HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Efterlysning av högtalare från malmö hifimässa
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bluetrain
Member

102 Posts

Posted - 2007/10/27 :  15:50:38  Show Profile Send bluetrain a Private Message
Det var en vit stativhögtalare som jag blev lite intresserad av.
Den hade ett lite ovanligt namn, något i stil med "Mark & Daniel" eller liknande.. Hade varit intressant att få mer information om högtalaren men det fanns ingen av utställaren (i katalogen) som hade ett sådant namn...

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/10/27 :  16:04:30  Show Profile Send ninja a Private Message
Det var lätt

http://www.mark-daniel.com/


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

bluetrain
Member

102 Posts

Posted - 2007/10/27 :  16:20:35  Show Profile Send bluetrain a Private Message
Tack, då var jag inte så fel på då.. :) Vet du vilka som säljer dessa i Skåneområdet?
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2007/10/27 :  17:55:09  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Audioprophile i malmö.

http://www.audioprophile.com/sv/index.htm

Edit: Hittade inget på deras sida så det kanske inte var så?
DÅ HADE JAG RÄTT I ALLA FALL

Patrik på Audioprophile är en riddare i skinande rustning i alla lägen!!!!

ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2007/10/27 23:05:12
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/27 :  18:44:42  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag vet

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2007/10/27 :  19:18:33  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Vad roligt att ni efterfrågar dom högtalarna vi spelar på under mässan. Dessa högtalare är en #8221;nödlösning#8221; som visat sig vara mycket lyckad. Många besökare har sagt att vi presterat ljud som hör till mässans bästa.

Högtalarna heter Mark & Daniel och modeller heter Maximus #8211; Monitor. Audioprofile är distributörer för dessa nya högtalaraktörer på den svenska marknaden.



Tanken var att Transient Design skulle spela på Isophon Cassiano ihop med AMR elektronik på mässan. Tyvärr blev Isophonhögtalarna skadade under transporten och paniken var rätt#8221;hög#8221; vid 22-tiden igår kväll.
Patrik på Audioprofile ställde upp som en räddare i nöden, en riddare i skinnande rustning och vi från ha smygpremiär på deras nya kronjuveler.

Kombinationen kommer att gå att lyssna på även imorgon.

Välkomna

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/27 :  21:11:09  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Vi var många som lyfte på ögonbrynen här inne
Kommer bilder i morgon

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2007/10/28 :  10:58:05  Show Profile Send sopwith a Private Message
Tycker oxå att dessa lät kanonbra, dessutom vid en anständig nivå, Ushers stativare längre ner i hallen presterade oxå ett fint ljud, förövrigt tycker jag att QLN hade fått till en riktig fullträff, dessutom var det kul att se att den "gamla" designen med grå front var tillbaka, Revel och Mark Levinson gör ingen besviken, trots att Cantonsubben försökte riva hotellet, fasen vad svårt det är för en sub att harmonisera med hela ljudbilden, blir oftast ett för en mycket kort stund imponerande bastryck som man snabbt vill bort ifrån, ni som var inne och lyssnade på de små lådorna från Sunfire vet vad jag pratar om, jösses vad vissa försöker trycka ut från små plutthögtalare, demon hos Arcam/Audiovector var smärtsam för huvud och öron, jag var tvungen att gå till QRS rummet och bota mig med en dos av deras nya modell, som lät helt ok, dock lät det som att QRS rena ljudideal drog åt det mörka hållet, balsam för öronen.

mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000