HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hos byZan (är resan slut..................sid 51?)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 51

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/03/29 :  21:20:40  Show Profile Send byZan a Private Message
Idag fick jag ett telefonsamtal om att slutsteget som är tänkt att ha i stugan var till salu och jag blev så
Nu ska bara det sista fixas, pengar och hämtning och sen så är Påsken i stugan räddad, en Glad Påsk m a o
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2012/03/29 :  23:47:54  Show Profile Send bearwik a Private Message
Spännande! Vad blir det för något?

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/03/30 :  11:13:17  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Spännande! Vad blir det för något?

Jag önskar att jag redan nu hade kunnat förmedla detta men ni får ge er till tåls
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/03/30 :  12:03:03  Show Profile Send byZan a Private Message
I väntan på avslöjande om hur det blev tillslut så tänkte jag att under den tiden avhandla mina funderingar på följande....

Nu när inträde i den digitala världen nu skett i min borg när det gäller förmedling av musik så började jag självklart också att fundera på annat!

Utan att det ska bli en kabeldebatt så önskar jag synpunkter på kablar som behövs för ändamålet. Jag har förstås läst om kablar, kontakter, olika längder o s v i andra forum och i tidningar, men jag ställer frågan här, detta eftersom jag tror att ni känner mig bättre och vill hjälpa en själsfrände till ett bra slutresultat

Några av mina frågor....

Räcker de kablar som kommer i samma paket som router, dator o s v för att återge musiken på bästa sätt?
Är det skillnad på USB kablar eller bara kontakterna?
Olika Ethernetkablar gör de skillnad och isf vad?

Jag har idag en TaraLabs ISM OnBoard digital (AES/EBU 110ohm) inkopplad i Aurendern och som som jag är nöjd med, tror jag för jag har inte lyssnat på någon annan Jo en av samma märke fast (RCA) och jag hör nog ingen skillnad.

Uppskattar om ni kan delge era egna intryck och erfarenheter och att det inte blir en debatt för och emot

Väntar med spänning på era erfarenheter

/byZan

PS Det blev inte så minimalistiskt som tänkt men ack så bra, ingen Devialet alltså DS
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2012/03/30 :  15:39:02  Show Profile Send Batman a Private Message
Då hoppas jag på BAT! Glad Påsk!

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/03/31 :  15:58:49  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Då hoppas jag på BAT!

byZan's Annorlunda Tänk gjorde inte det valet även om det hade varit kul, utan det blev XXXXX

Glad Påsk själva
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/04/01 :  21:30:35  Show Profile Send byZan a Private Message
Efter att ha suttit i timmar framför datorn och försökt få datorn att hitta Aurendern och en lånad HD för att lägga in lite album så......

Prövade 50/50 inget resultat efter ett pars timmar testande och tappat självförtroende Jag tänkte att jag frågar publiken istället? Där fick jag olika svar så jag vågade inte gissa vem som hade rätt svar om nu någon hade det?

Jag fick ta min sista livlina - ringa en vän

Nu kom det ett svar som gjorde att jag fick enheterna att kommunicera med varandra Allt väl så långt, men nu ska ni inte tro att det var slut på eländet. Jag fick inte in albumen som önskat så jag ringde min vän igen och fick tips på hur jag ska gå vidare för att få det som jag önskar. Det blir till att inhandla en extern HD och kopiera lite fram och tillbaka i diverse program. Det får bli någon gång i veckan som jag gör det för just nu är jag fly förbannad på mig själv och går och lägger mig.

Jag har tappat kontakten med internet på min dator och sitter nu och skriver på frugans laptop. Jag vet - jag testade lite inställningar och glömde sen vad och hur jag gjort för att komma tillbaka till ruta ett

Det finns alltså en anledning till att jag inte är i databranschen

Men de album som redan ligger i Aurendern spelar gott och jag hoppas att de är kvar tills nästa gång jag startar upp den

/byZan
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/04/06 :  13:33:15  Show Profile Send byZan a Private Message
Nu hoppas jag att ena sonen kommer ut till stugan i morgon tillsammans med en nyinköpt extern HD. Då ska vi (han ska det vara) installera ett rippningsprogram, kopiera över lite filer som jag vill ha till Mac'en, Sedan ska jag JAG försöka konvertera dessa till AIFF och lägga in artisterna i egna foldrar med justa taggar så att Aurendern också lägger in dessa rätt - HÄNGER NI MED Om inte så fråga en vän

Angående slutsteget så blir det till nästa helg jag får det och då får jag svar på om jag valt rätt?
Sitter just nu och lyssnar och har grabbens Thule IA75B inkopplat - låter bra men jag vet att det kommer att bli mycket bättre.

Just det! Har jag sagt eller skrivit att jag har en Weiss DAC202? Inte? Men nu är det sagt jag kommer även att låta det agera som försteg?

Just nu lirar jag ganska högt och ingen opponerar sig Skönt att vara ensam en stund innan hon kommer tillbaka från Blåkulla

GLAD PÅSK

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2012/04/06 :  13:39:45  Show Profile Send bearwik a Private Message
Fick du loss det slutsteg du ville ha?.

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/04/06 :  13:56:04  Show Profile Send byZan a Private Message
Tillslut så blev det affär och jag hoppas att det blir som tänkt nu

Det har varit en lång process att få till alla parametrar som skulle införlivas, men frugan fick stå tillbaka lite även denna gång Men hon är go och så förstående och jag längtar på att kvasten hon nu sitter på ska gå in för landning så vi får börja fira Påsk
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2012/04/06 :  14:10:06  Show Profile Send bearwik a Private Message
Kul! Grattis och ha en trevlig påsk.

Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/04/06 :  16:43:28  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Grattis byZan! Eftersom jag har fått ett litet stalltips tror jag nog det kommer låta ägg-ligt bra i dessa tider
Glada påskhälsningar från ett soligt Sälen!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/04/06 :  17:53:16  Show Profile Send byZan a Private Message
Tack grabbar
quote:
Eftersom jag har fått ett litet stalltips tror jag nog det kommer låta ägg-ligt bra i dessa tider

Hoppas iofs på året-runt före

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/04/06 :  20:01:11  Show Profile Send byZan a Private Message
Accuphase - Devialet - Krell - Mark Levinson - VTL - Classé - BAT - Audionet - Audio Research - McIntosh - Plinus - Air Tight och säkert någon glömd har jag försökt skaffa mig omdömen om. Det både via innehavare av dessa och egna lyssningar. Sedan har några märken och modeller uteslutits p g a trolig felmatchning enligt mig eller tagits bort för att priset varit alltför högt eller att det skulle bli för kostsamt.

Det som tillslut fick mig att välja XXXXX (någon av de namngivna är det) var på rekommendation och egen tillit, så nu är man spänd på hur det kommer att bli. Rätt eller fel? Jag kommer inte att skylla på någon annan än mig själv.

Tänk om det vore idag jag skulle sitta och skriva om intrycken och inte nästa helg.....ibland är väntan olidligt lång

Edited by - byZan on 2012/04/08 07:50:54
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/04/13 :  09:38:55  Show Profile Send byZan a Private Message
Idag visar sig vädret från sin bästa sida, grått och med regn i luften - perfekt för att sitta och lyssna på mitt slutsteg som anlände igår kväll

Igår em så hämtade jag både en kompis och ett slutsteg för transport ut till stugan. Installation och en snabb (4tim) lyssning för att se om min tro på matchning skulle stämma och om slutsteget levde upp till mina förväntningar och isf skulle få bli kvar?

Det kommer att stanna, jag är såld och likaså slutsteget, för det är mitt nu
Minimalistiskt?

Skjutsade tillbaka kompisen sent i går kväll, nästan natt hade det hunnit bli. Tanken var att jag skulle åka tillbaka men jag åkte hem och sov en stund och passade på att hämta spadar till högtalarna. Tidigt i morse åkte jag ut igen och monterade spadarna så att det blev en säker och ordentlig anslutning.

Sagt och gjort! Nu ska jag låta det bli ordentligt varmt för att verkligen kunna beskriva hur jag upplever min sista uppgradering. Skrev jag sista? Jo, den lögnen försökte få frugan att gå på Men hon är tydligen för luttrad för hon log och sa att jag nog börjar bli gammal, du upprepar dig väldigt ofta när du pratar hifi-grejer, därför undrar jag om det inte har med åldern att göra

Ska verkligen försöka att ta lite bilder nu i helgen och detta oavsett om solljuset inte kan hjälpa till för att få bra bilder.

Vi hörs!

/byZan

PS tack för all hjälp PärR Hoppas att du kom upp i tid i morse och roligt att du gillade vad du hörde och såg i går DS
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2012/04/13 :  09:41:36  Show Profile Send Figge a Private Message
Då blev det ett par Mark Levinson 33.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/04/13 :  09:44:49  Show Profile Send byZan a Private Message
Nä du Figge Tokig är jag - men inte så tokig
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2012/04/13 :  10:14:16  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Tror att det börjar bli dax att göra ett hembesök

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/04/13 :  12:18:48  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Tror att det börjar bli dax att göra ett hembesök

Då får du åka långt och tvärsöver, från Söder- till Norr- (-tälje)

Men du är välkommen som alltid
Go to Top of Page

PärR
Member

212 Posts

Posted - 2012/04/13 :  12:29:33  Show Profile Send PärR a Private Message

Tack själv ByZan!

Fantastisk trevlig "stuga" får man väl säga till att börja med, dvs något som var betydligt mer "stuga" än så. Förstår att ni stormtrivs därute. Nära det egna landstället ligger det ju dessutom.

Jo, det hela blir nog en riktigt trevlig combo får man ju säga, även om jag inte kunde lyssna och jämföra med elektroniken som matade Signaturerna innan. Vi får väl se vilka kablar du så småningom bestämmer dig för också

Vad gäller mina ML 33H block så är dom faktiskt sålda men inte till byZan som han också påpekade.. Vi får väl hålla oss och se vad han kommer upp med i bilderna så småningom

Fridens
/PärR
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/04/15 :  19:57:33  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Ska verkligen försöka att ta lite bilder nu i helgen och detta oavsett om solljuset inte kan hjälpa till för att få bra bilder.

Nu hemkommen och det blev ett par bilder som jag hoppas kunna lägg ut i tråden i veckan.

Nu ska jag/vi visst fira? bröllopsdag säger hon Missat detta i år igen

Hoppas ni ursäktar dröjsmålet med bilderna

Hörs i veckan!

/byZan
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2012/04/16 :  06:18:59  Show Profile Send Gozzi a Private Message
Ska bli mycket intressant att se vad du valt för slutsteg, ser fram emot dom där bilderna ! :)

[i][purple]
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/04/16 :  20:38:29  Show Profile Send byZan a Private Message
Slänger ut en liten aptitretare

Inga superbilder blev det, men ni kanske kan se vad det är ändå?

Hade gäster i helgen och det blev inte läge att ligga på golvet och mixtra med inställningar på kameran. Så ni får nöja er med de bilder som blev tagna

Edit: mer text skrivet

Edited by - byZan on 2012/04/16 21:00:04
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/04/16 :  21:57:02  Show Profile Send byZan a Private Message
Ingen som vågar sig på en gissning?
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2012/04/16 :  22:01:43  Show Profile Send ninja a Private Message
ML?
Go to Top of Page
Page: of 51 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000