HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 micro seiki solid 1?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marran
Member

540 Posts

Posted - 2006/08/27 :  17:40:00  Show Profile Send marran a Private Message  Reply
jag har möjlighet att köpa en sådan för 1000kr, är det ett vettigt pris?
någon som har nån kommentar om skivspelaren annars?
ända problemet är att jag måste bestämma mej inom 3 timmar, så snabba svar uppskattas!

Do never underestimate the power of a large number of morons!

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2006/08/27 :  18:48:02  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
En mkt enkel och simpel spelare som inte alls är värd 1000:-
Det ligger en i min garderob och skräpar, skall slänga den.
Möjligtvis prisvärd om det sitter en ny Ortofon OM 30 eller 40 på den, eller ngn annan bra pickup.

Finns mkt mk bättre spelare att få för 1000:-

Min åsikt.


En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"

Edited by - cittroman on 2006/08/27 18:49:28
Go to Top of Page

marran
Member

540 Posts

Posted - 2006/08/27 :  19:15:26  Show Profile Send marran a Private Message  Reply
misstänkte det, eftersom jag såg en annan som gått för 330kr, tack då vet jag!

Do never underestimate the power of a large number of morons!
Go to Top of Page

pegul
Member

237 Posts

Posted - 2006/08/27 :  20:12:51  Show Profile Send pegul a Private Message  Reply

Åhhh, nostalgi.
En sån är jag uppvuxen med och den tjänar fortfarande som vinylspelare i föräldrahemmet. Den, en HK-reciever (HK430 om jag inte minns fel) och ett par Octabhögtalare inköpta på Linköpingsljudet (tror butiken hette så) någon gång på andra hälften av 70-talet.

Har suttit många timmar framför den med ett par Senheizer på huvet. Ett par såna där med vit plastbåge och blå skumgummikuddar. Kommer inte ihåg vad lurarna heter.

HK:n och Micro Seikin finns fortfarande kvar och spelar, snart 30 år senare.

/pegul




Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000