny_X a Private Message  Reply
När är det dags att ta in nya ansökningar?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2008/01/23 :  21:24:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Vi har tagit in en del medlemmar trots stoppet. Även utan de vanliga antagningsmöjligheterna får vi ca 10 mail i veckan. Just nu funderar vi på om vi inte skall göra om intagningen. Det känns som om det skulle vara bra om man till exempel använde ett system där redan befintliga medlemmar rekommenderade nya.

Sanny om du har en rekomendation så skicka den på PM till mig så kan vi testa hur det funkar.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/01/23 :  21:25:12  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Angående det stora antalet som vill bli medlemmar. Kan inte pac få hjälp med att beta av ansökningarna, eller...?
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/01/23 :  21:31:06  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Har en polare på vänt med. rekommenderar gärna honom

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Sanny_X
Member

181 Posts

Posted - 2008/01/23 :  21:37:33  Show Profile Send Sanny_X a Private Message  Reply
ska prata med honom först, tack Pac
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2008/01/23 :  22:09:43  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Hmmm...

Är avsikten att man enbart ska kunna komma in på rekommendation? Då skulle vi bli en klubb för inbördes beundran och inte få in friskt blod. Och jag vet åtminstone en medlem som aldrig skulle kunna blivit det...

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/01/23 :  22:48:36  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
så förstod inte jag det. bara att det gick lite snabbare om alla tog sitt ansvar. Man kommer fortfarande in men de andra kommer in lite saktare.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2008/01/24 :  07:32:17  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Asimov har helt rätt. Vi skall inte stänga av den vanliga vägen för ansökningar. Den kommer fortfarande att finnas kvar. Men de ansökningarna som får en rekomendation från en medlem går MYCKET snabbare att bearbeta.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2008/01/24 :  09:16:06  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Tack för klargörandet!

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/01/24 :  10:46:09  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Ber om ursäkt i förväg för en kanske korkad fråga, men vad är det som tar så lång tid i bearbetningen? Det är ju så länge sedan man själv blev med i klubben, så jag kommer inte ens ihåg hur det gick till.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2008/01/24 :  13:49:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Vi har ett forum där det är attraktivt att vara medlem. Man får träffa trevliga, kunniga och givmilda människor på HiFiForum.
För att säkerställa att det fortsätter på det viset och att vi har en inriktning på HiFi-entusiaster måste det skickas ett mail där man förklarar lite om sitt intresse. När man får ca 10 mail om dagen att bearbeta 24*7 börjar det dra iväg. Ovanpå medlemsmailen kommer det också en hel del mail från sökande som inte förstått.

Så summerat har jag 10-20 mail om dagen att besvara och jobba med när medlemsintagningen är öppen.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/01/24 :  13:59:32  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Tack Pac! Det var absolut inte menat som kritik utan bara vänlig undran.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2008/01/24 :  15:46:44  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Magils, jag förstår och tar det absolut inte som något negativt. Det är säkert fler som undrar så det är bra att få förklara.

Det är bara att konstatera att det tar mycket tid att vara Admin för ett så trevligt ställe som HiFiForum.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2008/01/24 :  16:25:03  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Finns det någon koll på hur många nya det är i snitt per år eller månad? Raderas någon medlem efter ett tags inaktivitet eller "fylls" det bara på hela tiden? Hur många är vi nu och hur många kan ses som "aktiva"?

Hur många kvinnor finns registrerade? Hur skulle en åldersfördelning se ut på oss som hänger här...? Eller vilka orter eller landsdelar är välrepresenterade?

Inga jätteviktiga frågor, men om siffrorna redan finns någonstans att ta fram... så skulle det vara kul att veta.

Kanske skulle vara kul med någon slags "faktaruta" någonstans om hififorum för statistikbitare och de som undrar....

Jag är nog yrkesskadad...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2008/01/24 :  16:50:58  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Det är ju ett välkänt faktum att "lögn" kompareras enligt följande:

Lögn, förbannad lögn och statistik.

quote:
Hur många är vi nu och hur många kan ses som "aktiva"?

4025 av 4777 medlemmar har postat en gång eller mer enligt statistiken längst ner på forumssidan. Dock räknar inte den med det som finns i arkivet så det verkliga antalet postare är ca 4100. I det totala antalet medlemmar finns nog inte låsta användare mm med så det antalet säger inte heller hela sanningen. Enligt medlemslistan är det totala antalet medlemmar 4857 inklusive användare som är låsta av en eller annan anledning.
Om du vill se vilka som är aktiva kan du titta i medlemslistan och sortera efter senaste post eller senaste inloggning. Sedan är det bara att räkna sidor bakåt, det visas 25 medlemmar per sida.
quote:
Hur många kvinnor finns registrerade?

Vet inte men det lär inte vara ett särskilt imponerande antal. De aktiva (hur det nu definieras) lär vara ytterst få om ens några.
quote:
Hur skulle en åldersfördelning se ut på oss som hänger här...?

Huruvida det är representativt vet jag inte men här är en tråd där ålder efterfrågades:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=38680&whichpage=6
I Boergars inlägg finns en länk till en sammanställning.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2008/01/24 :  16:56:37  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
En medlem raderas aldrig, då skulle alla kloka inlägg också försvinna. Mjukvaran stöder inte ens ett sånt tilltag.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000