HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Plåtat något på sistone? Släng upp bilderna här!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 77

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2011/02/05 :  06:48:39  Show Profile Send Jazz a Private Message  Reply
Börjar längta tillbaka till sommaren

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2011/02/06 :  10:35:23  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Kan inte annat än hålla med, längtar till sommaren, mer härliga sommarbilder kanske hjälper...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2011/02/06 :  15:08:56  Show Profile Send Roq a Private Message  Reply
Sommmar var det ja...

Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2011/02/06 :  15:16:11  Show Profile Send Roq a Private Message  Reply
Annars är den här tagen "hyfsat på sistone".
En äkta hockeyfight :-)

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2011/02/09 :  15:40:08  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Hockeyfight... Jag vet inte varför jag påminns om 90-talets Sweden Hockey Games. Ryssarna slåss med Kanadensarna var en stående klassiker. Ville man få boxning och hockey i samma biljettpaket så var det ett bra köp.

Fulfoto direkt ur kameran i mobilen. Bara förminskad.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2011/02/14 :  11:30:43  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Helgens vedermödor.
OBS! Riktig slunga ej leksak.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)

Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2011/02/14 :  11:41:55  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Tror jag postat denna förut, kommer ej ihåg.

Ytterligheter.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2011/02/14 :  19:16:16  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Gillar den bilden cittroman, båda skulle få en mycket välkommen plats i mitt garage. Fast hellre en Charleston än en Dyane... :-)

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2011/02/14 :  21:32:53  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Gillar faktiskt Dyane.

En till:

Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2011/02/16 :  16:26:45  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

ztenlund

8779 Posts

Posted - 2011/02/16 :  16:39:41  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Yeah, right!

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2011/02/16 :  20:45:54  Show Profile Send optimus a Private Message  Reply
Audionet:
Riktigt fräckt! :)
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2011/02/16 :  21:28:40  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Lite lek med bilder piggar alltid upp. :)

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2011/02/20 :  19:56:48  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
Tre Träd

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2011/03/02 :  16:26:46  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply

Min hemsida/Blogg
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2011/03/04 :  08:23:25  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
Då har turen kommit till knivarna

Min hemsida/Blogg
Go to Top of Page

lagun49
Member

138 Posts

Posted - 2011/03/04 :  15:07:21  Show Profile Send lagun49 a Private Message  Reply
Jag var på ELFA:s Göteborgsbutik för ett tag sedan, och blev väldigt förvirrad var jag skulle parkera:

Lars G

Den som aldrig misslyckats har heller aldrig försökt.

Edited by - lagun49 on 2011/03/04 15:19:53
Go to Top of Page

ztenlund

8779 Posts

Posted - 2011/03/11 :  22:48:36  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Var ute och gick "en bit" och på en sträcka på 1-1,5 mil till fots värkte jag fram fyra ynka bilder.
Hur var det nu? 5% inspiration och 95% transpiration? Inga superbilder, men vad sjutton...

(Edit: Den skarpögde kan kanske se att den nedre bilden inte har hundraprocentig skärpa från början, vilket beror på att jag stod mitt i gatan och hoppade undan i princip samma stund som jag tog bilden då det kom en bil. )

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ztenlund

8779 Posts

Posted - 2011/03/15 :  21:07:41  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Tråkljus = svartvitt.

Objektivet som satt på kostade mig ~900:-.

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/03/15 :  22:03:33  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
och det är billigt för att du får stort skärpedjup? *genuint oförstående*
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/03/15 :  22:18:57  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
En promenix till boländerna och fota "Martina"-huset och Uppsalas mest kända siluett.

Roligt f.ö. att Uppsala bekymrar sig över sin skyline så fort det pratas om att bygga hus högre än 3 våningar.
Go to Top of Page

ztenlund

8779 Posts

Posted - 2011/03/16 :  12:45:43  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
och det är billigt för att du får stort skärpedjup? *genuint oförstående*

Hur många watt är dina högtalare på?

Jag tror kanske inte att du har den generella prisbilden på objektiv som passar på småbild klart för dig. Visst, det finns en bra 50/1,8 för 1300:- nytt, sedan hamnar vi kring 3000:- och uppåt till hur mycket som helst. Billiga moderna kitzoomar passar inte på min kamera.

Just det här objektivet är från när film fortfarande var det dominerande kring millenieskiftet eller så. Den har förvånansvärt låg distorsion för att vara en normalzoom vilket var lite av poängen. Lite vinjettering ingår dock, men det får man räkna med på småbild för det mesta när det gäller objektiv av den här typen. Fuskmakroläget är dock lite suspekt om man ställer objektivet på längsta brännvidd och fokuserar på närgränsen. Då blir det svarta hörn, fast inte helt symmetriskt. Räcker förvisso att lägga sig lite under max brännvidd så försvinner problemet och någon egentlig skilllnad gör det inte eftersom fuskmakroläget "äter upp" lite av brännvidden.

Jag kanske ska påpeka att det bara är den nedre bilden som är tagen med objektivet. De två övre är tagna med min fasta 35:a.

quote:
En promenix till boländerna och fota "Martina"-huset och Uppsalas mest kända siluett.

Roligt f.ö. att Uppsala bekymrar sig över sin skyline så fort det pratas om att bygga hus högre än 3 våningar.

Jag läste i någon blogg nyligen att anledningen till att skorstenen inte är ingjuten som många brukar vara är att den skulle bli lite mindre stabbig. Det var förstås en fördel när de byggde sopförbränningen och bara kunde resa en pipa till intill de gamla.

Fast det där med mest känd är jag inte helt säker på. Tittar man från högarna i Gamla Uppsala så har du domkyrkan och slottet uppe på åsen som framträder ganska tydligt. Fast det är klart att värmeverket och särskilt Block 5 är ganska välbekant.

Den nedersta bilden är från de ganska nybyggda bostäderna i närheten av Fyrishov och Kv Seminariet precis vid Fyrisån, om nu någon undrar.

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/03/16 :  15:23:03  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Tack för info.
Go to Top of Page

ztenlund

8779 Posts

Posted - 2011/03/16 :  22:38:16  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
En bild på, ehh, i princip ingenting.

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/03/17 :  07:37:57  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Enligt Ale Möller skulle den oranga pinnen i bilden fungera alldeles utmärkt som flöjt!
Så, du har en ale-möller-flöjt på bild.

Waf, Waf!

Go to Top of Page
Page: of 77 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000