HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Toref sitt anlegg (Audio Aero, Krell og ProAc)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

toref
Starting Member

38 Posts

Posted - 2006/10/03 :  21:40:27  Show Profile  Visit toref's Homepage Send toref a Private Message  Reply
Mitt anlegg består av Audio Aero Capitole MkII, Kimber Hero XLR, Krell Evo-302, Synergistic Research Alpha, ProAc D80.

Embrace the music!

Mitt anlegg: Audio Aero Capitole MkII, Kimber Hero, Krell Evo-302, Synergistic Research Alpha, ProAc D80

Edited by - toref on 2008/01/03 22:06:22

toref
Starting Member

38 Posts

Posted - 2006/10/03 :  22:13:10  Show Profile  Visit toref's Homepage Send toref a Private Message  Reply
Jeg prøver meg på å legge inn et bilde også. :-)


Embrace the music!

Mitt anlegg: Audio Aero Capitole MkII, Kimber Hero, Krell Evo-302, Synergistic Research Alpha, ProAc D80
Go to Top of Page

toref
Starting Member

38 Posts

Posted - 2006/10/03 :  22:14:27  Show Profile  Visit toref's Homepage Send toref a Private Message  Reply
Og et til, av en riktig velklingende fransk dame... :-)


Embrace the music!

Mitt anlegg: Audio Aero Capitole MkII, Kimber Hero, Krell Evo-302, Synergistic Research Alpha, ProAc D80
Go to Top of Page

toref
Starting Member

38 Posts

Posted - 2006/10/03 :  22:15:47  Show Profile  Visit toref's Homepage Send toref a Private Message  Reply
De høye frekvenser har B&W804S ganske god kontroll på.


Embrace the music!

Mitt anlegg: Audio Aero Capitole MkII, Kimber Hero, Krell Evo-302, Synergistic Research Alpha, ProAc D80
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2006/10/03 :  22:32:26  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Hej "Toref"!

Välkommen till HiFiForum.nu!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

toref
Starting Member

38 Posts

Posted - 2006/10/03 :  22:43:56  Show Profile  Visit toref's Homepage Send toref a Private Message  Reply
Takk for det Per!

Det er trivelig å se så mange hi-fi entusiaster samlet her på forumet! Det virker som om dere har en «hyggeligere» tone her enn jeg er vant til fra norske forum..


- Tor Erlend

Embrace the music!

Mitt anlegg: Audio Aero Capitole MkII, Kimber Hero, Krell Evo-302, Synergistic Research Alpha, ProAc D80
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2006/10/03 :  23:10:29  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Inte varje dag man ser ett par svarta B&W

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

toref
Starting Member

38 Posts

Posted - 2006/10/03 :  23:12:11  Show Profile  Visit toref's Homepage Send toref a Private Message  Reply
Er det noen her som har erfaring med bruk av Varitune V-6? I mitt rom, som jeg har forsøkt å illustrere under, har jeg problemer med stående bølger rundt ca 34-36Hz. Det er ikke mye av musikken min som har så lave frekvenser, men innimellom legger jeg merke til at elektronisk musikk osv. får «bråstopp» når bassen svulmer opp og rytmen ødelegges fordi hele rommet vibrerer og rister. Naboene over/under er heller ikke spesielt glad i denne ekstra bassen.. de ser ofte litt ut når jeg treffer dem i trappa..



Jeg har fått anbefalt V-6 av Matts på Diffusur.com men er det noen som kan bekrefte at den tar «en god bit» av problemet? Jeg har ikke gjort målinger, men bare brukt test-lydene fra diffusor.com der jeg merket en ganske markant sterk hevelse i nivået i området 35Hz. Jeg tror jeg bare har plass til ett eksemplar også.

Med vennlig hilsen Tor Erlend

Embrace the music!

Mitt anlegg: Audio Aero Capitole MkII, Kimber Hero, Krell Evo-302, Synergistic Research Alpha, ProAc D80
Go to Top of Page

toref
Starting Member

38 Posts

Posted - 2006/10/03 :  23:17:24  Show Profile  Visit toref's Homepage Send toref a Private Message  Reply
Jeg syntes de var virkelige fine i svart og så er det en «enkel» farge å møblere med. Du har valgt samme farge på dine også kanskje Ryst?

Embrace the music!

Mitt anlegg: Audio Aero Capitole MkII, Kimber Hero, Krell Evo-302, Synergistic Research Alpha, ProAc D80
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2006/10/04 :  08:47:00  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Hej Tor!

Säger med Välkommen till HF :)
Fin anläggning du har.
Ser att du har Hegel H200. Är väldigt intresserad av den, har läst mycket om den.
Den har ju fått extremt bra kritik i norska tidningar.
Hörde den spela som hastigast på Köpenhamnsmässan tillsammans med finfina Piega-högtalare. Det lät mycket bra.
Har du testat och jämfört den mot andra integrerade stärkare? Krell KAV-400xi, Bladelius Thor...
Sitter själv med en Amplifix, och funderar på uppgradering, men ett krav är att stärkaren har "Home-cinema input", vilket alla ovan nämda förstärkare har.
Ser fram emot att höra dina synpunkter och erfarenheter av Hegel.

/Håkan

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/10/04 :  08:53:08  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Vad är den där metall grejen bakom mellanregisteret på baksidan av högtalaren??
Vad gör den för nytta.

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2006/10/04 :  13:04:00  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Nix, jag följde strömmen och valde "cherry" på mina

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

toref
Starting Member

38 Posts

Posted - 2006/10/04 :  15:00:15  Show Profile  Visit toref's Homepage Send toref a Private Message  Reply
Hei Håkan!

Ja, jeg er godt fornøyd med H200-en. Jeg har desverre ikke sammenlignet med KAV400xi eller Bladelius Thor. Begge merkene er litt vanskelig å få prøvelyttet her jeg bor (Trondheim). Vi nordmenn er dessuten tvunget til å betale oppimot 35K for KAV400xi så den ble også litt for dyr.

Men jeg har sammenlignet med endel andre merker da. Bl.a. Thule IA350B, NAD M3, Denon PMA2000AE, Classé CAP-2100, McIntosh MC-402. Her i Norge koster H200 omtrent 20K så for meg var det ikke vanskelig å velge. Det jeg synes kjennetegner H200, er en god dynamikk og veldig bra oppløsning (til prisen). Noen vil kanskje synes at den har en litt slank øvre mellomtone, men dette har mye med matching med høyttalere å gjøre. Sammen med B&W804S, som jeg synes har en varmere klang enn f.eks. System Audio Explorer, passer det perfekt. I mine ører spilte den nesten like oppløst som CAP-2100 og MC-402 og bedre enn Denon, Thule og NAD. Dynamisk vil jeg si at den kun ble slått av MC-402. Classé og NAD M3 hadde dog god dynamikk de også. Om CAP-2100 var 20K billigere, hadde jeg kanskje endt opp med den i steden, men her i Norge koster den nesten 50K - og det synes jeg ikke den er verd. MC-402 koster over 60K. Brukt burde det begynne å ligne noe..

Neste oppgradering, når jeg får råd, blir nok en ren effektforsterker. CD-spilleren har innebygget forforsterker (og analog inngang for platespilleren). Nå bruker jeg utelukkende «Home theatre» inngangen på H200 så forforsterkeren på H200 er sånn sett overflødig. Det var liten tvil om at MC-402 f.eks. spilte med større «majestet» og kontroll enn H200. Og MC-402 var også mer presis på en måte. Instrumentene sto enda tydeligere i rommet. H200 har fortsatt litt av «transistorklangen» når man sammenligner direkte med f.eks. MC-402. Men til prisen synes jeg H200 er veldig bra. Verd å høre på i alle fall.

Embrace the music!

Mitt anlegg: Audio Aero Capitole MkII, Kimber Hero, Krell Evo-302, Synergistic Research Alpha, ProAc D80

Edited by - toref on 2006/10/04 15:11:47
Go to Top of Page

toref
Starting Member

38 Posts

Posted - 2006/10/04 :  15:04:01  Show Profile  Visit toref's Homepage Send toref a Private Message  Reply
Hei levande!

Det er mellomtonen som er skrudd fast til kabinettet. Kevlar-elementet (mellomtonen) er kantløst og jeg antar det er derfor at den er konstruert for å festes sånn. Mer vet jeg desverre ikke..

Embrace the music!

Mitt anlegg: Audio Aero Capitole MkII, Kimber Hero, Krell Evo-302, Synergistic Research Alpha, ProAc D80
Go to Top of Page

toref
Starting Member

38 Posts

Posted - 2006/10/04 :  15:09:16  Show Profile  Visit toref's Homepage Send toref a Private Message  Reply
Hei ryst!

Cherry er utrolig fint det også! Får fram teksturen i treverket på en mye bedre måte. Og så 802D da mann... sikle sikle... Mine, i svart ask, må man studere på ganske nært hold for å se at det er trefiner. Det vises vel så vidt på bildet fra baksiden av høyttaleren.

Embrace the music!

Mitt anlegg: Audio Aero Capitole MkII, Kimber Hero, Krell Evo-302, Synergistic Research Alpha, ProAc D80
Go to Top of Page

toref
Starting Member

38 Posts

Posted - 2006/10/10 :  12:24:24  Show Profile  Visit toref's Homepage Send toref a Private Message  Reply
Da har jeg tatt sjansen på å bestille en Varitune V-6. Så får vi se om jeg ender opp med noe mer enn et litt kostbart TV-bord..

PS: Nettsidene www.diffusor.com ser ut til å være ute av drift forøvrig. Noen som vet noe om dette?

Embrace the music!

Mitt anlegg: Audio Aero Capitole MkII, Kimber Hero, Krell Evo-302, Synergistic Research Alpha, ProAc D80
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7358 Posts

Posted - 2006/10/10 :  18:48:59  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Riktigt trevlig anlägning du har toref

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

toref
Starting Member

38 Posts

Posted - 2006/10/10 :  20:53:19  Show Profile  Visit toref's Homepage Send toref a Private Message  Reply
Takk skal du ha FBK! Flott oppsett du også!

En morsom hobby dette her, jeg har bare "holdt på" i 3-4 måneder, men jeg har blitt "bitt" av hi-fi basillen allerede. Er jo veldig spent på effekten av V6-an fra Svanå nå da. Sliter litt med resonanser i den dype bassen.

Embrace the music!

Mitt anlegg: Audio Aero Capitole MkII, Kimber Hero, Krell Evo-302, Synergistic Research Alpha, ProAc D80
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7358 Posts

Posted - 2006/10/10 :  21:43:03  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Hmmm, det där med basproblem dras många med inkl jag själv
Sedan är Hifi bassilen en jäkla envis jäkel, vill liksom aldrig gå över

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

toref
Starting Member

38 Posts

Posted - 2006/10/10 :  23:25:20  Show Profile  Visit toref's Homepage Send toref a Private Message  Reply
Ja, vi får trøste oss med at når vi har bruker opp alle pengene på hi-fi og musikk så er det mindre sjanse for at vi sløser bort alle pengene på sportsbiler og dyre båter som bare kan brukes om sommeren. Noen kvinner synes nok at det er greit også..

Embrace the music!

Mitt anlegg: Audio Aero Capitole MkII, Kimber Hero, Krell Evo-302, Synergistic Research Alpha, ProAc D80
Go to Top of Page

toref
Starting Member

38 Posts

Posted - 2006/10/24 :  19:11:31  Show Profile  Visit toref's Homepage Send toref a Private Message  Reply
Mens man venter på at en Varitune skal dukke opp har man jo litt tid til å teste litt andre greier.. Jeg fikk inn et lag til med betongheller og fikk løftet høyttalerne enda 5 cm opp. Et rimelig men effektivt "tweak" faktisk. Instrumentene "slipper" høyttalerne bedre og lyden blir mer homogen nå. Morsomt og rimelig eksperiment!




Embrace the music!

Mitt anlegg: Audio Aero Capitole MkII, Kimber Hero, Krell Evo-302, Synergistic Research Alpha, ProAc D80
Go to Top of Page

Nykmark
Member

379 Posts

Posted - 2006/10/29 :  20:39:08  Show Profile Send Nykmark a Private Message  Reply
Även dom små tweaken kan göra stor skillnad! Trevlig anläggning du har

Det är du som avgör om din anläggning låter bra!
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2006/10/29 :  22:08:57  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
snyggt!
jag har ägt ett par B&W 804 och använt dessa tillsammans med nordostkablarna du använder. för mig lät det inte bra, så testa att byta ut dom och lyssna på ett par silverkablar. detta gav mig mycket bättre ljud, kanske kan det göra detsamma för dig :)

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

toref
Starting Member

38 Posts

Posted - 2006/10/30 :  16:03:02  Show Profile  Visit toref's Homepage Send toref a Private Message  Reply
Nymark: Ja, det var ganske markant forskjell. Jeg synes ikke det er så lett å finne ordene for å beskrive forbedringen, men det oppleves som om instrumenter blir mer ekte og gjengis mer naturtro. Dessuten ble kontrollen i bassen flere nivå bedre. Dessuten var det jo et veldig billig tiltak også - totalt under 400,- inkl. gummiknottene. Det er ikke så mange tweaks som blir så rimelige.. Det ser ut til at betonghellene får lov til å bli stående, så nå får jeg finne fram malingen og lakkere dem sorte. Litt DIY er jo bare moro.

Embrace the music!

Mitt anlegg: Audio Aero Capitole MkII, Kimber Hero, Krell Evo-302, Synergistic Research Alpha, ProAc D80
Go to Top of Page

toref
Starting Member

38 Posts

Posted - 2006/10/30 :  16:07:28  Show Profile  Visit toref's Homepage Send toref a Private Message  Reply
jOakim: Takk for skryt og tips! Kablene har jeg ikke "matchet" i det hele tatt - så det er mulig at de bør skiftes. Hvilken type silverkabler brukte du? Det er nemlig mulig at jeg kan få tak i Kimber Select kabler litt rimelig(ere). De Nordostkablene jeg har nå ble handlet uten test i det hele tatt (var vel litt ivrig på å komme igang)

Embrace the music!

Mitt anlegg: Audio Aero Capitole MkII, Kimber Hero, Krell Evo-302, Synergistic Research Alpha, ProAc D80
Go to Top of Page

toref
Starting Member

38 Posts

Posted - 2006/11/01 :  16:58:50  Show Profile  Visit toref's Homepage Send toref a Private Message  Reply
Jippi!! I dag kom Varitune V-6 inn døra. Dette er det nærmeste jeg tror jeg kommer et mirakel innen akustikk! Full treff! All den pinlige rumlingen rundt 34-36Hz er borte. Borte vekk..


Embrace the music!

Mitt anlegg: Audio Aero Capitole MkII, Kimber Hero, Krell Evo-302, Synergistic Research Alpha, ProAc D80
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000