HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Snabbfäste a la SME...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2006/05/03 :  10:21:44  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message  Reply
Denna tråd hamnar ju lite mitt emellan DIY och Vinyl... Hur som hellst; jag bygger mig en skivspelare och skulle vilja få tag på snabbfästen för pickupskal, av den typ man hittar på SME-armar, Technics SL1210 etc etc. Vart kan man köpa dessa lösa för att montera på arm?

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/05/03 :  10:26:03  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply

Vee-Eight; Här kan du hitta allt du behöver,

http://www.dienadel.de/lshop,showrub,1146644640-26355,d,1146644654-26431,1061913506.1061914911,,,,0.htm

Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2006/05/03 :  10:41:41  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message  Reply
Wolfgang:

Pärlans! Var eg inte skalen jag skulle ha, utan fästet på armen. Min tanke är att bygga en tangentialarm och använda mig av ett snabbfäste som fäste av pickup. Tänkte det skulle bli rätt smart och fräsigt.

Är det denna jag skall ha isf?

http://www.dienadel.de/lshop,showdetail,1146644640-26355,d,1146645287-27924,1061913714.1061955580,23901,,Tshowrub--1061913714.1061955580,0.htm

Min hifityska är inte vad den brukade vara...

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/05/03 :  10:58:20  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Nix, de e bara en "kontakt" (för kabel) skall kolla vidare om jag hittar något!

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2006/05/03 :  11:45:23  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Jag har fäste till SME om du är intresserad.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)

Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2006/05/03 :  15:53:28  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message  Reply
cittroman:

Har du ngn bild på den?

- Carlsson Illuminati -
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2006/05/05 :  19:48:04  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply

Stiften i den kärvar lite men det borde gå att fixa till.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2006/05/05 :  21:28:33  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message  Reply
cittroman:

Underbart! Vad vill du ha för den?

- Carlsson Illuminati -
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2006/05/05 :  22:43:05  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Du har PM.

Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2006/05/05 :  22:57:06  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message  Reply
Cittroman:

Gôtt! Jag återkommer med byggbilder på ett forum nära dig.

- Carlsson Illuminati -
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000