HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 TUUUUNNNGGG FÖRLOSSNING!!! Plus ett liten besök
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/09/06 :  14:09:59  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Om man kollar in överläppen på den stora fiskaren Muse så ser det ut som om han har gjort den där såpabruden sällskap på läppförstoring ju..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/09/06 14:11:21
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/09/06 :  14:13:48  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Och som ni ser så fick Muse omedelbums napp... Hann knappt säga hej innan han slet upp bakluckan och tog phille ömt i sina hårt valkiga arbetarnävar

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/09/06 :  14:14:36  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Kul repotage

Inga små bestar det där.

Får nog snart ta en tripp till skåneland o hälsa på

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker

Edited by - Tobbe_L on 2006/09/06 14:15:06
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/09/06 :  15:01:43  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

"Bestarna" står ju i Sthlm-land. Tyvärr inte här i "skåneland" även om jag gärna önskat det ju..

Jag bad Ulf att skriva testamente med mig som förmånstagare.. Men då han såg min blick

vågade han inte. Han yrade om "förgiftning" osv...
Fattar inte varför

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/09/06 :  15:08:06  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Då vi kommer innanför dörrarna ser jag en MYCKET bekant syn... Herr forsell bor ju här. Fru forsell som sköter snurrandet av skivorna bor numera i asien om jag inte förstått saken fel

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/09/06 :  15:13:09  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Under alltihopa står en så liten mojäng som jag inte kunnat ens gissa vad det var om jag inte viste.. Ser mest ut som nån liten nad radio eller nåt...(sorry Avantgarde)
Avantgardes egen stärkare är det

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/09/06 :  15:17:11  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Jag fick rya till åt muse så han till slut slutade krama phille.. eller va det pi...

Jaja. han ställde ner philip till slut i alla fall

Sedan JAGADES stackars "fru muse" upp till övervåningen för att få se klart nått dansprogram som var på tv....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/09/06 :  15:20:28  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Sedan började grabbarna Muse samt ulf lira musik.. Som ni ser så njuter dom rätt gott...

Den ena ser ut att somna.. Den andre som han skall lyfta på en hatt som inte finns...

Och hur tror ni jag såg ut då vid den härliga musikaliska upplevelsen

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/09/06 :  15:22:05  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

behöver jag säga nåt tro

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/09/06 15:22:46
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/09/06 :  15:30:19  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Du måste ha "labbat" med min överläpp i Photoshop!
Eller ser jag ut så där?

Hmm, kudden ska nog ses som ett skämt!
"Lock Up The Wolves" med DIO dög nog åt raggarn egentligen.
Vi spelade den ganska högt, och raggarn tyckte att det "rockade" ordentligt.
Tyst vart det på han när jag spelade upp ett "närmickat" trumsolo av
Dennis Chambers. Nog var vi allt runt 100db i alla fall.

Eller var han ute och rulla rizzla då kanske..

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/09/06 :  15:45:10  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Du måste ha "labbat" med min överläpp i Photoshop!
Eller ser jag ut så där

Ja kanske.. Men här behövs då inget labbande.. Dessa ÄR verkligen urvackra-läckra-underbart super snygga..

Denna lack på min bil och jag hade bara putsat o pussat på den..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/09/06 :  15:47:02  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Nu skall phille kopplas in..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/09/06 :  15:48:07  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Måste bara ta en bild till på dessa horn....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/09/06 :  15:49:57  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

In med nån special kabel som Avantgarde själva har för säljande..

.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/09/06 :  15:53:01  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Sedan var det dax... Om ni tittar så ser ni hur Muse försöker höja volymen via sin fjärr.. Där kan man snacka om att överskatta philles egenskaper va Då det inte fungerar så skakar han på fjärren och tror det skall fungera bättre.. Ja så är dom där fiskarkillarna från fiskebyn Nynäshamn..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/09/06 :  16:24:15  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Efter lite snabb lyssning med dessa avantgarde kablar så var det dax för dom riktiga highend kablarna att göra entre.. "Elfa super special" skulle trasslas ut Lena hade "fixat" dom lite som hon sa "bättre än från början" då jag virat ihop dom FUNGERANDE UTAN trassel..

Jaja. Meningen var möjligen god. Resultatet däremot tog två hifi-mäns fulla atention i fem minuter att "fixa ut"...

till slut satt dom i alla fall monterade...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/09/06 :  16:35:38  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

In med denna väl beresta skiva...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/09/06 :  16:37:16  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Och tänk va.. Då phille lirade kommer Fru Muse o lillgumman direkt ner för att delta i stället för dansprogram..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2006/09/06 :  16:42:57  Show Profile Send StefanL a Private Message  Reply
Ser ut som den lilla har blivit "Thunderstruck", dvs väckt

Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/09/06 :  16:50:10  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Här ligger Elfa kablarna..Dom där i vanliga fall tunna avantgard kablarna ser ju feta ut nu

för övrigt så stannade dom där elfa kablarna kvar för utvärdering hos muse....

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/09/06 16:55:16
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/09/06 :  16:54:20  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Tackar för vi fick ta rast i vårt uppackande o besöka er i familjen Muse!!! Fortsatt småprat runt phille och muse´s avantgarde fortsätter i philletråden där ev alla bilder borde varit.. Men detta ingick ju i resan som helhet...

Här kommer muse lämna sina lyssnaromdömmen ifrån philips besöket...
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53251&whichpage=5

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/09/06 :  16:56:34  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Kan ju meddela att mayro lämnade dessa über-highend-kablar i mina horn.
Dom sitter där än..

Vi spelade "Jailbreak" på osund ljudnivå, därav yrvaken tös..

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/09/06 :  17:08:16  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Jaha. NU var alla bilderna slut.. Så från själva fotodelen tackar dessa två damer för sig

Samt dessa två herrar för sig

Samt dom två nyfödda tvillingarna Silverline Grande Lafolia

Hoppas ni haft lika roligt att vara med oss som vi haft i denna för europa första uppställning av dessa högtalare.Svettigt. tungt. men förbaskat roligt... Vill samtidigt tacka er alla som hejat på i tråden. Bilderna är nästan 100 st så det vart rätt mycket fixande kan man säga...

MVH
Tobbe & Lena.
Stefan & Kerstin
Samt
Silverline o Phille..

Så nu kan vi om man vill tala lite mer fritt runt om allt...
Advantgarde o phille i philpstråden och ulfs burkar osv här..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/09/06 17:10:07
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2006/09/06 :  17:11:28  Show Profile Send Musse80 a Private Message  Reply
Grymt skönt för Muse att ha en fru som accepterar trattmonstren! Hold on to her!

A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2006/09/06 :  17:15:12  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
härligt bildrepportage. och vilka högtalare... dessa skulle jag vilja lyssna på

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000