HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 En gång rör alltid rör
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jonasihm
Member

385 Posts

Posted - 2008/07/10 :  08:07:58  Show Profile Send Jonasihm a Private Message  Reply
Gjorde en rejäl ändring i systemet i helgen, från tidigare Retro med Scott 480 A och Harman kardon cd, så blev det byte till en Shanling MC-30 http://www.hifiborsen.se/produkter/shanlingmc30.asp Här får jag rörförstärkare, cd , radio samt koppling till ipod i samma maskin. Kör detta till boston Acoustics stativare. Har upptäckt att jag trivs väldigt bra med rörförstärkare. Ljudet är otroligt bra, trots den relativt svaga kraften i förstärkaren, så räcker det gott och väl till mitt behov. Ljudet är jag riktigt nöjd med. Som vanligt med rör, desto varmare anläggningen blir desto bättre ljud. Lyssnade på allt från Bettye lavette, Led Zeppelin, Neil Young och det funkade bra till allt, varmt, detaljrikt ljud.

NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40

Edited by - Jonasihm on 2009/01/26 15:48:28

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/07/10 :  14:19:43  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Bilder Larsson! Hrmm...Roth!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Jonasihm
Member

385 Posts

Posted - 2008/07/10 :  14:59:06  Show Profile Send Jonasihm a Private Message  Reply
visste att den frågan skulle komma här Hittar tyvärr inte sladden till kameran som man kopplar till datorn därför googlade jag fram en bild från nätet.

NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/07/11 :  12:17:03  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Efter ytterliggare en dags lyssning med Hellacopters och The gutter twins i högtalarna så tror jag att detta är det bästa ljud jag haft hemma någosnin, har haft allt från opera, Naim, amphion, vienna Haydn Grand, Nad hemma tidigare. Ljudet är kraftfullt, detaljrikt och varmt, helt i min smak.


Gött! Då kanske man kan komma och lyssna en dag... Boston högtalare har jag hört talas om, men aldrig lyssnat på.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1795 Posts

Posted - 2008/07/12 :  17:51:54  Show Profile Send Goldfinger a Private Message  Reply
De gamla Bostonhögtalarna är riktiga pärlor sett till vad dom kostar, i alla fall stativmodellerna, har själv ägt A40 och har nu ett par Boston HD8 stående som jag använde i väntan på ett annat högtalarköp, jag blev sugen på att modda så jag bytte internkablaget till fyrflätad Silspeak samt bytte kondensatorbank till dyrare från Elfa samt att jag dämpade upp lådan lite extra för att försöka bemästra en färgning i basen, slutresultatet blev mycket lyckat och i jämförelse med omoddad version är denna mycket följsammare och snabbare i basen samt att upplösningen fick sig ett uppsving. Kanske vore något att göra även på A40,(minns ej om A40 hade några problem i basen så just ytterligare dämpning av lådan kanske inte är nödvändigt på dessa).

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..

Edited by - Goldfinger on 2008/07/12 17:53:13
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000