HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hos byZan (är resan slut..................sid 51?)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 51

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/09/06 :  15:46:15  Show Profile Send huzze a Private Message
Hur går det byZan? Ska du låta Arken-mässan komma med mer inspiration och förvirring i jakten på pricken över "i":et?
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/09/06 :  16:34:30  Show Profile Send byZan a Private Message
Kan det vara så att mässor inspirerar till nya inköp?

Jag har inte varit så aktiv när det gäller att försöka hitta pricken över i:et. Sen jag började jobba efter semestern så har det inte funnits så mycket tid för sådant, men kanske får jag fart på letandet nu i höst.

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/09/06 :  16:38:25  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
...jag var tvungen att kliva in i rörvärlden...:)

Gozzi - Vad blev det då?

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/09/19 :  10:47:01  Show Profile Send byZan a Private Message
Jag fortsätter min resa, men vet inte med vad eller åt vilket håll?

Jag önskar att jag hade kunnat bestämma mig

Står vid ett vägskäl (Y), kanske en korsning förresten (X) och tittar åt vänster och lite uppåt rent ljudmässigt, hmm? Tittar sedan till höger och lite uppåt, mer musik och lite mindre hifi (tror jag), hmm?
Skulle verkligen vilja få låna hem försteget C1000C/P för att kunna jämföra med min Classé CP-700.

Jag skulle också kunna tänka mig att gå snett ner till vänster eller höger om vi fick för oss att flytta till en lägenhet. Mindre högtalare och färre komponenter skulle då bli aktuellt, tror jag? Nä kanske ändå inte?

Valet är också lite beroende på hur jag ska göra i fritidshuset med musiklyssnandet, hmm?

Jag funderar vidare, jag sitter ju inte i sjön precis

Edit: korrigerat text

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2010/09/19 10:55:40
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/10/23 :  16:56:49  Show Profile Send byZan a Private Message
Äntligen har ett beslut fattats och det känns rätt

Jag ska köra en digital lösning i någon form i fritidshuset. Jag ska inte släpa varken vinyl- eller cd-skivor fram och tillbaka längre.

Hur jag ska bygga upp den digitala biten vet jag inte riktigt men jag har ju lite tid på mig.

Att det blir via min apple och trådlöst är nog ganska så säkert, program och lagring funderar jag vidare på.

Elektronik och högtalare ska jag fundera på också. Så här långt går tankarna åt .........många håll

//byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/10/23 :  17:10:08  Show Profile Send byZan a Private Message
Jo just det, det var en sak till som jag tänkte meddela......

Min SME 30:a, PassLabs Riaa, Unify 14"-arm är numera inte i min ägo
Men så blev det när jag nu bestämt mig för hur jag ska gå vidare med musiklyssnandet i fritidshuset.

F*n vad det känns tungt att behöva skiljas från prylar som spelat problemfritt och fint. Men jag är övertygad om att nästa ägare kommer att bli lycklig och sitta med ett stort

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2010/10/30 08:51:08
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/10/23 :  18:18:47  Show Profile Send byZan a Private Message
Den här kan vara det jag letar efter till mina CA-M400 monoblock
http://www.classeaudio.com/press/press-release.htm?id=23
http://news.ecoustics.com/bbs/messages/10381/653793.jpg

Mig gilla

Edit: lagt till en bildlänk

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2010/12/05 11:52:59
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/10/23 :  18:27:37  Show Profile Send huzze a Private Message
Ja, blanda inte in bastarder...
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2010/10/24 :  09:00:08  Show Profile Send Gozzi a Private Message
Har köpt ett par Audio valve Baldur 300 rörmonoblock.. :)

Ska posta lite nya bilder, har ju äntligen flyttat in i en villa och fått ett eget musikrum !

[i][purple]
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/11/05 :  18:36:39  Show Profile Send byZan a Private Message
Gozzi - det blir snart en resa norr ut, verkar vara varmare där, tror jag

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2010/11/05 18:43:24
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/11/05 :  18:43:05  Show Profile Send byZan a Private Message
Har haft besök idag av två ungdomar (host, host) från ett forum nära er, jag undrar vad de fick för intryck av McIntosh-blocken? Blir det ris eller ros? En av smågrabbarna har varit här hos mig tidigare men lyssnade då enbart på elektronik från Classé, skillnad????

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/11/05 :  18:45:21  Show Profile Send bearwik a Private Message
Det förstår jag, dina monoblock fick ju knappt jobba sig ljumma idag. Tack än en gång för en trevlig eftermiddag med bra ljud och trevligt sällskap, B&W 800D och McIntosh lät mycket bra tillsammans, nu vet jag att jag har en bit kvar hemma hos mig.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/11/05 :  20:18:52  Show Profile Send huzze a Private Message
Tack för inbjudan och en trevlig stunds lyssning varvad med generös fika.

Den pondus som McIntosh har tror jag slår Classé hårt på fingrarna. Hela tiden spelades allt helt oansträngt. Om det inte var hårt på skivan förstås. Musiken presenteras så naturligt - inget som kastas på en, oavsett ljudnivå. Att analysera detaljer är inget som inträffar när det spelas, musiken serveras på guldfat. (Silverfat blir bara hårt - internskämt). Vi fick även nöjet att se mätarna studsa upp till 1200W-markeringen. Då svajade belysningen i rummet av att träinnertaket pulserade i takt med musiken. Kontrollen som stegen har över högtalarna är avundsvärd, hur mycket ström högtalarna än suger så hålls allt isär och är enkelt att urskilja. Så här bra blir det när matchningen är perfekt. Sen som jag sa hos byZan: Det finns enligt mig inget subsystem som kan ersätta ett par bra fullregistergolvare. Detta blev bekräftat en gång för alla när vi körde Yello som avslutning. Har aldrig hört den låten som den lät här, en referenslåt som nu kommer ställa ännu högre krav när den spelas på andra system.

Återigen tack för att jag fick avnjuta din anläggning!
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/11/06 :  09:01:55  Show Profile Send byZan a Private Message
Det var en trevlig hifi-fika vi fick denna eftermiddag och det är alltid lika roligt att träffa likasinnade och utbyta erfarenheter

Roligt att ni gillade det ni hörde och tack för alla fina lovord.

Tin Pan Alley med SRV på vinylriggen frambringar alltid gåshud hos mig och låten Rude Mood får foten att stampa takten i ren musikglädje. Gillar att dema med den skivan

PS bearwik - du glömde att låna hem kablar för utvärdering.
huzze - du skriver så målande om hur du upplever ditt musiklyssnande, me like DS

//byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2010/11/06 09:03:17
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/11/06 :  09:58:50  Show Profile Send bearwik a Private Message
Just det ja, kablarna, vi kanske kan lösa det via PM i veckan?
Det vore kul att ha till min lediga vecka.

Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2010/11/06 :  11:33:23  Show Profile Send gcs a Private Message
quote:
Det finns enligt mig inget subsystem som kan ersätta ett par bra fullregistergolvare.
Håller inte med om det. Man bör alltid komplettera ett fullregistersystem med minst en bra aktiv subwoofer med Eq. Mina golvare som är fullregister har jag skurit redan vid 40Hz med ett svagt HP filter. Subben som kommer in brant vid 50Hz och gör att hela ljudbilden känns helt sömlös. Varför jag skurit basen på golvarna vid 40Hz beror på att jag vill spara basarna för stora mekaniska rörelser. Den som vill får gärna själv komma och lyssna i min rörigt fyllda spelhåla. Jag kan garantera en stor upplevelse.
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/11/06 :  12:18:14  Show Profile Send huzze a Private Message
gcs: Jag kommer gärna och lyssnar. Nu har du ju kompletterat med den sista oktaven. Jag var kanske lite för generaliserande, men en sub har inget att göra över 50Hz om det är bra golvare. På landet kör jag ju stativare och sub delat vid 100Hz och det blir lite "subljud".

bearwik, byZan Jag kan vara kabelkurir då vi ska till Uppsala på DIY nästa helg.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/11/06 :  12:54:49  Show Profile Send bearwik a Private Message
Det vore ju smidigt!

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/11/06 :  13:19:15  Show Profile Send byZan a Private Message
PM skickat

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/11/06 :  18:23:03  Show Profile Send huzze a Private Message
Kablar flyttade till min medlemstråd.
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2010/12/06 :  12:46:02  Show Profile Send Gozzi a Private Message
Lite bilder kanske ? :)

[i][purple]
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/12/31 :  10:52:52  Show Profile Send byZan a Private Message
Av någon okänd anledning så är den försenad, men den som väntar.......

Jag har ingen brådska, men........

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/01/28 :  07:42:59  Show Profile Send byZan a Private Message
Väntar fortfarande på paket från.......

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/01/28 :  07:47:34  Show Profile Send byZan a Private Message
Idag på em blir det en hififika här hemma, Gozzi kommer för första gången och det ska bli intressant att höra vad han tycker (han har ju lite att jämföra med som ni vet). huzze och bearwik blir jag inte av med så de kommer också

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2011/01/28 :  10:20:11  Show Profile Send huzze a Private Message

Är det så konstigt med tanke på hur bra det spelar?
Go to Top of Page
Page: of 51 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000