HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Plåtat något på sistone? Släng upp bilderna här!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 77

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2011/01/04 :  07:24:50  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
quote:
Ser nästan tecknat ut. Eller som från nån film, typ Sin City. LÄCKERT!

quote:
Snyggt nahoj, som vanligt!

Tack!

Kul att det gillas

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2011/01/04 :  21:51:20  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
Förflyttar oss lite ut till kyrkogården

Min hemsida/Blogg
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2011/01/04 :  22:00:43  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message  Reply
Skitläcker, Nahoj.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2011/01/04 :  22:00:52  Show Profile Send dwain a Private Message  Reply
Vilken sjukt läcker bild Nahoj. Hur fasen har du gjort för att få det så läckert?

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/01/04 :  22:04:31  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Tänkte just detsamma, vad är det som gäller förutom stativ?
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2011/01/05 :  07:38:18  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
Tackar boys, ni får mig nästan att rodna

Stativ, bra exponerad bild och lämpligt val av bländare för
bra skärpedjup är bakgrunden till denna bild.

Har bara petat pyttelite på den i efterhand med lite justering av vitbalans och skärpt den en aning i photoshop.

Min hemsida/Blogg
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2011/01/05 :  08:36:28  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Polarnattsljus är speciellt, och det är j-ligt vasst att kunna fånga det så snyggt, hatten av!

Verkar vara en bra kurs du följer...

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2011/01/07 :  23:46:57  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
Lite för stor för forumet, så det blir en länk. 178cm bred@240dpi borde väl räcka för att hänga upp på väggen?

http://bildarkiv.hififorum.nu/theseal/goteborg.jpg
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2011/01/08 :  08:55:55  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
quote:
Polarnattsljus är speciellt, och det är j-ligt vasst att kunna fånga det så snyggt, hatten av!

Verkar vara en bra kurs du följer

Tack så mycket!

Nu rodnar jag ju på riktigt

Jag är mycket nöjd med kursen

Min hemsida/Blogg
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2011/01/08 :  18:21:01  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
På sid 54 lärde du mig något nytt Nahoj, vad ett ND-filter är. Tackar för det Blev ett önskat i julklapp. Längtar till våren så att man kan fotografera lite vatten "in action" med det och med lite längre slutartider.

Här ett försök med filtret. Sen eftermiddag så här års tarvar ju egentligen inga gråfilter, det är ju rätt mörkt ändå.. men ändå.. Lite kul iaf - en del jag visat bilden för tycker "men, den är ju suddig", andra gillar den lite svepande känslan.

Min anläggningstråd

Edited by - guy gadbois on 2011/01/08 18:21:49
Go to Top of Page

Lindgren
Donator: Bildserver

330 Posts

Posted - 2011/01/10 :  16:54:05  Show Profile  Visit Lindgren's Homepage Send Lindgren a Private Message  Reply
Då tar jag en bild till här med ... inte så nytagen, men wtf ;)

DiY and OpenSource is my melody
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/01/10 :  17:30:19  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Snyggt! Lite synd med skuggorna på bilen.
Go to Top of Page

Lindgren

330 Posts

Posted - 2011/01/11 :  13:30:42  Show Profile  Visit Lindgren's Homepage Send Lindgren a Private Message  Reply
Jo de e ju det, åtminstonde den vänstra skuggan - det e jag Hade en lastbil bakom mig när den här kärran körde förbi.

Edited by - Lindgren on 2011/01/11 13:33:19
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2011/01/11 :  15:30:52  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Gillar din bild Lindgren. För mig ger det mer att se bilen (Camaro -67?)i fart och på gatan än kliniskt utställd som i en "broschyrbild". Skuggorna tycker jag bara adderar till den känslan. Skön rörelse i bilden.

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

MatsB
Member

327 Posts

Posted - 2011/01/12 :  11:07:39  Show Profile Send MatsB a Private Message  Reply
Nahoj! Jag är mycket imponerad av dina bilder från Haparanda.
Vad använde du för kamera och objektiv? Slutartid och bländare?

Det skall vara en njutning att lyssna på musik, och inte en plåga!
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2849 Posts

Posted - 2011/01/12 :  12:38:38  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Guy: camaron är en 67,68 eller 69. Oerhört fin bil

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Lindgren

330 Posts

Posted - 2011/01/12 :  16:11:48  Show Profile  Visit Lindgren's Homepage Send Lindgren a Private Message  Reply
Efter att ha skådat några av nämnda årsmodeller, så lutar jag ganska starkt åt en 67'a blandannat pga främre sidoblinkers samt backspeglarna. 69'an hade grövre missvisande detaljer.

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2011/01/16 :  20:23:40  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Jag har en massa bilder från Arken som inte sett offentlighetens ljus så jag tänkte att jag kunde stoppa in några här. Välkända medlemmar är den gemensamma nämnaren här.

byZan:

Msschill och Micke Y:

Batman:

Såg ni HiFi-tjejen på rot i bakgrunden?

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/01/16 :  20:55:09  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
ztenlund - är detta inte en bildtråd för att visa bra motiv och som medlemmarna VILL se
Jag syftar förstås på den första bilden

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

ztenlund

8779 Posts

Posted - 2011/01/16 :  21:03:34  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply

Edit: Är det här bättre?

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2011/01/16 :  22:30:22  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Så här såg det ut i mellandagarna i Klövsjöfjällen...solen behagade vara uppe en stund alla fall. Mycket av den vita varan var det...

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2011/01/26 :  23:05:21  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Ufo?

Örebroare känner säkert igen denna skulptur från stadsparken mitt emot slottet.

Gjorde den i färg först, men den är tagen i höstas så de färgranna träden i bakgrunden tog över lite så det blev en svartvit version istället...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

ztenlund

8779 Posts

Posted - 2011/01/30 :  13:56:03  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Plåtat och plåtat...
Gjorde två bilder som test i en tråd på Fotosidan angående att fotografera ett mindre objekt där saker i 0,2 mm tjocklek skulle vara synliga.

Rätt av på f/11: Trasig halogenglödlampa

Fyra bilder på f/8 som är fokusstackade: Kretskort från trängselskattedosa
Gjorde det ganska slarvigt så det är lite variabel skärpa...

Bakgrunden är två hålade A4-papper och därav den runda ringen i bakgrunden på båda bilderna.

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2011/01/31 :  20:57:46  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
inte de två skarpaste men en del känsla:

En på broder:

Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2011/02/04 :  07:28:07  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply

Min hemsida/Blogg
Go to Top of Page
Page: of 77 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000