HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Skivspelar val
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rynnox
Member

192 Posts

Posted - 2008/04/22 :  08:09:15  Show Profile Send rynnox a Private Message  Reply
Hej, sitter och tänker på vilken skivspelare jag ska gå vidare med efter att ha haft en ganska toppad LP12:a. Det är inte så lätt när man får gå efter tester i Hifi pressen. Pris upp till 20 kkr.

har bl a sett på : Rega P7, Clearaudio Performance och Vpi Scout.

Finns det lite erfarenheter?

tkr
Member

551 Posts

Posted - 2008/04/22 :  09:14:49  Show Profile Send tkr a Private Message  Reply
Hei,
Hvorfor vil du bytte ut LP 12 en??
mvh

Musica, dona vobis pacem
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2008/04/22 :  10:33:58  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Kolla in Roksan Radius 5, strålande recession i Senaste HiFi+.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2008/04/22 :  18:54:09  Show Profile Send Daniel a Private Message  Reply
Jag håller med. Varför byta? Särskilt mot dessa i sammanhanget ganska modesta spelare.
Du behöver nog komma upp lite i prisklass för att det ska bli bättre än en toppad LP12. Om du inte är ute efter en helt annan presentation av musiken. Och då är frågan vad du söker efter för ljudideal.

Mvh

Daniel
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2008/04/22 :  19:01:31  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Som jag fattar är din Lp12:a redan såld?

Skulle kolla på VPI scout, kikat på den här i Umeå på sköntljud, såg trevlig ut, har aldrig lyssnat. Men jag har hört från dom som köpt en och är väldigt nöjda!

//rillo
Go to Top of Page

rynnox
Member

192 Posts

Posted - 2008/04/22 :  20:43:09  Show Profile Send rynnox a Private Message  Reply
Jo 12:an är redan såld och VPI är ett intressant alternativ saknar dock lock men det finns kanske ett bra lock som tillbehör.
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2008/04/23 :  03:54:46  Show Profile Send bluemindboy a Private Message  Reply
quote:
VPI är ett intressant alternativ saknar dock lock men det finns kanske ett bra lock som tillbehör.
Jag vet att det finns lock till de spelarna. Var själv intresserad av Scout'en förut och ville då också ha ett lock. Det var dock något man fick beställa från USA eller UK..

Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2008/04/23 :  04:01:17  Show Profile Send bluemindboy a Private Message  Reply
Efter ett snabbsök på Google finns det ett företag som heter Gingko som gör lock till VPI.

Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2008/04/23 :  05:30:03  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
Har du kollat in Acoustic Solid? De ligger högt på min önskelista.

J. Ullberg
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2008/04/24 :  08:55:01  Show Profile Send lennartj a Private Message  Reply
Michell kan man numera hitta hos Akkelis, Gyro SE verkar prisvärd

De svarar bra på uppgraderingar.
En kompis bytte Rega-armen mot en SME IV på sitt Gyrodec och det var ett rejält lyft.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

rynnox
Member

192 Posts

Posted - 2008/04/24 :  15:05:36  Show Profile Send rynnox a Private Message  Reply
Det blev en Nottingham-analogue Ace spacedeck med en Rega RB 301 arm från Vinylbutiken. Den tar ca 3 veckor från fabrik i England.
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2008/04/24 :  15:42:52  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Välkommen till Nottinghamklubben! :-) (Har själv en Interspace.)
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2008/04/27 :  02:02:01  Show Profile Send MartinH a Private Message  Reply
Synd att det föll på "locket"......

VPI har ett utmärkt dustcover till Scout !!!

Eller rättare sagt, det finns skydd för alla VPI skivspelare...det är bara att fråga sin handlare..

/Martin

(VPI Distributör)
Go to Top of Page

T.A. Edison
Member

559 Posts

Posted - 2008/04/27 :  10:30:20  Show Profile Send T.A. Edison a Private Message  Reply
Kan man verkligen spela med det locket på????

Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2008/04/27 :  13:50:00  Show Profile Send bluemindboy a Private Message  Reply
Nej, det locket får vara av när man lirar plattor.
Hade ett liknande skydd till min thorens förut.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000