HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hos byZan (är resan slut..................sid 51?)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 51

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/10/26 :  16:20:24  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Du får lova att du inte lägger bud bara få då har jag inga själv :)

Men du kanske får ett vinterprojekt
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/10/27 :  19:49:47  Show Profile Send byZan a Private Message
Två veckor kvar till inflyttning men ingen elektronik funnen än
Jag får nog sysselsättning ändå, men visst hade det varit trevligt med lite musik under arbetet
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/10/30 :  12:13:15  Show Profile Send byZan a Private Message
Jag känner inte igen mig själv i allt som jag skrivit tidigare i tråden
Vilket velande, inte likt mig alls, jag brukar vara ganska så bestämd när beslut ska fattas. Nu tror jag att anledningen till velandet har att göra med hänsynstagande till hur det ska bli i stugan när det blir färdigt. Ju mer som blivit byggt ju mer ifrågasättande om vad som kommer att passa estetiskt och ljudmässigt. Det estetiska är en faktor och den kan jag nog få min fru med på, det ljudmässiga är det jag som bestämmer helt och hållet men med hänsyn till det önskade minimalistiska hållet från min fru. Därav allt velande tror jag?!

Nu blir det nog så att jag kommer att försöka låna något eller några kombos som jag tror skulle passa in. Men det blir inte förrän om några veckor då inflyttning sker. Så jag velar vidare och så får det bli så som jag bestämmer för.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/11/05 :  16:41:44  Show Profile Send byZan a Private Message
I morgon söndag så kommer det några från AÖ-klubbstugan hit på en hifi-fika, det ska bli skoj
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7380 Posts

Posted - 2011/11/05 :  20:55:41  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
I morgon söndag så kommer det några från AÖ-klubbstugan hit på en hifi-fika, det ska bli skoj

Har du någon skiva med Infected Mushroom då? Hifi-fika utan lite svamp musik går ju inte

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/11/06 :  18:38:21  Show Profile Send byZan a Private Message
Nu är hifi-fikat slut för den här gången och det var trevligt som alltid.

Tror att det kan komma någon bild också, både Petter och gcs blixtrade till vid några tillfällen
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2011/11/06 :  21:55:44  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Tack så mycket för eftermiddagen! Verkligen trevligt! Bilder kommer, jag lovar.

PS, Carin, Lars, Tormod, Ulrika och Wanja hälsar och tackar också DS.
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2011/11/07 :  00:01:23  Show Profile Send gcs a Private Message
Tack så mycket för att vi fick komma. Det var några mycket trevliga timmar och vilka härliga mackor som vi åt. Jag blev tvungen att åka hem så snabbt som det nu gick (det var jätte mycket trafik)för att ta mig en återställare, alltså av mitt ljudideal. Nästa gång hos mig byZan får du ta med dig några av dina vinylerna som vi spelade idag.
Petter va trevligt att carin, Wanja och dom andra också hälsar.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/11/07 :  08:38:03  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Hallå byZan! Egentligen borde det väl inte vara så ångestfyllt att utforska det "smörgåsbord" av hifi-elektronik som står till buds?
Det är ju en kanonkul resa!

Tänkte bara tipsa dig om att Fidelity (den norska blaskan, du vet) testar Devialet i sin senaste inkarnation och de är mer än lyriska över ljudkvaliteten från denna förstärkare.

Det är nog lite av min drömförstärkare, tillsammans med ASR Emitter

MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2011/11/07 :  10:55:37  Show Profile Send bearwik a Private Message
Ja, det var som vanligt trevligt och bra låter det.
Mackorna var inte dumma...
Stevie Ray Vaughn på vinyl är en upplevelse!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Edited by - bearwik on 2011/11/07 10:56:48
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2011/11/16 :  02:26:54  Show Profile Send lennartj a Private Message
I kväll har jag lyssnat 4 timmar på Devialet-förstärkaren hemma hos en bekant, som dessutom gjort sig av med ett par Wilson MAXX-2 och 20 av sina 24 Svanå basabsorbenter när de ersatts av ett par Magico Q3.

De högtalarna är magiskt bra, fullständigt ofärgade, med både god rumslig återgivning och spelglädje, trots att de spelar kliniskt rent.
Efter fika rockade vi loss med Rammstein, Trentemöller mm. och jag måste säga att de producerade den grymmetightaste basåtergivning jag någonsin hört, alla kategorier - hifi och PA. De senare kan prestera högre nivåer, men tightare - no way, en bergvägg är mycket mjukare än dessa 2 x 112 kg flygplansaluminium.
http://www.ultraaudio.com/index.php?option=com_content&view=article&id=158:magico-vs-the-world-the-q3-loudspeakers&catid=44:feature-articles&Itemid=37

Jag vill bara säga att när Devialetförstärkaren klarar att driva Magico Q3 högtalarna, som kostar drygt 3 gånger mer än förstäkaren, till så lysande återgivningskvalitet, borde den duga gott till dina B&W i stugan om du inte råkar ut för någon märklig klanglig missmatch.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2011/11/16 :  08:06:58  Show Profile Send Klingan a Private Message
lennartj, den lyssningen skulle man velat varit med om

Rockin in the free world
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/11/27 :  10:58:16  Show Profile Send byZan a Private Message
Tack för att ni skriver

lennartj - den lyssningen hade som Klingan skriver, varit rolig att varit med på Jag tror mig veta att dina ljudideal inte ligger alldeles för långt bort från mina egna, så jag får väl försöka hitta något ställe att lyssna på både Devialet och Magico Q3

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/11/27 :  10:58:33  Show Profile Send byZan a Private Message
Idag är det dags för en ny hifi-fika med en för mig känd och en okänd person
Den kända personen vet jag är en fd McIntosh ägare och det ska bli kul att höra om hans intryck. Den okända tror jag nästan bara kör digitalt idag, så dacen i MCD1100 får nog bekänna färg.
Om tid finns så ska en dac och ett par högtalarkablar testas (mest för att ägarna ska få jämföra)
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/11/27 :  12:15:51  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Spännande! Visst är det kul med nya input's?
Jag ska också iväg på HiFi-fika i eftermiddag och lyssna till en McIntosh/Von Schweikert anläggning!

Hoppas ni får en trevlig lyssning!

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/11/29 :  18:49:30  Show Profile Send byZan a Private Message
Att få träffa folk som är positiva (tack Pär och Janne) och som kommer med konkreta tips känns bara roligt.
Prövade en dac som jag blev lite imponerad av och som fick mig att tänka i andra banor, igen

Tack till er båda för ett trevligt sällskap och för skjutsen in till No Frills demon i Gamla Stan En demo som var mycket trevlig och inspirerande

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2011/11/29 :  22:30:25  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Roligt att du trivdes!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/12/01 :  20:59:13  Show Profile Send byZan a Private Message
Nu lirar det i stugan på min gamla Nad L53

Men f*n vad det ekar i stugan inte ett akustikfix så långt ögat når
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2011/12/01 :  21:22:23  Show Profile Send fixarstig a Private Message
Så den var ok trots allt

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/12/01 :  21:30:06  Show Profile Send byZan a Private Message
Japp, den är seglivad

Edited by - byZan on 2011/12/01 21:30:30
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/12/17 :  19:47:02  Show Profile Send byZan a Private Message
I stugan har detta hänt.....

Någon hantverkare som varit nyfiken på högtalarna har pillat på ena diskanten så den blev i tusen bitar innanför skyddet Det var ingen som visste något om detta när jag frontade dem
Ny diskant är beställd och jag hoppas få den innan helgerna så att det låter lite bättre än det gör just nu. För nu låter det förj******t och det beror inte enbart på högtalarna utan på att det ekar å det grövsta

Akustikfix behövs och det blir en resa som jag inte tänker göra själv utan det får bli med någon erfaren person. Problemet som kan uppstå vid ett sådant arbete är att allt är nybyggt och att min fru är lovad av mig vid något svagt ögonblick att det inte ska bli någon musikstudio
Så det kommer att bli en resa det

Jag uppdaterar stugprojektet löpande vid förändring av något slag

Ha en God Jul alla ni som läser detta, så hörs vi förhoppningsvis inom en snar framtid.

/byZan

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/01/18 :  17:15:18  Show Profile Send byZan a Private Message
Innan serverkraschen så skrev jag detta.

Nu har jag installerat trådlöst i stugan!
Jag behövde inte ens chansa på 50/50, inte fråga någon och inte behövde jag ringa någon vän heller. Utan jag fick det att fungera på alldeles egen hand och det gjorde mig glad

Nu har det gått ett par dagar och jag har haft mailkontakt med AlfaGTV här på forumet om råd och tips om bl a lagring av musiken. Något klokare har jag blivit, men hua vilka kunskaper en del besitter
Det är bara bocka och tacka för all hjälp man får när ens egen förmåga visar sig vara klart under-under IG (betygsskala idag tror jag?).

Så nu är jag inne på internetsidor och kollar lite priser m m, kollar även data som överensstämmer med förslag jag fått för att det ska fungera så som jag önskar.

Så jag kommer nog att få det som jag vill inom ett par veckor/månader ska ju fixa en DAC och en klart bättre elektronik också innan det lirar.

Ja just det! Akustiken också, den måste jag ta itu med när grejerna är på plats.

På återhörande!
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/01/19 :  19:08:40  Show Profile Send byZan a Private Message
Idag har vi fått vårt första barnbarn (en kis på 3435gr och 51cm)) och vi är väldigt glada för det

Men samtidigt så har jag fått huvudbry! Jag sa till min fru att nu är det dags att skaffa en gallergrind in till musikrummet

Nä, så farligt är det inte. Jag kommer att göra allt för att få kisen att förstå att farfar har en skatt som ska förvaltas och som kommer att ge många sköna stunder och många många vänner om det förvaltas rätt
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/01/19 :  19:43:59  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Ett stort grattis byZan! Trevligt med barnbarn, de kan man låna litet som man vill har jag hört Ser med spänning fram mot den dagen!
Med vänlig hälsning, Micke

Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2012/01/19 :  19:50:17  Show Profile Send bearwik a Private Message
Stort grattis!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page
Page: of 51 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000