Begynte dette med at jeg kjøpte disse to lekkerhetene:
Og skulle selvfølgelig ha plass til disse i et rack. MEN, 1/2 bredde rack er ikke bare å finne så derfor DIY.
Startet med en skisse på papir:
Originalen blir ikke helt lik, da skråbåndet på siden går andre vei. Startet med to 18mm furu hobbyplater som ble kuttet i 3 hyller og to sidevegger. Tok så å avrundet hullene og over/front og underside av sideplatene samt bakparten av hyllene. Fronten av hyllene fikk en runde med profilfresen i samme profil som sideveggene på TB horn høyttalerne.
Bruker plugger for å forsterke hyllene da forsterkeren og spilleren er ganske tunge. Her ses borstopper og plugger,samt sentreringsplugger for merking av hull
Her ses sentreringspluggene og en ser at jeg har boret ferdig en hylle.
Når jeg var ferdig med boring ,så limte jeg pluggene fast i sideplatene:
Jan I: Snygg å praktisk förvaring...har du nån bild på hylla upphängd på väggen?
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Hei Er akkurat ferdig med byggingen, og har beising og lakking igjen. Derfor er hylla ikke satt opp på vegg. Nå er det først noen lag med beis og enda fler lag med lakk, så får en se hvordan dette blir. Mvh