HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hej, det var längesedan....
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2007/03/30 :  18:05:52  Show Profile Send McEnroe a Private Message  Reply
Vackert och välljudande!
Canon Dan!

I was talking to myself!
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2007/03/30 :  22:08:14  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply
Wow.... så DÄR stod skåpet. :)

Kort sagt grymt snyggt foto, grymt snygg bild, grymt snyggt rum och (kan jag tänka)grymt bra ljud.

Kan tänka mig att dina QRS levererar fin djupbas. Djupa kabinett :) påminner lite om mina offrande.... men likheterna stannar nog vid djupet...

Rock on!

ps. testade du mycket innan du gick på transparent? Vad fick dig att välja just dessa? Är själv lite på jakt efter bra kablage och har haft acoustic zen än så länge. Tyckte du att du fick synnergieffekter med samma kablage rakt igenom?

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2007/03/31 :  12:13:45  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Snyggt rum och högtalarna ser väldigt trevliga ut de med. De står helt klart på min lista över högtalare som jag vill lyssna på.

Fantastiskt foto, vill du dela med dig någon yrkeshemlighet?

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2007/03/31 :  14:30:30  Show Profile Send Jadde a Private Message  Reply
Snyggt! Vidvinkel is the shit
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/04/01 :  11:46:09  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Tack alla!

quote:
ps. testade du mycket innan du gick på transparent?


Nej, testade inte alls, jag tror dock på synergi med samma karaktär i hela kedjan. QRS kör med Transparent internt och därför fortsatte jag med det. Det låter bra nu, men har fått rekomendation att inte lyssna för kritiskt än då högtalarkablarna vill ha inspelningstid...

quote:
Fantastiskt foto, vill du dela med dig någon yrkeshemlighet?


Nej

Artphotography
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2007/04/01 :  12:29:39  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Ett rum för själ, öga och öra.

En rejäl fotölj skulle nog göra susen i sweetspot, ser lite obekvämt ut.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2007/04/11 :  16:01:56  Show Profile Send kris69 a Private Message  Reply
Hur funkar bakreflexerna mot fönsterna? Jag ser att du diffat med krukor men reflexernas spridning borde ställa till det mot rutorna. Funderar själv i banor där fönster finns i reflexbanan.

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/04/11 :  17:02:06  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
kris69: Ljudet är märkbart bättre att spela på längden i rummet, men jag får inte ihop det möbleringsmässigt. Jag vet dock inte på vilket sätt fönsterna spelar in, jag har inte funderat så mycket på dem. Problemet som upplever med befintlig position är att jag är något för nära högtalarna vilket innebär en väldigt snäv sweetspot. Det är m a o en riktig ego uppställning då det låter väldigt homogent med bra perspektiv just i sweetspot men sitter man höger eller vänster så genast hör man den närmsta högtalaren tydligt och hela upplevelsen går förlorad. Men, som sagt, det känns inte som fönsterna har så stor betydelse ändå...

Artphotography
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2007/04/11 :  17:47:57  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
det första jag tänkte när jag såg din sida "detta ser ut som en porrtidning för audiofiler"

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/04/11 :  19:30:40  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
nisse:

Artphotography
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2007/04/18 :  16:06:47  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
med risk att bli tjatig, med tanke på tidigare inlägg, men
där skulle man gladeligen glida ner i skinnsoffan och
säkerligen njuta iväg en kväll....

Mycket snyggt!

Och din plan med ett rum i taget låter klokt...
själv kör jag efter "alla på en gång " och inget blir klart...

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/04/18 :  19:41:46  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Tack Ledzepp. Kan dock meddela att det där med renovera ett rum i taget är skitsvårt. Det gick ett tag, men nu tycker jag att det är som det brukar.... dvs att lite fattas där och lite där inne och...nu är våren i full gång så då ska det byggas förråd, läggas stengångar, byggas lekstuga, renovera gräsklipparen, sätta fönster i uterummet, utöka trädäcket, koppla vasken vid grillen, måla garaget, sättas staket mot grannen, parkbelysning, ny ytterdörr....ja...you get the hint

Tur man har sin anläggning och faktiskt njuta med på kvällarna för det gör jag verkligen...

Artphotography
Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2007/05/14 :  17:12:38  Show Profile Send niklass a Private Message  Reply
Ärdet HDR-fotograferat ditt första kort där. Väldigt fin komposition :)

(jag är avundssjuk på alla med det där "bildögat", grattis till det.)

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/05/14 :  23:50:14  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det är nog bara efterbehandlat i PS, tror inte att det är HDR eller digital blending.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/05/25 :  19:54:11  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Idag har jag putsat och packat in min BAT i original kartong och vinkat adjö. Enkel resa till Norge blev det. En liten tår kanske då det faktiskt kämpat bra och fungerat helt klanderfritt. Ett bra förstärkeri helt enkelt.

Jag var tvungen att sälja då frestelsen blev för stor på ett gryyyyymt försteg samtidigt innebär det att alla pengarna tog slut på kuppen och inget slutsteg lite smådumt kanske, men säg de i den här hobbyn som inte gjort lite smådumt

Vad tror ni det blev för försteg då?

Artphotography
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/05/25 :  19:57:44  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
quote:
Garanterar att jag njuter, kolla bara kudden i sweetspot
Du har väl ett schema där du roterar kuddarna?

Så nu ska du lyssna på lurar? Skulle du inte ha ett slutsteg kopplat direkt till CD'n?
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/05/25 :  20:00:42  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Jo, visst skulle jag det. Men, jag kunde bara inte motstå.......

Artphotography
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/05/25 :  20:19:51  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
jag vet jag vet jag vet
Men jag håller tyst

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2007/05/25 :  20:22:16  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
Gissar att det börjar på B.
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/05/25 :  20:22:54  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
quote:
Vad tror ni det blev för försteg då?


Burmester 011 från hifisentralen!?


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/05/25 :  20:25:27  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Vääääldigt svårt att gissa med noll ledtrådar.
Du måste berätta eller visa något lite.


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/05/25 :  20:54:30  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Lägg upp en distorderad bild...
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/05/25 :  21:05:34  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
U1: Ja
Ninja: Varje bokstav stämmer
Johan: jag klarar inte ens hålla det hemligt.....

Dessa känslor är nog det närmsta man kan komma som om man vore 7år och julafton, fast man är 40! Jag har faktiskt höjd puls.

Artphotography
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/05/25 :  21:13:16  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Härligt att höra Dan

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/05/25 :  21:13:56  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Jag säger bara en sak - Titta & njut





Artphotography
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000