HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 MasterOfPuppetz system - Ny lya.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2004/06/09 :  14:15:27  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Jag är en snart 23årig datastudent som precis har insett fördelarna med en ren 2-kanalsanläggning. Igår fick jag hem ett 2-kanalsförsteg som ersatte min surroundreceiver och jösses vilken skillnad det blev i ljudet. Att det var skillnad misstänkte jag men att den skulle vara så stor blev nästan en chock.

Vi börjar väl med elektroniken där jag tidigare som sagt använt min Marantz SR-6200 Surroundreceiver som försteg men nu har ersatts av ett Thule pr 150b som fullkomligt krossar receivern i stereoåtergivning.

Som cd använder jag för närvarande min Marantz dv-6200 och den får duga ett tag till tills ekonomin tycker att det finns finansiella resurser att lägga på en cdspelare .

På slutstegsfronten har jag 2st Meridian 505 monoblock spelar mycket rent, neutralt och kanske på gränsen till lite kyligt.

Mina fronthögtalare som jag lyssnar hifi med är ett par B&W CDM 7 NT och dessa burkar är väldigt torra och strama i basen. I de övre registren spelar de väldigt detaljerat och trevligt.

Kablaget mellan dvdn och försteget är ett par Tara Labs Air 1 och ett par Harmonic Tech Silway Pro mk-II mellan försteget och monoblocken. Högtalarkablaget består av ett par Tara Labs Prime 1000 biwire-kablar.

Bilder har jag på G, men jag ska bara kika vart och hur jag lägger upp dem. Såja, nu kommer det lite bilder på systemet.

Översiktsbild:


Framsidan på försteget:


Baksidan på försteget:


Framsidan av monoblocken: