HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Skönt Ljud i Umeå, Janne sätter upp skylten!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/10/08 :  20:47:43  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message  Reply
Jooooooo(som vi säger här uppe ) det är mycket kvar också

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2006/10/08 :  21:23:52  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Juuuphhhhhh(insugande ljud, norrländskt bejakande)

Hitintills har vi bara varit inne i ett av rummen och det är inte fullständigt utrustat än...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2006/10/08 :  23:03:15  Show Profile Send stargazer a Private Message  Reply
Fantastiska bilder, Pac

Det var sannerligen kul att vara där och se lite sköna Hififorum- och Euphoniaprofiler. Coola hifiprylar är kul, men d är minst lika kul att träffa och tjöta hifi med likasinnade.

Och till Janne - lycka till! Vilket härligt initiativ!

cheers / stargazer
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2006/10/09 :  07:28:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Stargazer, det var mycket folk och jag glömmer lätt... Men, var inte du en av grabbarna i "Sonus faber klubben" som körde 20-30 mil för att komma på demon? Jag kommer så väl ihåg din kommentar, den kommer senare.



Kraften till anläggningen levererades av inte av Vattenfall, här var det Nord(ost)kraft som låg bakom välljudet.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2006/10/09 :  07:30:24  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply



Ludwig meckade vidare, under tiden går vi till ett annat rum.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2006/10/09 :  08:01:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Janne hade fått grepp på en kartong och vägrade släppa!







Aha, McIntosh...



Akta ryggen!




Det var en MC252 som packades upp. MC252 är ett 2x250 Watts slutsteg. Tack vare utgångstransformatorn levererar den 250W på både 2, 4 och 8 ohms tapparna.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2006/10/09 :  08:25:32  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Oj, jag missa början på denna tråd

Men bilderna blev ju fin fina pac!

Trevligt att träffa alla och få sätta ett ansikte på alla "nicknames"

Please Contiune!

//rillo
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/10/09 :  08:29:21  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Inte utan en eller ett par-tre svordomar över att man inte kunde vara på plats för invigningen som man ser dina bilder Pac, och kämpar emot saliven att sippra ut ur mungipan medans jag försöker trösta mig med faktumet att ett besök till Skönt Ljud inte ligger allt för långt bort i tiden då en utflykt med några HiFi Norr-grabbar från Skellefteå har initierats i vår klubbstugan

Fast invigning är ju invigning och den är ju redan missad!!!

Ser fram emot att se resterande bilder! Hoppas även att det inte var allt för många prylar som Ludwig hade med sig upp exklusivt för invigningen för då blir det nog svårt att hålla tillbaka tårarna när man står på plats och ser att man blivit "snuvad på konfekten"

Så nu, tuta på! Mer bilder tack

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2006/10/09 :  08:30:34  Show Profile Send stargazer a Private Message  Reply
quote:
Stargazer, det var mycket folk och jag glömmer lätt... Men, var inte du en av grabbarna i "Sonus faber klubben" som körde 20-30 mil för att komma på demon? Jag kommer så väl ihåg din kommentar, den kommer senare.


Ja och Nja.

JA jag körde Hifi-mobilen 30 mil (enkel väg) söderut ner till Skönt Ljud-premiären. Plockade upp lite folk i Luleå (Hornta) och Piteå (new order och Hazard) på vägen ner. Bra Hifi känner inga avstånd

NJA, jag är ingen aktiv medlem i Sonus Faber-klubben (jag kör Totem själv), däremot är Hornta (Cremona Auditor) och new order (Cremona) fullständigt oresonliga SF-fanatiker new order kanske är värst, om det var något riktigt fundamentalistiskt SF-citat, var det troligen Piteortens italienfantast som fällde kommentaren...

Go to Top of Page

Bimota
Starting Member

41 Posts

Posted - 2006/10/09 :  09:55:40  Show Profile  Visit Bimota's Homepage Send Bimota a Private Message  Reply
Både de hemliga produkterna i hemliga trälådorna i början av tråden och Sonus Faber Amati Anniversario står stadigt i butiken! Bara att boka tid alltså. Brinkmann likaså. KRELL KAV och förstärkeri + phonosteg från ARC också. Specialkablar för ultimat placering av skivspelare etc. är på gång med stormsteg upp till Janne också.

Nu vill det till att vi visar Janne att sådana här satsningar är värda att göra. På han bara!
// Ludwig

Släpp ned axlarna, stäng av hjärnan, och åk med på färden...

*** Stylus ***

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2006/10/09 :  11:19:13  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Stargazer, tack för förklaringen. Det måste ha varit New orders kommentar, den var starkt SF-fundamentalistisk...

Ikväll blir det locklyftning på "de hemliga lådorna".


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/10/09 :  12:45:38  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply
... ikväll!!!
En annan får hålla sig hemma för sjukdom och då skulle det piggas upp med lite fina bilder....men den som väntar på något gott.
Go to Top of Page

Dodge.rj
Starting Member

48 Posts

Posted - 2006/10/09 :  12:53:05  Show Profile  Visit Dodge.rj's Homepage Send Dodge.rj a Private Message  Reply
Detta kommer bli mycket intressant att följa. Tyckte mig kunna skymta en Krell SACD Standard samt en 400xi. Jag brukar kunna åka hur långt som helst för god hifi, men detta var i lägsta lager. Bor ju i Varberg. Så vilken tur att vi har Pac med sin kamra så vi andra kan få njuta av detta bil och ord mässigt. Fin fina bilder Pac.
Go to Top of Page

new order
Member

238 Posts

Posted - 2006/10/09 :  13:13:53  Show Profile Send new order a Private Message  Reply
Äntligen!!Detta reportage har jag sett fram emot.Go PAC!
Skoj att träffa alla personer IRL.Och att få se Amati live....
Jag,en S-F fundamentalist!Kanske det ja.....

Edited by - new order on 2006/10/09 13:16:27
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2006/10/09 :  13:40:18  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

new order, appropå fundamentalism, om rätt skall vara rätt så var det ett par Sonus Faber Amati Homage Anniversari vi fixk se och lyssna på. Amati är en äldre högtalare.

Just att få träffa alla var den verkliga höjdpunkten. Det var så mycket folk att jag tappade räkningen både på hur många vi var och vad alla hade för Nick. Men vad roligt det var!

Jag är på jobbet och kan inte ta mer än en minut här eller där. Det räcker inte för att få "flyt" i tankarna när man publicerar så jag väntar till ikväll med att lägga ut fler bilder. Sorry... Krya på dig dakli!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2006/10/09 :  15:00:16  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
quote:
Sonus Faber Amati Homage Anniversari vi fixk se och lyssna på


...hmmm...Amati Homage heter väl den gamla...och den nya heter Amati Anniversario...?

\\K-man

Edit: La till Amati framför resp...

Edited by - K-man on 2006/10/09 15:07:47
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/10/09 :  15:08:22  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply
Ingen fara och tack Pac.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2006/10/09 :  16:24:23  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Hehehe, vi tar ett djupare tag i SF-fundamentalismen och ser vad vi kan få fram via källan, Sonus Faber.

quote:
Dear sirs,

I am right now publishing a report from a visit i did in Umeå, Sweden. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54352&whichpage=2

Can You please help me with answering what the correct denomination on Your new and old variant of Amati is.

Looking forward to Your rapid reply.
Best Regards,
Per Adelsson
HiFiForum.nu


Man kan hitta diverse roligt på deras hemsida: http://www.sonusfaber.com/index.html


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2006/10/09 :  16:35:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Medan vi väntar på Sonus Faber så går vi väl vidare?



På våra breddgrader är Bösendorfer mer kända för sina pianon än sina högtalare. Så att man stöter på dem hör ju inte till vanligheterna direkt...





De är slutet på en rejäl McIntosh "Stapel".




Monoblocken MC501...



... drevs direkt av en MCD201.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2006/10/09 :  16:45:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
K-man, döljer det sig en liten SF-fundamentalist i ditt hjärta också? Du var mitt i prick!!
Sonus Faber var väldigt snabba på att svara! Så här skriver de:
quote:
Dear Mr. Adelsson

thank you for the e-mail.

The old Amati was AMATI HOMAGE; the new one is AMATI ANNIVERSARIO.

Best regards,

Sonus faber



När man söker på Amati så får man bland annat denna träffen på Stereophile där John Atkinson kallar den nya varianten för Sonus Faber Amati Homage anniversario loudspeaker

Det som rör till det kan vara att nya Amati Anniversario ingår i Homage-serien...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

DHT
Member

492 Posts

Posted - 2006/10/09 :  17:37:36  Show Profile Send DHT a Private Message  Reply
Fina bilder
McIntosh har verkligen läcker design på sina grejor
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/10/09 :  18:52:38  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply
Tycker det är kul att det tas in lite nya och spännande märken. Bösendorfer ser lite speciella ut. Hoppas det kommer lite lyssningsintryck från er som var där.

Har för mig att de även ska sälja Verity Audio, vilket är bland det bästa jag har lyssnat på.
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/10/09 :  19:30:37  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
Tack för trevligt reportage. Jag blir dock inte klok på lokalen, är det en ombyggd villa eller något annat?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2006/10/09 :  20:00:54  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Tack för alla glada tillmälen...


Jamen vilken bra fråga du kom med Terminator.


Affären ligger i bottenvåningen på ett flerfamiljshus som ligger ca 10 minuter gångväg från centrum.



Man går runt hörnet...



... och in genom dörren. Det finns en skylt.



Man kan kanske inte förvänta sig facklor alla dagar nu efter premiären, men ber man kan Janne säkert ställa ut dem igen.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2006/10/09 :  20:08:18  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Och så var det de där "hemliga lådorna".

Först får man ha två bärare...


Sedan skall spännbanden som säkrar lådorna till varandra bort.



Och så var det dags att ta i...





Det gäller att vara försiktig när man bär runt på dessa, de väger i runda slängar 100kg perlåda då de är förpackade.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000