HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Dodge.rj
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Dodge.rj
Starting Member

48 Posts

Posted - 2006/08/25 :  11:14:45  Show Profile  Visit Dodge.rj's Homepage Send Dodge.rj a Private Message  Reply
Då jag har fått många uppmaningar om att lägga upp bilder på mitt system kan jag inte längre blunda för verkligheten. Anledningen till dröjesmålet har varit att jag ville ta helt nya bilder som inte avslöjar allt med en gång utan lägga upp lite efter hand. Allt för att göra det lite mer spännande



Jag börjar med att lägga upp en bild på surround högtaleriet och så går vi sakta framåt.

Det kanske är för enkelt å fråga vad detrör sig om för högtalare

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2006/08/25 :  12:55:23  Show Profile Send Machine a Private Message  Reply
Energy Veritas 2.0Ri kanske?

"Skit in - Skit ut"

Edited by - Machine on 2006/08/25 12:56:55
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2006/08/25 :  20:06:06  Show Profile Send StefanL a Private Message  Reply
Jepp, elementet liknar ett från Veritas serien.


Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/08/25 :  20:33:00  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Mums!
Aktiva...?!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Dodge.rj
Starting Member

48 Posts

Posted - 2006/08/26 :  17:24:02  Show Profile  Visit Dodge.rj's Homepage Send Dodge.rj a Private Message  Reply
Detta va för enkelt förstod jagDet stämmer Energy Veritas 2,0Ri

Körde innan med Aurum Cantus Lesiure 2SE. Det blev en kraftigt bättre suroound känsla med dessa.
Go to Top of Page

Dodge.rj
Starting Member

48 Posts

Posted - 2006/08/26 :  17:26:59  Show Profile  Visit Dodge.rj's Homepage Send Dodge.rj a Private Message  Reply
Nej, dessa är inte aktiva. Det finns lite olika inställningsmöjligheter doc. Man kan ställa dom som Biolära, Dipolära samt Corner placering. Man kan även ställa hur mycket Bi och Dipolär verkan man vill ha. Vid corner placering stängs det elementet av som är riktt in mot hörnet.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/08/26 :  17:30:59  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det var ingen liten talare att ha som bakkanal och funktionen att kunna ändra spridningen är ju klockren.

Håll inte igen utan kör så det ryker med bilder nu

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Dodge.rj
Starting Member

48 Posts

Posted - 2006/08/28 :  08:47:50  Show Profile  Visit Dodge.rj's Homepage Send Dodge.rj a Private Message  Reply
Då lägger vi upp en helhetsbild på surrounddelen och platsen där det spenderas en hel del timmar.
Go to Top of Page

Dodge.rj
Starting Member

48 Posts

Posted - 2006/08/28 :  08:54:53  Show Profile  Visit Dodge.rj's Homepage Send Dodge.rj a Private Message  Reply
Innan vi går vidare till frontsystemet och dess komponenter slänger vi upp lite DIY iform av kablar. Här har vi en nätkabel 3x2,5mm² med rodium kontakt.
Go to Top of Page

Dodge.rj
Starting Member

48 Posts

Posted - 2006/08/28 :  08:56:19  Show Profile  Visit Dodge.rj's Homepage Send Dodge.rj a Private Message  Reply
Här har vi en till fast utan Rodim kontakt
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2006/08/28 :  09:59:41  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Schyssta hembyggen av nätkablarna.
Borde bygga ihop några själv då mina Signal Cabel är styva som ståltråd, jobbiga att dra.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

Dodge.rj
Starting Member

48 Posts

Posted - 2006/08/28 :  10:57:32  Show Profile  Visit Dodge.rj's Homepage Send Dodge.rj a Private Message  Reply
Man tackar Ryst.. det värmer Stickkontakten är en ABL SURSUM och används bla. av en känd kabel tillverkare i Gbg
Go to Top of Page

Dodge.rj
Starting Member

48 Posts

Posted - 2006/08/28 :  11:15:51  Show Profile  Visit Dodge.rj's Homepage Send Dodge.rj a Private Message  Reply


OK. Innan vi fortsätter med bilder å dyl. skall jag ta och presentera mig lite. Jag heter Roland Johansson och bor på västkustens ( Sverige) så kallade IBIZA. Jag är 29 år och 17 månader ung Jag jobbar som projektchef på ett företag som heter Pivab Int. AB och har gjort detta i 8år. Börjar alltså bli en del av inventariet
Började spela gitarr när jag var 12år och har fortsatt med det sedan dess. Har även jobbat som gitarr lärare men insåg att detta bara förstörde det för mitt egna utövande
Har sedan dess varit med i en hel del olika ensamblar men för tillfället är det "bara" 2 band som jag är med i. På bilden ser ni mig som tittar ner i backen i bandet Dodge (www.dodge.nu) där jag är enbart sångare. Mitt andra band heter Sonic Syndicate (www.sonicsyndicate.com) som precis har blivit signade till en av världen största metall bolag, Nuclear Blast.

När jag börja mitt Hifi intresse var det nästan 100% hemmabio som gällde. Detta har dock mer och mer gått över till 2-kanal (missförstå mig rätt här.. jag älskar fortfarande Hemmabio )iaf där dom största och kostsammaste uppgraderingarna har ägt rum.

Jag hoppas att ni kommer att tycka detta skall bli intressant och hoppas även på många frågor kring min anläggning samt att jag kommer att få en del tips på vägen.

Mycket nöje/Dodge.rj
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2006/08/28 :  11:28:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Hej!
Kul med ett nytt system. Snygga bilder!

Men de är lite för stora. Vi kör med maxbredd på 750 pixels för att grafiken skall stämma och dina är 850. Kan du justera det?

Vänligen,
Per

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Dodge.rj
Starting Member

48 Posts

Posted - 2006/08/28 :  11:40:35  Show Profile  Visit Dodge.rj's Homepage Send Dodge.rj a Private Message  Reply
Ojojoj.. förlåt mig det gick liksom av bara farten här. Detta skall justeras.
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2006/08/28 :  12:33:35  Show Profile Send Machine a Private Message  Reply
Gratulerar till skivkontraktet!

"Skit in - Skit ut"
Go to Top of Page

Dodge.rj
Starting Member

48 Posts

Posted - 2006/08/28 :  13:22:52  Show Profile  Visit Dodge.rj's Homepage Send Dodge.rj a Private Message  Reply
Man tackar. Det börjar rulla på bra nu. Skall in å spela in 2:a plattan ( första på Nuclear Blast ) i november. Den skall vara klar och en video skall spelas in i Belfast innan jag åker till Thailand den 22/2-07 mycket jobb blir det men förbannat roligt Man kan se oss på Sweden Metal Expo i Stockholm (Fryshuset) 2/9-06 för den som är intresserad
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/08/28 :  13:36:54  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Kan du delge oss ditt recept på nätkablar?
Ser snygga ut tycker jag, kablarna alltså och inte personerna på fotot.



"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Dodge.rj
Starting Member

48 Posts

Posted - 2006/08/28 :  14:47:52  Show Profile  Visit Dodge.rj's Homepage Send Dodge.rj a Private Message  Reply
Va.. vad menar du med INTE killarna på bilden!! Han i mitten är la läckerSkämt åt sido. Stickkontakten är en ABL SURSUM och apparat kontakten är en OYAIDE. Har inte hittat någon återförsäljare på dessa i sverige utan beställde dom av en kompis som hade en kontakt i Kina. Tyvärr går det inte att beställa hem fler av okänd anledningKommer inte ihåg vad själva kablen heter men skall kolla upp detta tills imorgon. Strumpan är Supras vilket var en tätare strumpa än den som finns att köpa hos Svalander. Detta medför att kablen inte lyser igenom.
Go to Top of Page

grodan
Member

99 Posts

Posted - 2006/08/29 :  00:39:26  Show Profile Send grodan a Private Message  Reply
Jisses, jag som tokdiggar sonic syndicate :D trevliga bilder :)

// Jonas
Go to Top of Page

Dodge.rj
Starting Member

48 Posts

Posted - 2006/08/29 :  09:50:58  Show Profile  Visit Dodge.rj's Homepage Send Dodge.rj a Private Message  Reply
Se där Grodan.. det var ju j#####t roligt att höra. Alltid kul med folk som förstår sig på bra musik
Go to Top of Page

Dodge.rj
Starting Member

48 Posts

Posted - 2006/08/29 :  14:57:43  Show Profile  Visit Dodge.rj's Homepage Send Dodge.rj a Private Message  Reply


Då var det dax att börja gå mot frontsystemet och dess komponenter.
Vi börjar lite försiktigt.
Go to Top of Page

Dodge.rj
Starting Member

48 Posts

Posted - 2006/09/04 :  15:13:17  Show Profile  Visit Dodge.rj's Homepage Send Dodge.rj a Private Message  Reply


Tar vi och slänger upp en bild till på signalkällan.
Go to Top of Page

Dodge.rj
Starting Member

48 Posts

Posted - 2006/09/05 :  08:59:48  Show Profile  Visit Dodge.rj's Homepage Send Dodge.rj a Private Message  Reply




Vi kör så det ryker då
Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2006/09/05 :  17:53:25  Show Profile Send Tifosi a Private Message  Reply
Finfina grejer.
Gratis till skivkontraktet. Vart ska ni spela in nånstans?
Har du vart med på några fler elevinspelningar hos Recordia?
Jag va med och spelade in Dodge i början av förra året. Det var trevligt.

You shine just like a star....;)

/Ola
Go to Top of Page

Dodge.rj
Starting Member

48 Posts

Posted - 2006/09/06 :  08:51:25  Show Profile  Visit Dodge.rj's Homepage Send Dodge.rj a Private Message  Reply
Man tackar. Se där ja... världen börjar attkrypa mig närmare och närmare. Inga mer elevinspelningar vad jag vet. Skall försöka komma in till Studio Mega snart igen å spela in med Dodge. Ej satt datum ännu.
Studion som vi skall spela in hos med Sonic Syndicate är Fascination Street. Vi går in i slutet på november.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000