HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hos byZan (är resan slut..................sid 51?)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 51

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/01/19 :  20:15:07  Show Profile Send Mey a Private Message
Grattis till lillkillen!
Se nu till så att han lär sig uppskatta bra musik

Numera finns inte IG, utan F och Fx, där den sista innebär att man är underkänd med möjlighet att komplettera.
Ta tillvara på den möjligheten, som inte fanns förr
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2012/01/19 :  20:47:36  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Grattis

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4505 Posts

Posted - 2012/01/19 :  21:18:10  Show Profile Send jari a Private Message

Stort grattis,farfar,det låter det.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2012/01/19 :  21:32:37  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Kul! Grattis

Heter egentligen Lindblom nu och är dessutom branschoknuten...
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2012/01/19 :  22:57:31  Show Profile Send gcs a Private Message
Roligt och grattis. Jag skulle också vilja ha barnbarn.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2012/01/19 :  23:18:08  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Grattis

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/01/19 :  23:26:19  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Gratulerar!

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/01/20 :  08:35:28  Show Profile Send byZan a Private Message
Tack för gratulationerna farmor fick en liten tår i ögonvrån när jag läste upp dessa för henne
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2012/01/20 :  10:02:14  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Stort Grattis!

Tror inte det blir något problem med hifin. När den lille grabben är på besök så sitter han antingen i farmors eller farfars knä.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2012/01/20 :  10:25:14  Show Profile Send Gozzi a Private Message
Grattis Byzan :)

[i][purple]
Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2012/01/20 :  17:52:58  Show Profile Send Revoxarn a Private Message
Stort GRATTIS.

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/01/20 :  19:28:04  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
När den lille grabben är på besök så sitter han antingen i farmors eller farfars knä.

Jag tror du har en poäng där

Men de växer ju så snabbt de små liven och då är jag rädd att det blir knappar, lampor som lyser som pockar på uppmärksamhet. Tänk om han får för sig att kolla vem som är innanför membranen på högtalarna, hemska tanke

Frugan hälsar och tackar, hon tycker ni är gulliga och jag är benägen att hålla med
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2012/01/20 :  20:17:38  Show Profile Send gcs a Private Message
Därför så har jag satt 15":s metallkorgar som skydd framför bashögtalarna.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/01/27 :  16:02:08  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Därför så har jag satt 15":s metallkorgar som skydd framför bashögtalarna.

Jag har precis bytt ut den trasiga diskanten (med assistans via telefonförbindelse till en supertrevlig kille i Norge) och satt dit medföljande 1" metallskyddet. Inte för att jag tror att det hjälper mot kraftigare påverkan, men ett par små fingrar som petar lite av nyfikenhet ska skyddet nog tåla

Så nu lirar det i stugan igen men ingen ny elektronik än tror jag avvaktar med beslut om vad det ska bli ett par veckor till.
Det finns mycket jag skulle vilja ha men.... jag har ju lovat att det ska bli minimalistiskt undrar om jag kan hålla det jag lovat?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22008 Posts

Posted - 2012/01/27 :  18:32:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Grattis Farfar!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/01/29 :  12:12:18  Show Profile Send byZan a Private Message
Info från stugan!

Med den nya diskanten på plats så fick jag lite inspiration att städa upp i kabelhärvan, fixa till Mac-, Tv- och router inställningar, det blev klart bättre både för öron och ögon.

Jag hade tidigare vridit allt 45gr västerut och fick då på köpet tillbaka utsikten, lovar att ta bilder när solen hjälper till med ljussättningen.

Satt mig ner i sweetspot (för första gången på riktigt) för att lyssna med de kritiska öronen påkopplade. Fann att det lät bättre nu när jag vridit allt ett kvarts varv. Akustikproblemet blev mindre, dock inte bra men ändå åt det positiva hållet.

Högtalarna flyttades fram/bak, ihop/isär, toe-in/ut och vips så presterade högtalarna ett bättre ljud via min gamla Nad L53. Nad'en är inte så pjåkig som en allt-i-ett maskin, men jag fick ingen ståpäls, avsaknaden av dynamik, djup, detaljer o s v, fick mig att känna så. Men jag fick en attans så rolig stund att få lyssna till bra musik.
Så nu suktar jag efter att få tag i och testa den elektronik som jag tror kommer att passa mig/oss.

Konstaterade att det var nyttigt att testa, de positiva eller negativa resultaten spelade i detta läget ingen roll, utan det blev fler erfarenheter att stoppa i min ryggsäck.

/byZan

Glömde att tacka för gratulationerna

Edit: glömt tack och stavfel

Edited by - byZan on 2012/02/04 11:40:02
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/02/02 :  22:45:09  Show Profile Send byZan a Private Message
Släppte precis av lennartj vid pendeltåget efter att han varit på besök för en stunds (4,5 tim) musiklyssnande här hemma hos mig.
Vi spelade mest vinyl tror jag och jag fick några låtar från hans usb-minne som jag gillade

Alltid lika trevligt att träffa likasinnade nördar

Tror att det är ett par Göteborgare till som ska försöka ta sig hit, men det blir inte förrän till nästa helg. Hoppas att deras tid räcker till för ett sådant besök, det är ju trots allt en mässa i stan som jag tror pockar mest på deras uppmärksamhet.

Välkomna är ni hur som helst

Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2012/02/06 :  00:12:34  Show Profile Send lennartj a Private Message
Tack för mycket njutbar musiklyssning på fin anläggning.
Nördar, vi ????
God ljudåtergivning kan väl ingen vara utan?
Din vinylavspelning är verkligen i särklasss. Så tyst bakgrund har jag aldrig tidigare hört från vinyl, och kanalseparation är tydligen också i särklass. Jag tyckte det var signalbortfall i vänster kanal i början på min medhavda La Folia-skiva, men musikerna till vänster börjar inte spela förrän en bit in i första låten, och i vanliga fall läcker det mer från höger till vänster.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/02/06 :  10:33:08  Show Profile Send byZan a Private Message
Tack själv

Kul att du uppskattade tystnaden
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2012/02/06 :  11:04:17  Show Profile Send gcs a Private Message
Ja tystnaden lär vara den mest rogivande musiken enligt min lilla mamma.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/02/06 :  16:21:06  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Ja tystnaden lär vara den mest rogivande musiken enligt min lilla mamma.

Då spelar du inte när hon är på besök
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2012/02/06 :  17:37:18  Show Profile Send gcs a Private Message
Nu är hon ju död sedan ett halvt år men det är sant att jag inte spelade något när hon var här på besök. Mamma tyckte säkert att det var jobbigt på den tiden när jag bodde hemma.
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2012/02/06 :  18:35:04  Show Profile Send Batman a Private Message
quote:
Idag har vi fått vårt första barnbarn (en kis på 3435gr och 51cm)) och vi är väldigt glada för det

Detta har jag helt missat! Sorry! Nu förstår jag varför Bossebugg grattade mig till första barnbarnet - han hade blandat ihop oss! Stort GRATTIS! Vi väntar fortfarande! Hälsa frugan från oss!

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/02/06 :  20:32:23  Show Profile Send byZan a Private Message
Tack Batman, farmor hälsar och tackar också
quote:
Detta har jag helt missat! Sorry! Nu förstår jag varför Bossebugg grattade mig till första barnbarnet - han hade blandat ihop oss!

En bugg i kommunikationen
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/02/13 :  18:07:54  Show Profile Send byZan a Private Message
Mässan avverkad och jag var där både lör- och söndag.

Inga inköp och inga nya idéer om hur jag ska gå vidare ute i stugan blev det. Jag fortsätter att skynda långsamt.

Lördag kväll var det middag som avverkades på Belgobaren i goda vänners lag, god mat och dryck och förbaskat trevligt.

Kvällen avslutades med en sk. efterfest på Sheraton, trevligt och sent blev det.

Söndag morgon ringde telefonen ilsket..... jag hade försovit mig Det var Bernt och Preben som ringde och sa att de satt på pendeltåget på väg hem till mig för en lyssning. Jag slängde mig in i duschen och sedan på med kläderna, om 15 minuter skulle jag vara nere på stationen och hämta gubbarna.
Väl hemma så visade jag in dom i mitt lilla musikrum och stoppade in en cd i min kalla cd (hade ju inte hunnit värma upp elektroniken som utlovat, men ca 1/2 timme hade det fått stå på iaf). Jag fick äta frukost medan Bernt och Preben fick spela själva, sicken värd jag var, ursäkta mig!

Vi spelade både från cd / vinyl / medhavd usb sticka via både rör och transistorförstegen, tycker själv att anläggningen klarade sig även denna gång. Dessa rävar kanske jag inte skulle ha tagit hem om jag varit rädd för negativa utlåtanden. Men de är enda uti fingerspetsarna proffsiga herrar och gav mig endast några tankar att fundera på. Jag tror att de gillade lite av det de hörde, jo de sa att det lät bra

Tack för en trevlig stund och tack för att ni kom

PS Riaa steget känner per automatik av lasten, så nu vet ni det DS
Go to Top of Page
Page: of 51 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000