Author |
Topic  |
Dxe_1956
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2008/06/05 : 01:29:19
|
skall bli kul å höra om det sen ;) |
All my friends are boppin' the Blues |
 |
|
Dxe_1956
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2008/06/09 : 20:16:08
|
Fick mina Music Matters idag från Elusive Disc :) |
 |
|
eliot
Member

1398 Posts |
Posted - 2008/06/16 : 00:12:19
|
Jag har nu också fått mina skivor från Elusive Disc och när jag hade besök idag så jämförde vi original stereoutgåvan av Art Blakey - The Big Beat (33rpm) med återutgåvan från Music Matters (45rpm)  - Jag hade väl som de flesta (antar jag ) väntat mig att återutgåvan på 45rpm skulle vara bättre än originalet men så var inte fallet: 1-0 till originalet 
Originalet som är i mycket gott skick hade mer dynamik och mer "live"-känsla. Nu får man ta med i beräkningen att återutgåvan har kostat ungefär hälften mot originalet som jag köpte i Stockholm för någon månad sedan för 650 riksdaler.... |
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
 |
|
snaggvovve
Member

114 Posts |
Posted - 2008/06/16 : 00:54:05
|
Jag läste någonstans att de har bytt kablar till Audioquest vid remastringen efter den första batchen av Music Matters titlar så de följande titlarna skulle låta ännu bättre. De ville gärna göra om de första titlarna men det fanns det i dagsläget inte möjlighet till... En av killarna som remastrar har tydligen jobbat för Audioquest tidigare.
Jag fick "Dexter Calling" på 2x45rpm i veckan. Fantastiskt ljud. |
 |
|
eliot
Member

1398 Posts |
Posted - 2008/06/16 : 01:35:07
|
Gruppen bakom Music Matters utgåvorna är RON RAMBACH (Music Matters), JOE HARLEY (VP Audioquest), STEVE HOFFMAN och KEVIN GRAY där Hoffman & Gray är välkända mastering ingenjörer på AcousTech Mastering. Dessutom ingår MICHAEL CUSCUNA känd för återutgivningsfirman Mosaic Records och PATRICK ROQUES som har hållit på och designat skivomslag och som väl är ansvarig för den fina förpackningen som ju positivt skiljer sig från utgåvorna från Analogue Productions.
Analogue Productions har använt sig av Hoffman & Gray på AcousTech när de producerat Fantasy 45rpm (4x25st) liksom nu när de producerar 25st Blue Note titlar och jag har svårt att tänka mig annat än att de är producerade på samma sätt som Music Matters titlarna.* 
Analogue Productions titlar ur Fantasy-serien låter fantastiskt 
*) Detta hindrar inte att båda serierna kanske nu mastras med kablar från AudioQuest...AP's serie startade efter första batchen av Music Matters titlar  |
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
 |
|
eliot
Member

1398 Posts |
Posted - 2008/06/16 : 08:43:37
|
quote: Jag fick "Dexter Calling" på 2x45rpm i veckan. Fantastiskt ljud.
Dexter Calling är från Analogue Productions.... |
 |
|
snaggvovve
Member

114 Posts |
Posted - 2008/06/16 : 11:17:38
|
Dexter är mycket riktigt från det andra bolaget. Inget utvikbart omslag, mycket tunnare papp i omslaget. Musiken lät däremot fint. |
 |
|
Dxe_1956
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2008/10/27 : 11:27:02
|
Måste tyvärr sälja ett gäng av mina nu dom är :
Art Blakey - The Big Beat (Sealed) Art Blakey - A Night In Tunisia (Öppnad men ospelad) Jackie McLean - Bluesnik (Sealed) Horace Parlan/George Tucker/Al Harewood - Us 3 (Sealed) Horace Parlan Quintet - Speakin (Öppnad men ospelad) Hank Mobley - Soul Station (Öppnad men ospelad) Tina Brooks - True Blue (Sealed) The Horace Silver Quintet - The Cape Verdean Blues (Sealed)
Skicka PM om ni vill köpa.
Lite info om dom. Alla utom Art Blakey - The Big Beat och Horace Parlan Quintet - Speakin är numrerade (601) och är med i den imiterade serien av totalt 620 ex. Sen finns det upp till 1000 ex totalt men restan är onumrerade. Hank Mobley - soul Station, Blakey - The Big Beat, Horace Parlan Quintet - Speakin och Horace Parlan - Us 3 är "Out Of Print" nu.
Mer info om serien finns här : http://www.musicmattersjazz.com/index2.html
|
Edited by - Dxe_1956 on 2008/10/28 19:36:08 |
 |
|
BoB
Starting Member
49 Posts |
Posted - 2008/10/27 : 16:55:47
|
Blue Raincoat skivan hör till en av mina favoriter.
bo |
 |
|
Topic  |
|