HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 magnans spa
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

magnan
Member

55 Posts

Posted - 2005/10/17 :  12:14:13  Show Profile Send magnan a Private Message  Reply
Några timmar i ett privat spa gör susen för både kropp och själ.




Källan i mitt spa.




Man måste kunna manövrera sin källa.




Ett spa kräver även kraft! Som sysnes en inte helt utbyggd rekreationsanläggning.




"In the EYE of the beholder." Inget undgår ÖGAT!




Ibland finns även ett mellangärde.




Sonen har försökt avlägsna minuspol med spade kvar i WBT:n...lyckades dock inte helt, men lödkolven får nog göra ett besök i spahörnan.




Bakdelar kan vara tilldragande...




Nu har även denna sköna bakdel ett namn.




Något skall man väl tvätta/rena på ett spa!?



bara det låter bra!...eller bara det låter!?

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/17 :  12:17:28  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Schyssta grejor du har, även om du envisas med att titulera dem i bad-och avslappningstermer...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/10/17 :  13:28:29  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Trevligt med ännu en AA-ägare.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/10/17 :  16:59:32  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
OJ, mycket trevliga prylar det där... fler bilder?
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/10/17 :  18:15:21  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
På ett sånt exklusivt spa brukar frukostbuffé ingå. Eller kostar det extra?

Men och andra sidan så med de grejorna så skulle det inte förvåna mig om inte lite RAMMSTEIN skulle bli rena Kropps-peelingen! Ta med badrock!

M
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2005/10/17 :  23:42:55  Show Profile Send Anton a Private Message  Reply
Oj!, S5.4, inte så vanliga!
Måste funka bra med Grendel!

/A
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/10/18 :  11:32:02  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
Nu väntar vi på en bild på rubbet bara. Fina prylar du har där ...

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2005/10/18 :  12:05:03  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Snyggt! Avundsjuk på dina S 5,4!!
Har själv lillebror....

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/10/18 :  13:33:28  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Dregelfaktor på detta Mer bilder!

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

buck
Starting Member

47 Posts

Posted - 2005/10/18 :  14:56:34  Show Profile Send buck a Private Message  Reply
Schysta grejer!

Helhetsbild tack!

//olle
Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2005/10/19 :  08:19:40  Show Profile Send sker a Private Message  Reply
quote:
Något skall man väl tvätta/rena på ett spa!?


PS-Audion verkar vara mycket intressant, har du testat den mot några andra "ström"-produkter? Lyssnings intryck? Mycket trevligt system i övrigt

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987
Go to Top of Page

sella
Member

147 Posts

Posted - 2005/10/19 :  16:14:58  Show Profile Send sella a Private Message  Reply
mer bilder,jag har 1.4an vill ha 5,4 vill gärna ha lite lyssnings intryck

dynamik!!!
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7364 Posts

Posted - 2005/10/20 :  00:45:51  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
DynaudioMer bilder

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2005/10/20 :  15:07:13  Show Profile Send Loopen a Private Message  Reply
Oj stora är dom
Såg att du har skumgummiproppen i!!

Snyggt. Väntar på helheten.
Go to Top of Page

magnan
Member

55 Posts

Posted - 2005/10/21 :  12:08:32  Show Profile Send magnan a Private Message  Reply












bara det låter bra!...eller bara det låter!?
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2005/10/21 :  12:55:49  Show Profile Send Loopen a Private Message  Reply
Oj de står nära väggen. Förstår att du behöver ha propparna i

Snygg anläggning för övrigt.
Go to Top of Page

magnan
Member

55 Posts

Posted - 2005/10/21 :  13:07:48  Show Profile Send magnan a Private Message  Reply
De står ca 45 cm (dynaudio rekommenderar minst 50 cm) från bakväggen, kan inte öka mer för då kommer de allt för nära lyssningsplatsen (tv-möbeln medger ju inte mindre avstånd mellan högtalarna). Detta är en preliminär uppställning. Men jag har ännu inte fått några anmärkningar på någon "bummlig" bas.

bara det låter bra!...eller bara det låter!?
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2005/10/21 :  13:11:15  Show Profile Send Loopen a Private Message  Reply
Jag har lillebror, 3.4, och mina står 60cm ut men vill ha ut dem längre. Problemet är ju då att de hamnar i knät. Jag har även testat med pluggarna i men då tycker jag att det blir sämre bas. Andas inte riktigt sas. Men vilket ljud. Ojojoj. Skall ta och bygga mig ett par tubetraps när jag får lite mer energi och tid.
Go to Top of Page

magnan
Member

55 Posts

Posted - 2006/09/26 :  22:39:07  Show Profile Send magnan a Private Message  Reply

Ny uppställning


Ny xlr


Nya högtalarkablar

bara det låter bra!...eller bara det låter!?
Go to Top of Page

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2006/09/26 :  23:00:06  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message  Reply
Läckert!
Är det Argentokablar? Ser tight ut mellan högtalarna, sitter du nära och lyssnar? Eller är det en synvilla?
Är också intresserad av vad du har för erfarenhet av UPC-200.

Edited by - fatpipe on 2006/09/26 23:00:39
Go to Top of Page

magnan
Member

55 Posts

Posted - 2006/09/27 :  13:09:13  Show Profile Send magnan a Private Message  Reply
Det är ca 1,60m mellan högtalarna, rummet är ganska långsmalt. Vill komma ut från bakvägg (nu ca 65 cm) och in från sidoväggarna (nu ca 70 cm). Uppställningen är bara några dagar gammal (stod i ett annat rum innan) så framtiden får visa var det hamnar till slut. Enligt frun blir det ett helt annat rum igen... Jag sitter ganska nära men det är kortare mellan högtalarna än från rack till lyssningsplats. Jag upplever Aeron som tystare och något "skarpare" mot utan UPCn. Grendel är ju switchad (nätdelen) så där kan jag inte påstå att jag har märkt något markant. Många finner Aeron som slö eller släpig, lite återhållsam rentav men ihop med Grendelen blir det åka av. Jag saknar varken attack, bett eller rapphet. Jag tycket kombinationen blir väl avvägd och kontrollerad.

bara det låter bra!...eller bara det låter!?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000