Author |
Topic  |
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2006/09/05 : 22:36:45
|
Här är en skiva som är faktiskt rätt knölig att få rätt tyngd o rytm i har vi märkt... Så den går ofta som testskiva både hos ulf o mig.. Så även denna gång..ingen superinspelning. men grymt bra OM sakerna KAN spela den rätt...
Ingen led av att lyssna på den om jag säger så..
 |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2006/09/05 : 22:43:29
|
och vid denna skivas avnjutande så åkte ulf´s skjorta upp till o med..
och jag kan härmed berätta att jag fått infinytys ursinniga superspelande på just eva cassidy fullkomligt krossat.. Här talar vi om en sådan återgivning på hennes röst då hon går upp i dom högsta tonerna som jag helt ärligt inte ens trodde var möjligt för en högtalare att göra... och MUSE min vän. "Din låt" skall du ALDRIG någonsin lyssna på hos Ulf om du någonsin skall klara av att spela den hemma igen sedemera....Minns jag nu varnat dig...

|
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2006/09/05 : 23:00:14
|
Ett kort samanfattande av dessa rätt många bilder då Ulf´s Silverline Grande Lafolia föddes.....

För att sluta med bilden då spänningen släppt...
 |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2006/09/05 23:01:21 |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2006/09/05 : 23:03:32
|
Ja.. Detta var allt i bildväg jag hade från denna lilla uppackningsresa till Ulf....... |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
ulf
Member

332 Posts |
Posted - 2006/09/05 : 23:28:34
|
Jag trodde att Mayro överdrev med filten över högtalaren vid inspelning men men. Direkt vid uppkopplingen lät burkarna mycket bra i mellanregistret o diskant men basen var väldigt stum och svag. Igår försvann basen nästan helt o diskanten ss ade. Högtalarna står på med musik dygnet runt och se... ikväll låter de mycket bättre och basen börjar komma lite. Inspelningen är minst 1000 timmar så jag har mycket kvar än. Men det är en mycket bra början. Jag får återkomma i en annan tråd med mera definitiva intryck och jämförelse med Audio Artistry. När inspelningen är klar får Mayro komma upp igen så kan vi och ev andra intreserad ha en rörhelg och låna in olika rörsteg.Jag har lite dålig koll på vilka rörsteg det kan finnas i Stockholmsbutiker. Tips emottages gärna. |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2006/09/05 : 23:28:40
|
Men sedan hittade vi ju på en liten utflyckt också på söndagen innan vi skulle åka hem igen...

Som ni ser är vädret INTE så förbaskat skoj inte.Sommaren ÄR slut inser man nu fast man försöker glömma detta faktum......  |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
FBK
700.000-klubben

7380 Posts |
Posted - 2006/09/05 : 23:30:16
|
Trevliga och roliga bilder, nu har alla fått se lite av Ulfs mage |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2006/09/05 : 23:34:57
|
FBK Ulf´s fru håller honom hårt hårt ifrån kvällsbullar.. Numera får Ulf kvällskakor i stället...
Ja.. Som ni alla inser av Ulf´s ord om prova stärkare så inser nog alla att detta slutar INTE här hos ulf.. utan att detta är början bara vi ser... |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Amatören
100.000-klubben

1795 Posts |
Posted - 2006/09/05 : 23:48:18
|
Ja, du Mayro, du är en galen djävul du, sagt i positiv bemärkelse Jag är glad att jag fått förmånen att lära känna dig. Detta måste vara det mest underhållande reportaget på senaste året eller så. Tack!
Bara till att gratulera Ulf till dessa vackra skapelser. Detta är i mina ögon verkligt vackra och manliga HÖG-talare
Jaha Mayro, spelar Ulfs Silverline bättre än mina DIY Focal (Menat som en spydighet då jag inser att dessa Silverline ligger i en helt annan liga!)
Än en gång, tack alla inblandade för detta superkul reportage samt att Mayro och herr Philips får ett långt och lyckligt förhållande
PS: Per-G Jeppsson, hur blir det nu med falukorvs-ätandet? Hade sett fram emot detta då jag vore den första som skulle anmäla att bistå vid ätandet då jag älskar falukorv! DS |
"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!" |
 |
|
Karnaa
Member

614 Posts |
Posted - 2006/09/06 : 02:32:39
|
Ulf,Du har inte funderat på att skaffa dig Isotek System Enhancer cd´n för att snabbare spela in dina nya högtalare? http://www.isoteksystems.com/cds.asp
|
Nybliven husägare :O)
Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m. http://www.minhembio.com/Karnaa http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa |
 |
|
Per100
Member

1543 Posts |
Posted - 2006/09/06 : 08:06:00
|
Mycket rolig och trevlig tråd Mayro. En till med en La Folia i Sverige, denna gången storebror. Kan tänka mig att den egentligen ljudmässigt har ganska lite gemensamt med den lilla (petite) La Folia då den saknar scanpeak mellanbas och istället har fyra dynaudio basar och en enorm lådvolym.
Jag ser att ni glömmde sätta på spikes under högtalarna Blir till att lyfta en gång till. Eller kan det vara så att de är så tunga att de står stabilt av sig själva? |
 |
|
Hajfi
Member

531 Posts |
Posted - 2006/09/06 : 09:17:14
|
Förbaskat kul reportage Mayro!!! Jävl.. vad jag gillar stora biffiga högtalare!!!   Jag vill också ha! Jag gissar att vi kommer att få se lite Audio Artistry och Krell ute på annons snart |
Stereotypen |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2006/09/06 : 10:01:41
|
Jag har tittat igenom tråden nu och ser att det är många inlägg jag missat "svara" från många här . Hoppas ni förlåter mig att jag verkat obesvarande.. Men 100 bilder att ordna med snabbt med min kapacitet.. Då blir det som det blir ju..
Och stort tack för alla uppmuntrande ord.. 
Men det är lätt att göra repotage som detta. Har man en kamera som man inte ser vilka bilder man tar... Då blir det ju som det blir.. Så vill ni ha tokbilder.. Använd mindre bra kameror grabbar  
|
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
ArtSound
Member

170 Posts |
Posted - 2006/09/06 : 10:11:08
|
Tidligt oppe Mayro og i gang igen
|
www.artsound.dk |
 |
|
LeoArietis
Member

1953 Posts |
Posted - 2006/09/06 : 10:26:02
|
Kul repotage och bra bilder.
Vilka bestar... tror jag avstår då jag bor tre trappor upp utan hiss eller kan man låna dig mayro 
Lycka till med "utvärderingen" Ulf och hoppas att du blir nöjd. |
Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125 |
 |
|
PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts |
Posted - 2006/09/06 : 10:31:00
|
Amatören:
quote: PS: Per-G Jeppsson, hur blir det nu med falukorvs-ätandet? Hade sett fram emot detta då jag vore den första som skulle anmäla att bistå vid ätandet då jag älskar falukorv! DS
Hade en stilla tanke om att detta var bortglömt 
Jag är tacksam för all hjälp , men falukorv ÄR gott........
|
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2006/09/06 : 10:42:57
|
Per G :.
här glömms inget sådant bort ..
 |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Guru
Member

2779 Posts |
Posted - 2006/09/06 : 11:18:06
|
quote: Jag är tacksam för all hjälp , men falukorv ÄR gott........
Finns ju en orsak till att man bor i Falun  |
 |
|
Stickan
Member

1725 Posts |
Posted - 2006/09/06 : 12:00:24
|
Trevligt reportage igen Mayro!
Hoppas du får ett långt och lyckligt förhållande med dessa enorma högtalare Ulf.
|
Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö. |
 |
|
shaft
Member

524 Posts |
Posted - 2006/09/06 : 12:03:41
|
Yes! Mayro does it again! Suveränt kul. Entusiasmen lyser verkligen igenom ;-) /Shaft |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2006/09/06 : 13:53:38
|
Ja som sagt. Vi gjorde en liten utflykt innan hemresan på söndagen också...
 |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2006/09/06 : 13:56:07
|
Nog för det kändes som man åkte åt fel håll redan vid starten av denna utflykt eftersom vi ju skulle 56 mil åt helt annat håll senare samma dag
Men "känslan" förstärktes ju då man ser skyltar som dessa.. UTLANDET..
 |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2006/09/06 : 13:59:53
|
sedan att se en skylt som denna lite längre fram Hua.. Man är tydligen en vipare av nåt slag eftersom "vanligt" folk INTE har skyltar som denna direkt ofta vid sin infart..
 |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2006/09/06 : 14:05:42
|
Men vi brydde oss föga om sådana fjösiga skyltar. Så vi åkte in ändå eftersom vi ALLTID är vippare då vi gör hifi repotage ju..
Så då man ser vem som är godsherre så slappnar man ju av...

Hmm Godsherre.. Ser mer ut som en lokal fiskare av nåt slag i mina ögon..
 |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2006/09/06 : 14:07:58
|
Och mycket riktigt.. Fiskare är nog yrket

Här står dom... Storfiskarna från Nynäs...
 |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Topic  |
|