HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 "Vinn en cykel genom HiFiForum.nu"; Segrare korad!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2006/04/16 :  21:08:25  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message


Jag har nöjet att utlysa en tävling med kanonfint pris här på HiFiForum!

Tävlingen kommer att gå av stapeln inom följande tre avdelningar; Hifi, Bildreportage - Hifi och Musik.
Tävlingen går ut på att man skriver en artikel på någon av de aktuella avdelningarna(mer info finns på respektive avdelning).
Vi som arbetar med Hififorum.nu kommer sedan att utse en vinnare bland bidragen. Vi ser fram emot många bidrag!

Bidragen skall vara inlämnade innan den 31/5 för att de skall kunna vara med i tävlingen

Ett särskilt tack till Per-Åke aka reeltoreel, som oerhört generöst skänkt oss det fina priset, cykeln!!

HiFiForum.nu
genom Mayday

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

n1o_0
Member

200 Posts

Posted - 2006/04/17 :  11:37:47  Show Profile Send n1o_0 a Private Message
Kul

Bara att dra fram pennan och kameran nu då!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2006/04/24 :  13:48:55  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Japp, fram med pennvässaren och linsduken och plåta/skriv för glatta livet.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2006/04/27 :  14:24:35  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Vi har ett bidrag till vår tävling.Det är lite färre än vad vi trodde att vi skulle få.

Vi får fundera på om inte det är dags att förlänga anmälningstiden. Skulle det hjälpa?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2006/04/28 :  17:56:31  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Efter lite feedback förlänger vi så att alla HiFi-papparazzi/kåssörer får tid att spana och klura lite.

Nytt sista datum är den 31/5


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2006/05/08 :  22:45:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Nu börjar vi få lite tävlingsbidrag.

Det långt ifrån över så på med tänkarkepsen och hitta på något som du kan posta in. Än kan cyckeln bli din nya sommarcruiser...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2006/06/07 :  19:38:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Tävlingen stängde för några dagar sedan och vi har tittat på alla bidragen. Trots att det var lite klent i början så blev det till slut många bidrag och de kan hittas via dessa trådarna:

HiFi: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50062
Bildreportage - HiFi: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50063
Musik: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50064

Det är bra bidrag allihop och därför har det tagit oss ett tag ett utse en vinnare... Men nu är det svettiga jobbet gjort.

Hedersomnämnandet går till Gabe:

quote:
Gabes bidrag är en bra beskrivning av hur många av oss känner inför en Live konsert även om det kanske inte är just den konserten det handlar om i de flestas fall. Gabe har skrivit ett bidrag som verkligen värmer.


Tack Gabe!!!


Och så har vi en vinnare också.

Priset går till...
Lenn Art


Japp, Lenn Art's bildreportage/artikel om tonarmsjustering på en vinylspelare står för en ny höjdpunkt här på HiFiForum. Länk här!!!

Vi var många som förundrades om vart "Några tankar om inställning av tonarm och pickup" skulle ta vägen när han skrev sin artikel. Att "några tankar" kan leda så långt...
Lenn Art gav oss en inblick i grundtänket för en pivot arm och presenterade ett helt nytt sätt att optimera en pickupinställning. Det är inte var dag som någon "utmanar" de gamla ingrodda tankesätten med lite nytänk och går hela vägen som Lenn Art gjorde i denna artikeln.

Det gläder oss att kunna säga ett "några tankar" ledde ända fram till en sprillans ny cykel.

Hjälp oss nu att gratulera vår vinnare till en välförtjänt seger.

Tack för att du delar med dig till oss andra Lenn Art!

Vänligen
teamet bakom HiFiForum


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/06/07 :  19:48:01  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
GRATTIS! LennArt.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2006/06/07 :  20:11:46  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Jag sa ju att Lenn Art skulle vinna!

Grattis Lenn Art

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/06/07 :  20:19:27  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Helt klart en värdig vinnar !


Grattis

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/06/07 :  20:59:33  Show Profile Send jerico a Private Message
Att den mannen (läs GUD) skulle vinna var ju ganska givet tycker jag.

Han har ju helt plötsligt lagt en ny standard på hur man ska tänka...

GRATTIS!!!!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/06/07 :  22:47:18  Show Profile Send ohmega a Private Message
Grattis LennArt

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Lenn Art
Bygg-Harry -05, Mästar-Harry -06, 100.000-klubben

739 Posts

Posted - 2006/06/07 :  23:45:03  Show Profile  Visit Lenn Art's Homepage Send Lenn Art a Private Message
Alltså, det här är ju inte klokt. Min tanke var att presentera några tankar kring inställningen. Jag hade klurat på dem en tid och funderat på en publicering på forumet. Sen dök artikeltävlingen upp och då skrev jag tråden och anmälde den. Och nu är vi här.

Helt ärligt, att mina ”tankar” skulle få den effekten trodde jag aldrig. Never. Men stödet från forumet kan vara väldigt stort och betyda väldigt mycket. För mig är det här ett solklart exempel på det.

TACK alla för allt stöd!

Och tack HiFiForum, reeltoreel, ztenlund, johan, jerico och ohmega för era grattisar! Jag lyfter på hatten…


Vad är rätt och vad är fel? Och av allt det som är rätt - vilket är mest rätt?

Edited by - Lenn Art on 2006/06/07 23:47:37
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/06/07 :  23:52:33  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det är VI, Lenn Art, som ska tacka för artikel. Sen ska vi givetvis tacka för priset!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2006/06/08 :  07:26:46  Show Profile Send Revoxarn a Private Message
Grattis LennArt,Det var en mycket bra artikel du skrev.Du är helt värd vinsten
MVH Revoxarn.

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/06/08 :  11:21:20  Show Profile Send mace a Private Message
Grattis!!! Använd HJÄLM...Vi vill ha dig kvar

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Lenn Art
Bygg-Harry -05, Mästar-Harry -06, 100.000-klubben

739 Posts

Posted - 2006/06/09 :  20:00:47  Show Profile  Visit Lenn Art's Homepage Send Lenn Art a Private Message
Tack igen! Hjälm har jag faktiskt...



Vad är rätt och vad är fel? Och av allt det som är rätt - vilket är mest rätt?
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/06/09 :  20:18:34  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Lenn Art

Egentligen var vi flera st som ville vara med men vi hörde att det ska lottas ut en bil till hösten så vi satsar på det istället


Jag har läst igen din tråd flera ggr o jag tror jag fattar allt nu

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2006/06/12 :  09:14:30  Show Profile Send Gabe a Private Message
Tackar för hedersomnämnandet i Artikeltävlingen. Det värmer gott i sommarvärmen.
Och ett stort grattis till Lenn Art som tog hem segern.
hälsningar
Gabe
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2006/06/12 :  19:26:04  Show Profile Send Gebex a Private Message
Grattis och tack för en mycket bra artikel!
Go to Top of Page

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2006/06/19 :  22:18:07  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message
Jo du Lenn Art...
Inte för att jag överhuvudtaget tänkt på tonarmsjustering så blev jag helt betagen i din tråd. Det gick helt enkelt inte att sluta att läsa innan upplösningen kom. Detta utmärker en skicklig författare och jag önskar att det fanns litteratur som beskriver tekniken bakom Hi-fi på ett så ödmjukt sätt som du alltid lyckas göra.

Kort och gott, Grattis, och skriv gärna en bok!!!

Förutom cykelhjälm kunde du ju också ha en cykelkorg med frigolitkulor som extra säkerhet så vi kan vara säkra på att få läsa mera från dig.

/Eddie

Fritänkare

www.kapellet.net
Go to Top of Page

Lenn Art
Bygg-Harry -05, Mästar-Harry -06, 100.000-klubben

739 Posts

Posted - 2006/06/21 :  22:35:34  Show Profile  Visit Lenn Art's Homepage Send Lenn Art a Private Message
Johan, Gabe, Gebex och Eddie:


Vad är rätt och vad är fel? Och av allt det som är rätt - vilket är mest rätt?
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2006/06/30 :  07:49:30  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
GRATTIS Lenn Art, det var väl inte oväntat med tanke på artikelns kvalitet. Tyvärr har jag inte hunnit läsa hela MEN nu går jag snart på semester så då får jag tid att plöja igenom hela:-)

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000