HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 "G06 inside" eller "Jag köpte en tom låda!"
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

miaber
Member

1344 Posts

Posted - 2007/02/20 :  19:27:50  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message  Reply
Hade hoppats och trott att jag kunde bärjat mig till att garantitiden gått ut, men icke.
Maskinen måste bara se urläcker ut på insidan (också).


Efter att skruvat loss 22 (!) skruvar, vilka här ligger på innerkonvolutet till Alice Cooper "killer".

och två lock


Nådde jag då insidan....
http://bildarkiv.hififorum.nu/miaber/G06inne.JPG
Grattis! Så spännande var det.
Jag har spenderat dyra pengar på Engelsk luft.

Det fanns i alla fall ett kretskort:
http://bildarkiv.hififorum.nu/miaber/g06krets.JPG

Och en nätdel samt display:
http://bildarkiv.hififorum.nu/miaber/G06powerdisp.JPG
Jag måste lova mig att aldrig mer titta inne i något dyrt.

PS. Zalve. Ett par bilder blev litet stora. Men jag var tvungen. Annars hade inget synts. F'låt. DS

Neeeeej! Allvarligt, jag kör 1600*1200 på den här skärmen, vilket får anses som hög upplösning, och bilderna får inte plats! Hur i hela fridens namn ser det då inte ut på 1024*768? Jag gör om de stora bilderna till länkar samt skickar ett PM med tips på hur du både kan ha kakan och äta den.
/ztenlund

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2007/02/20 :  19:33:35  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
man ser mycket bättre om bilderna är i 800x600,tro det eller ej.

Och du ska vara glad för din otroligt rena spelare,inte besviken.
Det är en skitfin uppdelning och då allt ser noga separerat ut,så lär knappast de analoga kretsarna störa dom digitala speciellt mycket...!


Me want!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/02/20 :  20:06:17  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
De flesta CD spelare ser väl ut ungefär så där invändigt , det är ju faktiskt bara en transport, DA omvandlare samt en liten strömförsöjning som ska få plats, det blir inte större.
Enda undantaget är väl spelare med rörbaserad analogdel då det kräver extra trafo, lite mer luft runt rören osv.

Meridian är ju också kända för att vara "ingejörsmässiga" i den meningen att de föredrar smarta lösningar framför de overkill-varianter man ibland ser i apparater från andra tillverkare.
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2007/02/21 :  17:30:10  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
Dyra komponenter i den lådan ;)

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2007/02/21 :  17:47:57  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Intressant att dom använt IDE-kablage till läsaren....

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

ockham
Member

395 Posts

Posted - 2007/02/21 :  18:56:22  Show Profile Send ockham a Private Message  Reply
jag hade inte mer i min G07'a om det är någon tröst. Jag hade samma förväntningar som du när jag öppnade min och samma reaktion ungefär.
Jag tänkte "hmm, man betalar för dyra utvecklingskostnader här" Nåväl den låter bra och din G06 lär ju vara bättre ändå.

Numquam ponendo est pluritas sine necessitate.

Mitt System
Go to Top of Page

miaber
Member

1344 Posts

Posted - 2007/02/21 :  22:03:13  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message  Reply
quote:
Intressant att dom använt IDE-kablage till läsaren....

Ja, dom kör med en cd-rom.

quote:
jag hade inte mer i min G07'a om det är någon tröst.

Men du hade inte mindre, dvs klen tröst om G07 var billigare.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/02/21 :  22:53:25  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
och så släpper du ut den Brittiska luften...
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2007/02/22 :  12:32:01  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Äsch... det är ju en allmän missuppfattning att grejer blir bättre bara för att dom har fullt med massa prylar på insidan. T.ex. trådarna om kinesprodukter går ofta ut på "kolla här vad välfyllt det är" - men det säger ju egentligen väldigt lite om hur grejerna faktiskt låter.

Tror inte att det finns någon som helst anledning att ångra ett köp av en Meridian.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

ockham
Member

395 Posts

Posted - 2007/02/22 :  15:19:34  Show Profile Send ockham a Private Message  Reply
Less is more.
Filosofen Ockham som jag tagit mitt nick ifrån hävdade just detta, ju enklare ju bättre.

Numquam ponendo est pluritas sine necessitate.

Mitt System
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/02/22 :  16:17:15  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
håller med fullt ut, det svåra är K-I-S-S filosofin (keep it simple stupid) och få det att låta signalen vara så ren så möjligt.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

miaber
Member

1344 Posts

Posted - 2007/02/24 :  15:56:29  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message  Reply
quote:
Tror inte att det finns någon som helst anledning att ångra ett köp av en Meridian.

Nej, nej. Den låter gudomligt, men insidan var lite tråkig, bara.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000