HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Triangle Australe 260 rosewood - SÅLDA
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2007/11/09 :  22:25:49  Show Profile Send drkim a Private Message
En liten intressekoll...

Jag är egentligen väldigt nöjd med mitt ljud och mina högtalare - men vill ändå kolla läget lite...

Har en skavande känsla av att det kan bli ännu bättre, som så många gånger förr hehe

Har ett par ståtliga Triangle Australe 260 i rosewood - alla tillbehör finns så som spikes, insexnycklar och koner + org emballage.

Högtalarna är givetvis i perfekt skick....

Dessa högtalare är otroliga allätare och spelar fylligt detaljerat - bra tryck i tillslagen och basen är tajt och snabb med bra tajming. Stor exakt ljudbild. Lättdrivna - 93 db och passar därför otroligt bra till rörstärkare, jag har själv kört med en nästan komplett McIntosh rigg - funkar utmärkt.

Skulle helst vilja byta mot något av följande:

* Martin Logan - Vista och uppåt
* Dynaudio - Contour 1.3SE eller 3.4 och uppåt - helst C2

Kan även tänka mig att byta mot en McIntosh MCD 201 - cd-spelare (eller motsvarande värsting av annan märke - då skulle min Sony SCD 555 ES kunna ingå i affären)

Men det finns ju massor av kul därute - hör av er om ni oxå är sugna på en förändring :)

Även galna förslag (stativare mm) med plus/minus pengar tas i beaktning...

Så här beskriver Triangle själva Stratos serien:
quote:
The Stratos concept: to take full advantage of the innovations coming out of the development of the MAGELLAN program and -- based on the same philosophy as that line -- to start from scratch and build a completely new product line. So, in the same vein as the MAGELLAN program, all of the principal components within Stratos have been specifically designed for this line.

The culmination of an exquisite selection of raw materials, leading-edge technology, as well our team and industry expertise: Stratos is truly high-end, unique, and excellent value for the money. A great deal of work went into the looks of this line, leading to an esthetic that is austere and elegant, a perfect match for the overall design of Stratos.

An exclusive process; the desire to take the product, as well as the technology, to the highest level possible, so that what remains is just the music itself pure, pristine, and without any compromise.
The 8 models in the Stratos line allow for a wide line of audio and home theater configurations.

Nypriset på mina Triangle låg på ca 47.500 Kr för drygt ett år sedan.

Försäljningpris 28.000 Testar att sänka till 23.500 Kr - funkar inte det så kommer jag förmodligen byta in högtalarna istället - bytesvärdet ligger som brukligt något högre...

För mer info kolla in:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=64392

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=56549

Här finns ett utmärkt test på högtalaren:
http://www.ultraaudio.com/equipment/triangle_stratos_australe.htm

Maila eller ring vid intresse :)

Mvh
Jocke
0709-626 981
jocke@hifi-corner.com

Med vänliga hälsningar
Jocke

Mitt system! Maila mig!

Edited by - drkim on 2007/12/10 18:31:33
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000