HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 DIY-träff i Göteborg 0604022....
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

Lenn Art
Bygg-Harry -05, Mästar-Harry -06, 100.000-klubben

739 Posts

Posted - 2006/04/23 :  12:43:50  Show Profile  Visit Lenn Art's Homepage Send Lenn Art a Private Message  Reply
Ett stort tack till arrangörerna! Många trevliga och snygga byggen och entusiaster gjorde detta till en toppendag.

Vad är rätt och vad är fel? Och av allt det som är rätt - vilket är mest rätt?
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/04/23 :  13:11:48  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Kom igen nu gubbs
Bilder !!

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/04/23 :  14:03:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Skallebank och uttorkning tar ut sin rätt hos fler än mig idag tror jag.

Jag tror det är dags för sängen igen. En DIY-träff tätt följt av en av de roligaste vinylaftnarna i historien tar ut sin rätt.

Vi saknade dig Johan! Det var snack om maskar och annat hela kvällen

P.S. Tack och lov slipper jag jobba med bilder idag. Jag hade fullt upp med att tvätta skivor, dricka kaffe(GRYMT KAFFE och DIY-bullar i år!!) och dema hur man använder en protraktor för att ställa in sin vinylspelare så det blev ingen fotografering alls för min del.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/04/23 :  14:38:46  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Man får tacka för en mycket trevligt dag.

Tog inte en bild själv utan hade mer eller mindre fullt upp med att göra kaffe,


Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/04/23 :  14:52:27  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Supertack till alla i år. Roligt när man känner igen folk och blir igenkänd.
Det enda negativa var att det tog slut så tidigt. Men å andra sidan fick man en riktig fin vinylkväll mec DJ-Pac och MC-Bernt (Surfing-Zalve satt mest bara och chattade)
Tack alla. Nu har jag två dagars plugg att ta igen. Men är glad ändå!

Illy är lovad en extra DIY-träff i miniformat någon gång i sommar. Ni andra som missade och inte räds för skåne får givetvis komma ni med :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

jonas_gbg
Member

336 Posts

Posted - 2006/04/23 :  15:25:21  Show Profile Send jonas_gbg a Private Message  Reply
quote:
Tog inte en bild själv utan hade mer eller mindre fullt upp med att göra kaffe,


Vi andra uppskattade kaffet

Jag blev förvånad över hur många det var som kör med rör i sina byggen.
Det var trevligt att gå runt och se och lyssna.

Ett tack till er alla som såg till att fixa detta.
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/23 :  15:27:21  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
B:I:L:D:E:R Tack :-)

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/04/23 :  15:31:26  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
quote:
Jag blev förvånad över hur många det var som kör med rör i sina byggen.

Det har sina skäl. Tvärtemot vad många tror så är det väldigt enkelt att "få till det" med rör.
Sen tål de nästan hur mycket elektrisk misshandel som helst, ändå fungerar de.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2006/04/23 :  15:32:20  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Skallebank och uttorkning tar ut sin rätt hos fler än mig idag tror jag.


Du är för dåligt tränad Pac .

Vi får nog höja ribban lite till nästa gång .


Får tacka för en trevlig träff där man åter fick träffa gamla bekanta som visade upp vad som hade gjorts sedan sist vi sågs. Även alla nya som kom och pratades vid var roligt, tack än gång grabbar för en trevlig dag.

/Anders


Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2006/04/23 :  16:38:21  Show Profile Send Dimitri a Private Message  Reply
Tack arrangörer och alla trevliga besökare. Det var en riktigt höjdardiyträff.
Go to Top of Page

deerhunt
Member

363 Posts

Posted - 2006/04/23 :  16:47:23  Show Profile Send deerhunt a Private Message  Reply
Det fanns en hel del roligt att titta och lyssna till:

Acme:s digitala förstärkare med PGA2311 som volymkontroll t.ex.
Tangband har jag inte lyssnat på tidigare. Blev positivt överraskad. En linjekälla med dessa borde låta bra (och ha hög verkningsgrad).

Mikaels 8-kanaliga volymkontroll så väldigt intressant ut!
Subwoofern med JBL element pumpade mkt luft!

Vinyl via OTL och OA51.3 var riktigt bra!

Stort tack till arrangörer och "utställare"!


Man skall akta sig för den som funnit sanningen, och hålla sig till de som fortfarande söker
Go to Top of Page

nikon
Member

51 Posts

Posted - 2006/04/23 :  17:12:11  Show Profile  Visit nikon's Homepage Send nikon a Private Message  Reply
På begäran lite blandade bilder...

Tack för en trevlig träff!











Go to Top of Page

Nicks
Member

1941 Posts

Posted - 2006/04/23 :  18:07:01  Show Profile Send Nicks a Private Message  Reply
TACK!

Årets höjdare! En helg helg tillsammans med likasinnade nördar, DIY, musik, öl, whisky, krydda det hela med pizza och efterföljande vinylafton.

Toppa det om ni kan! HELT OMÖJLIGT!!!!

Än en gång... TACK!

Hihi. :)

Edited by - Nicks on 2006/04/23 18:22:38
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2006/04/23 :  21:40:49  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Instämmer i tack-kören, kul att kolla byggen

Rör och vinyl var det ju gott om, och det är ju alltid kul.

Kan bara instämma med Pac, den roligaste vinylafton/natt jag varit med om, av naturliga skäl så sviktar minnet en aning, men kommer ihåg att det var välljud i mängder.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2006/04/23 :  21:41:43  Show Profile Send esl a Private Message  Reply
Saknade PABO och CH samt deras byggen.
Hoppas mycket på nästa år!

Tack än en gång för lokalerna!!
Helt suveräna !
Underbar arkitektur!

/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/04/23 :  21:57:41  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Aaaa man skulle ha följt med på vinylafton, men då hade jag nog inte kunnat köra tillbaka till Linköping på förmiddagen...

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

scorpion
Member

608 Posts

Posted - 2006/04/23 :  22:38:10  Show Profile Send scorpion a Private Message  Reply
Ett STORT TACK till alla 'goa' göteborgare som låter oss träffas och verkligen leva ut våra passioner under så trevliga och utvecklande former.

Tack också till Hoktuna och Bardis för suveräna förstärkar- och DAC-konstruktioner och för sällskapet i rum 5. Man känner sig lite previligierad när ens egna 'tummen mitt i handen' byggen får spela med så bra grejor.

I övrigt var det mycket välljud i alla rum. Perfekt kaffe och suverän skivtvätt. Har spelat 'The Three' sen jag kom hem utan ett enda knaster.

För de som eventuellt är intresserade ska jag scanna in en artikel från tyska Hobby-HiFi om deras Ciare CH-250 Dipol. Skicka E-mail eller PM med Mail-adress så skickar jag artikeln.

I augusti är vi åter i Gbg.

/Erling

OB ... cd

Edited by - scorpion on 2006/04/23 22:40:02
Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2006/04/23 :  22:39:59  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message  Reply


Quakti on the road.
























Eftersom jag varken vill framhäva mig själv och mina högtalare (även om publiken var tämligen klistrad) eller avslöja att jag har ett dåligt minne, så lämnar jag dem utan kommentarer. Det var ruskigt skoj, mkt att titta och lyssna på. Konstruktörerna var ofta på språng för att också lyssna och titta, så man fick inte mkt förklaring. En intressant sak man bör uppmärksamma var det erkännande jag fick av Tank. OA51.3 smiskar de facto piP. Nästa bild visar detta tydligt.



(postade samma på Faktiskt.se, så ingen missar. )

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/04/23 :  22:59:03  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Scorpion,
du kom med riktiga rariteter som behövde ett "reningsbad". Det var lite nervöst att tvätta så exclusiva skivor, men det gick ju utan mankemang. Kul att du upplever en förbättring.

Det var roligt att visa hur en skivtvätt funkar. Det är inte så komplicerat som man kan tro, men det behöver vara stabila saker för att det skall bli reproducerbara resultat. Så hem och snickra nu, men gör det stabilt och med justeringsmöjligheter för sugröret och tvättborsten. Vem är först med att lösa problemet med det självsjusterande dammsugarröret?

Den andra delen i det jag gjorde var att snacka skivspelarjustering. Här är länken till den protractorn jag funnit som den bästa ute på www : http://www.enjoythemusic.com/protractor1.pdf


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/04/23 :  23:23:32  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Maglite Tangbandaren är riktigt läcker Det verkar som om det var en ganska stor bredd på konstruktioner i högtalarväg.

Monstersub med JBL och öppna bafflar , Carlsson plus ficklampan

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Resonans
Member

897 Posts

Posted - 2006/04/23 :  23:29:45  Show Profile Send Resonans a Private Message  Reply
Jaha, här var den riktiga tråden då..

Tack arrangörerna för en bra DIY-träff! Hoppas att ni är nöjda med oss utställare - vi misskötte oss väl inte?

...music is the best...
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/04/24 :  00:38:53  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
hm, vad har alla bilder tagit vägen?

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/04/24 :  00:44:37  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Zalve sover antagligen än

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/24 :  00:57:55  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Zalve börjar vakna, men har ett liv precis som alla andra.
Lite sömn, lite mat och lång resa gör att kroppen blir trött.

Lite fler bilder har jag, planerar att visa en del på måndag FM.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2006/04/24 :  08:47:52  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
Många olika byggen, alltid kul att se folks uppfinningsrikedom...men framförallt måste jag nog säga att jag denna gång blev mest imponerad över att se/höra vad man kan få fram ur den lilla 3":aren! Lennart:s smala byggen gav ifrån sig ett helt annat ljud än man skulle tro ifall man bara bedömde dem efter element! Häpnadsväckande! Lyssnade även en stund i rum ett hos bla Edison, och även där blev man förvånad över dessa elements kapacitet! Kul!!!!

\\K-man
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000