HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Nåltryck på en ACE.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/09/27 :  15:18:43  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Märkligt! På den lilla specen som följer med står det 1,7-2,0g på nätets alla listor står det 1.8-2.2g. På specen står det att optimal spårning erhålles vid 1,7-1,8g? Vad är rätt och är det olika med olika armar/konstruktioner? Jag har provat flera olika varianter, vid 1,7-1,8 låter det iofs luftigt och härligt men med vissa skivor verkar det som det hela inte fungerar, jag har inte varit över 1,85 tidigare men idag testade jag 2.0 det fungerade mycket väl, som ni förstår är jag lite fundersam över vad som är "rätt".

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/09/27 :  15:47:24  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
jag har 1.92.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

palm
Member

371 Posts

Posted - 2007/09/27 :  19:21:38  Show Profile Send palm a Private Message  Reply
Jag kör med 1,7g så fort jag går över 1,9g fungerar det ej på buckliga skivor, då den bottnar och skrapar i.

Tycker den låter bäst i min rigg på 1,7g


Palm
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/10/02 :  09:47:39  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Jaha, då kan man utan problem köra ner till 1,7 då? Nu kör jag tillsvidare på 1,794 för att vara precis.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000