HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 In the beginning Back in nineteen fifty-five
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2008/04/24 :  19:27:04  Show Profile Send McEnroe a Private Message  Reply
Finns nån Cabasse med WAF?

I was talking to myself!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/04/24 :  20:40:40  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
200K i början 90 till o med !
Cabasse med WAF ?

Det kommer !!

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2008/04/25 :  14:28:55  Show Profile Send hifi_harri a Private Message  Reply
quote:
Finns nån Cabasse med WAF?


Åtminstone Baltic II & Kara & Atlantis

Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/04/26 :  14:29:11  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Varför Cabasse började bygga subar vet jag inte men dom var tidigt ute och först bör Etna ha varit 1990.
Ett ganska passande namn då det handlade om en Stor möbel !

Notera basreflex slitsen.


Hela packetet levererades med ett aktivt filter och mätningar hängde ju med så klart.


Etna var verkligen en omskakande upplevelse ! Kraft o dynamik var väldigt hög och som man alltid har kunnat göra med Cabasse så kunde man dra på alldelles för högt

En bit in på nittiotalet släpptes Etna2 - nya element o en liten mindre låda.

Etnas uppbyggnad med Push-pull kom att nyttjas i fler modeller, gissa vilka

Jag minns inga priser, men det var iaf Dyrt !!!

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2008/04/26 15:55:56
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/04/26 :  14:36:30  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
1992, då hände det något !!
Då förhandsvisades MC 001 - Ett förexemplar på det som skulle bli Atlantis
Hög WAF ?
Njaaaa

Den slutgiltiga produkten var inte mindre utan till o med lite större !!

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2008/04/27 01:15:01
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/04/26 :  14:50:25  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det var nu företaget Cabasse satte flera års forskning i bruk och det började ändra högtalarnas utseende radikalt. Drömmen om den perfekta ljudkällan kändes nära och med Atlantis var man där o nafsade.

Det gjorde att hela modelprogramet sakta bytades ut men ofta behölls dom gamla namnen plus ett tillägg.
Snacka om att skapa förvirring !!

När väl Atlantis släpptes så var det rena rama Bomben !
Ett trevägs koax element ihop med 2 st isobarik kopplade 12", där allt ljud kommer från en punkt som är drygt 30 cm stor !



Här hade utseendet fått strycka på foten för funktionen helt o hållet o som vanligt var talarna gjorda för att stå nära väggen.
För att underlätta det för kunden så var dom givetvis aktiva o med Eq funktion. Så vid ett köpa så kom Cabasse själv hem till kunden och fixade till det som skulle fixas till.



>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2008/04/26 15:04:04
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/04/26 :  18:34:47  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag är en av dom få i Sverige som har spenderat ganska många timmar med Atlantis antar jag. Vilken skapelse det var ! På den tiden tänkte man inte så mycket på vad fasäkta återgivning var och hur mycket rummet ställde till det.

Med Atlantis så får man spikrak återgivning inom +- 30 grader och filtret kan kompensera för rumsreflexer inom vissa gränser. Här var det verkligen inte snack om Kassbass det vill jag lova ! Det är en ganska svår högtalare att trimma in dels för att det ska mätas o donas och åbäkena ska ju flyttas runt med !


Hur som helst, en högtalare för ca 700K är inget man säljer massor av och givetvis nyttjar man tekniken i flera modeller !
Sålunda tar man "bollen" och säljer den lös.


När man ändå håller på att minska ner det till normal storlek, varför då inte göra ett paket av det hela med sub. Att göra bollen aktiv är kanske svårt, men man kan ju inkludera drivningen med.
Här har ni en av Cabasse:s riktiga storsäljare !


Här fick man ganska mycket utav av Atlantis kunde och snacka om smäckert system !!
Som alltid med Cabasse så kunde givetvis kunde välja själv om Balticen skulle vara passiv eller aktiv och systemet kunde även integreras för bruk men någon av deras större subbar.
En senare version som säljer bra än idag är den utvecklade Baltic II tillsammans med Thor - den ultimata hembion ??


Jag har inte lyssnat på hela den här setupen men 2 Baltic med en Thor är ljuvmusik

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2008/04/27 12:11:19
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/04/26 :  18:56:46  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Nu blev det ju helt plötsligt ett stoooort hopp mellan modellerna och ur det föddes Adriatis. Ingen liten högtalare alls men den gav ännu mer av vad Atlantis kunde ge !
Återigen så kunde kunden välja själv hur driften skulle ske, antingen passivt filter eller med ett aktivt. 90 db i känslighet och med lägsta motstånd vid 4 ohm så var Adriatis en ganska snäll last.

Visst ser dom smäckra ut - Fast dom är 1,5 höga och nästan metern djupa !

Internt är Adriatis uppbyggd så här o man använde 2 st 12" här med.


Sen var det ganska tyst om Cabasse i ett par år, varför ??

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2008/04/26 22:55:33
Go to Top of Page

HJ
Member

799 Posts

Posted - 2008/04/26 :  20:30:10  Show Profile Send HJ a Private Message  Reply
Tack för ett trevligt reportage så här låmgt.

Är detta ett reportage av HFBF (HifiForums Bildnings Förbund)

"So here I am once more..."

Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2008/04/26 :  21:02:30  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
På 80-talet förde Hifi Huset i Örebro Cabasse. Lyssnade på några modeller Gallion och några fler bla med Luxman rörisar. Lät väldigt braaa, men min plånbok räckte tyvärr inte till.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/04/27 :  00:05:36  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Vi gör nu ett hopp fram till årskiftet 2002 - 2003, kvar av dom gamla modellerna fanns nu bara namnen och Top of the line var modellen som heter Kara.

Kara hade nu funnits på programet i ett par år men hade utvecklats med det senaste TC elementet som nu var uppe i Mk3. Baltic fanns givetvis kvar och till Baltic kunde man fortfarande kompletera med sub.

Under Malmömässan nu senast så hade jag en längre diskussion med Christophe Cabasse. Givetvis så hade jag ett par läckra bilder på det men dessa har jag råkat kasta
Det var både lite nervöst men samtidigt väldigt givande för Christophe visade sig vara en väldigt mjuk o tillmötesgående herre som till och med var riktigt duktig på engelska !

En av mina frågor var varför Cabasse alltid har haft aktiva modeller på sitt program. Hans svar var ganska enkelt, då kan vi ge våra produkter den mest optimala drivningen Det handlar inte om någon standard förstärkare utan varje steg justeras för just den modellen.

För att ge kunden möjligheten att själv välja drivning plus att priset på talaren sjönk ganska drastiskt så fanns många modeller med passivt filter med. Jag kan utan omsvep avslöja att dom aktiva modellerna spelar brallorna av dom passiva !!

Nästa fråga jag hade var att Cabasse ofta har en ganska hög känslighet och att motståndet ofta är väldigt jämt, var det medvetet gjort och lades det mycket tid på att dom elektriska värdena skulle bli så bra som möjligt ?

Det var tillvis del medvetet men många ggr så blev det så när nya element utvecklades sa Christophe. Konmatrial - talspole/magnet förhållanden i deras element tillsammans med deras ljudideal gjorde att man ofta inte behövde justera det i filtret så ofta. Men tanken fanns att göra talarna till en lätt last så tex rörsteg kunde nyttjas.
Även att Cabasse tål rejält med effekt under kortare stunder var medvetet, att trycka på med närmare 1Kw under kortare stunder tål många av deras modeller.


Och hur var det nu men Koax element ?
Då sken Christophe upp o pladdra på i ett högt tempo En punktformig källa var den bästa men samtidigt väldigt svår att bygga om man vill att den ska gå långt ner i frekvens. (80 hz med senaste modellen) Fasriktig återgivning är något av dom kraven dom har och där var TC elementet fulländat!

Matrialen som användes sen dag 1 var närapå dom samma idag men magnetsystemet och upphängingarna har uppgraderats flera ggr. Sätter man sedan hela paketet i en boll så får man väldigt bra spridning på ljudet och man har även bra kontroll på vad som sker runt högtalaren.
Atlantis var på ett sätt en kompremiss då man var tvungen att bygga baslådan som man nu gjorde men man var väldigt nära men inte tillräckligt !

Frågan gled ju givetvis in på la Sphere och återigen så gick munnen i 190 på en väldigt uppspelt Fransos
man hade börjat utvecklingen på ett sätt redan under Atlantis utveckling för redan då trixade dom med digitala filter. Men det gick inte att få det som dom ville så Atlantis levererades med analogt filter istället. Men utvecklingen låg inte stilla för det så i början av 2000:talet så knäckte dom gåtan och hittatde rätt !

Då var ju nästa fråga hur gjorde man nu kabinetet optimalt o vad ska användas som bas, tja det fanns ju JÄTTE suben Saturn på programet - 22" borde väl räcka ?
Att bara komma på iden att nyttja en 22" med en känslighet på över 100 db är galet och att sedan använda en i varje "låda" är riktigt riktigt galet !

Men att montera in ett TC element så det hamnar rätt i en 22" är inget svårt. Då var det värre med matrialval för att göra det hela till boll var mer eller mindre bestämt från början. Valet blev en mix av kolfiber och en massa hemliga matrial.
Så lång allting gott eller ?
Jo man hade filtret o man hade kabinettet och elementen, men hur får man upp bollen i rätt höjd och det ska ju vara snyggt med !
Svaret dök upp av en händelse, det är en juvelerare som har designat benen till bollen. Hur Cabasse folket än hade gjort så blev det antingen vingligt eller så såg det hemskt ut. Det mönstret som används är en exakt kopia på det som juveleraren skapade o en rolig detalj är att dom är osymetriska med utan att någon hade bett om det.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2008/04/27 12:14:01
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/04/27 :  00:49:48  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Vårat samtal gled över en massa olika saker som ibland inte handlade om högtalare och Christophe bjöd verkligen på sig.
efter ett tag så frågade jag om varför företagen var så tyst under ett par år, gick det dåligt eller ?

Nä, vi flyttade sa Christophe med ett leende. När den första fabriken byggdes så låg den helt ensam ute på landsbyggden vilket var medvetet gjort. Men infrastrukturen utvecklades o vips så låg det en motorväg i närheten. Inget stort problem kanske förutom att den anekoiska kammaren inte var byggd för att stänga ute lågfrekvent muller som tex lastbilar producerar !

Så det letades rätt på ny mark o en ny fabrik byggdes upp (vilken utsikt !)

Man tog flera mätningar av det gamla rummet som sen nyttjades när det nya rummet byggdes upp. Det blev till storlek mindre men alla modeller som hade mätts upp i det gamla mätte likadant i det gamla. Nu hade man även byggt att muller utifrån inte kunde leta sig in.

Då kom en naturlig följdfråga o den var hur man lyssnade fram sina talare o vilka rum nyttjades ?
Jo det användes 4 rum för det, den anekoiska för mätningar och 3 andra rum med olika grad av akustiskt främjande åtgärder nyttjades.
Att det nyttjades så många rum var för att täcka ett större span av olika akustiska miljöer. Var rum kunde i sig justeras med så det gav dom "oändligt" med möjligheter. Jag vet inte hur vanligt det här är men i mina öron låter det ganska seriöst.

Vi gled sedan över till La sphere igen och Christophe berättade om alla problem som skulle överbryggas för att nå dit dom ville. Hela elementchassit är en del vilket även inkluderar själva fronten som döljer basen. Där hade dom hållt på i över ett år för att justera TC elementet och formen på chassit som inte är helt runt utan har vågor som är ganska lika dom TC elementet i sig har. han berättade inte hur många olika element designer dom gick igenom men det var många o det var nära dom gav upp berättade han.

Sen skulle även filtret byggas upp o mjukvaran som styr filtret skulle skapas och justeringsmöjligheterna skulle fixas till. Dessa justeringsmöjligheter gör att man kommer väldigt nära den spec som La sphere har hemma hos kund!!


För som med Atlantis så är det här inget man bara ställer upp o spelar på !

Det kommer mer !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2008/04/27 01:35:30
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/04/27 :  10:03:02  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Samtalet kom sen in på valet av drivningen, jag var förvånad över att man hade valt BelCantos ICEpower steg !?
Christophe gav ett enkelt svar - Har man bara dom antal W som krävs för att dra igång högtalaren så är det tillräckligt. Återigen så ska det ses som en helhet och i det här fallet så är det filtret och DSP:n som är själva hemligheten.

Dom har själv testat med all möjlig drivning och fann att det hände inget direkt. BelCanto stegen klarade att leverera W som krävdes och dom ändringar som filtret gör. Du kan som kund köpa La Sphere utan stegen men då måste alla dina stärkare ner till Frankrike för att testas att dom verkligen klarar att driva La Sphere som det är tänkt.
Jag vet inte om dom nekar ett köp om dina steg inte duger men dom kommer helt klart att berätta att dina steg inte kommer att driva talarna fullt ut.




Så hur ställer man in ett par La Sphere då ?

Jo man får ett hembesök av Christophe som kommer att tillbringa iaf 1 dag hemma hos dig. Han mäter upp rummet på flera ställen och kollar var du som kund vill att dom ska stå och hur mycket han kan flytta runt på dom.

Sen börjar det som tar tid, att justera filtret för rummet och för placeringen. Här kan man kompensera för Väldigt många saker bla annat för väggar som kan reflektera ljudet, notchfilter för rumsresonanser, delningsfrekvenser, brantheten, volymen plus ett par grejer Christophe inte ville gå in på
Själva poängen är att man ska få samma impulssvar o frekvensgång inom -+ 30 grader och att musiken ska återges fasrätt. Just att musiken återges med rätt fas är något jag är van vid mina egna WLM, jag frågade då om problemet som rummet kan ge, om tex ena halvan av väggen bakom lyssningspositionen är öppen då försvinner effekten vid medvetna fasfel i musiken på ena sidan.

Enligt Christophe så är det inget problem för dom har 100% koll på hur talaren sprider ljudet. Återigen var vi inne på företagshemligheter


På Malmömässan lät det fullständigt bedrövligt och besökarna visste så klart inte varför. Christophe hade dryga timmen på sig att få upp grejerna på Lördag morgonen och det hördes verkligen !
Det är ju klart att besökare blir besvikna och dom visste heller inte hur komplext systemet är, men lite logik får man väl ha



La sphere, ja hur låter dom då när dom är rätt inställda ??
Det får man väl väl aldrig reda på antar jag - eller ??

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2008/04/27 12:20:19
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/04/27 :  10:15:57  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Vet ni att i HiFi Sverige finns det mer saker än vad många tror och vi har haft väldigt stort inflytande med på Cabasse !!


Det ni ser på bild är frukten utav ett Svensk/franskt samarbete och det finns bara 2 par i världen o dessa står i Skåne !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2008/04/27 11:47:08
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/04/27 :  10:55:45  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
När Atlantis släpptes 1993 så släpptes även Pacific som också hade TC elementet.

Här var det inte tal om aktiv drivning men 4vägs drivning med passivtfilter kunde nyttjas om kunden ville. Pacific var absolut ingen dålig högtalare men den sista versionen av Albatros var bättre på många saker fast där fanns ju inte det nya Koaxelementet.

Det var något som importören Per Andersson retade sig lite på och då han själv har designat högtalare så började han skissa på lite olika lösningar.
Så det "bollades" lite med olika idér o här har ni resultatet



Man byggde om hela bafflen och monterade på en ny.




Sen justerade man förstärkeriet o filtret o vips så hade man ett par MiniAtlantis


Det var från början tänkt att det här skulle bli en uppgradering som man skulle erbjuda Albatrosägarna. Det var inte utav kostnadssjäl det hela lades på is utan det handlade om logistik och att jobbet var ganska tungt pga storleken på Albatros. Så enbart 2 par byggdes om och det här paret har fått ta semester för dom är utbytta efter lång och trogen tjänst !!

PuH

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2008/04/27 11:01:42
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2008/04/27 :  11:30:38  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Väldigt intressant Johan, superreportage!

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/04/27 :  11:36:46  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Tack Jonasz !!

jag satt ganska länge och funderade hur jag skulle bygga upp det hela. Jag har en riktigt bra insyn när det gäller Cabasse och har fått chansen att lyssna på det mesta undet bra förhållande.

Själva idén föddes lite innan Malmömässan sen har det rullat på. Jag kunde ha gjort en riktig djupdykning men det ska vara intressant med. Mötet med Christophe o det som skedde efter det mötet är själva huvudelen men lite historik fram till dagens datum är inte fel och man får lite mer hum om deras tänkande.

Tack igen

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/04/27 :  14:07:31  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
cabasse är den högtalaren som fick upp mitt hifiintresse igen efter en lång svacka. Det honungslena mellanresitret och den stunsen i basen fick lisa ekdahl att leva vidare i tanken långt efter skivan var slut. (Cabasse iroise var det jag lyssnade på då).

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/04/27 :  17:40:36  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Innan jag går vidare med egna bilder så måste jag visa det här
Cabasse har bla varit med o byggt världens enda äkta 12 kanaliga biosystem och är mycket stora på PA/Bio sidan ute i Europa. Att deras element tål hiskeligt med effekt antar jag är en rest från den forskningen.



Här är ena kanalen på en klubb i Frankrike
106 db i känslighet o max i korta burster 138 db
Klarar 129db kontinuerligt o det här är inte deras största system ens !!

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2008/04/27 17:41:46
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/04/27 :  18:16:47  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Ursäkta sidospåret
Nu ska det handla om det här !



>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/04/27 :  18:20:58  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
ena kanalen? jisses...

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/04/27 :  18:33:34  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Accuphase och Cabasse, ett välkänt äktenskap som håller än idag !
Här form av det lite äldre försteget C-280v och en Dp-77 för Cd/sacd

Våran värd är ingen nybörjare när det kommer till HiFi, flera Accuphase modeller har passerat genom åren o ett par riktiga godingar finns fortfarande kvar i hans ägor. Bla deras bäste slutsteg någonsin A-100 - Monoblock i 100W Klass A

En Tuner skadar ju inte det heller


Gissa 2 ggr vad det det här är kopplat till

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2008/04/30 07:32:26
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2008/04/27 :  18:57:26  Show Profile Send EAR a Private Message  Reply
Jag tror att det är Per´s anläggning och det är kopplat till de dåvarande största Cabassehögtalarna.Samma ex som var på Malmömässan för länge sedan(när mässan var på Sheraton)Kommer inte ihåg modellen dock

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2008/04/27 :  19:01:26  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Johan: Underbart reportage...go on

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/04/27 :  19:32:30  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Hehehe

Per spelar på det andra modifierade paret
Det var Atlantis som visades på Sheraton

Ohmega
tack

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2008/04/27 19:33:23
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000