HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hos byZan (är resan slut..................sid 51?)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 51

HerrD
200.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2013/10/26 :  19:26:55  Show Profile Send HerrD a Private Message
Grattis till nya nivån! TAD Ref One - respekt, det är nog den allra bästa högtalaren jag hört. Den måste bli helt magisk hemma!

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/10/26 :  20:00:19  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Grattis till nya nivån! TAD Ref One - respekt, det är nog den allra bästa högtalaren jag hört. Den måste bli helt magisk hemma!

Tack!
Kul att du gillar valet av högtalare, i morgon ska jag lyssna på dina, nästa dina - no-frills på mässan.

/byZan

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2013/10/26 :  21:09:04  Show Profile Send HerrD a Private Message
Kul, Catacombs är mera som att sitta framför en livescen! Ganska liten sweetspot så lyssna i mitten. Föredrar faktiskt min diskant som är en kompressionsdriver framför banddiskanten i nya versionen än så länge. Fråga efter klassiskt med kör, det är fantastiskt. Ser fram mot lyssningsintryck och bilder från TAD'arna!

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2013/10/27 :  08:42:26  Show Profile Send Gozzi a Private Message
Stort grattis till kanske världens bästa högtalare.. du är helt sjuk på ett bra sätt !
Vilken grej alltså !

[i][purple]
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2013/10/27 :  09:09:22  Show Profile Send Figge a Private Message
Bilder!

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2013/10/27 :  10:37:39  Show Profile Send Gozzi a Private Message
Säger som figge.... bilder !!

[i][purple]
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/10/27 :  10:53:15  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message

Grattis!
VH Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22008 Posts

Posted - 2013/10/27 :  13:37:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Grattis grabben!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/10/27 :  17:28:38  Show Profile Send byZan a Private Message
Tack för gratulationerna, de värmer

/byZan

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2013/10/27 :  18:52:38  Show Profile Send ninja a Private Message
Grattis!

Bilder är obligatoriska efter ett sådant inköp
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/10/27 :  19:01:47  Show Profile Send byZan a Private Message
Svårfångade dessa högtalare när det gäller finish märkte jag när jag försökte ta några bilder själv. Insåg min begränsning och därför så har jag kallat på en riktig hifi-fotograf och detta för att det ska bli bilder värt namnet

Så håll ut, bilderna kommer när tid finnes för att ta dessa.

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2013/10/28 :  11:30:17  Show Profile Send lennartj a Private Message
Även jag faller in i grattis-kören.
Så'n tur att jag gissade fel i mitt förra inlägg.
Även om B&W 800 S verkligen inte är några dåliga högtalare tror jag att du har satsat på rätt ställe.
Jag har varit med mina TAD-frälsta kompisar på flera resor till Vimmerby och lyssnat mycket på Ref1.
Det är nog rummet, mer än någon annan faktor, som bestämmer/begränsar hur bra det kan bli.
Priset ligger ju högre än vad de flesta orkar med, men två av dem har nu Compact Ref, den ene dessutom med komplett uppsättning TAD-elektronik inklusive M600-slutstegen.

Där kan jag ibland uppleva att återgivningen balanserar på en knivsegg från att tilta till överanalytisk, med Siltech Royal Signature Series kablage, men upplösningen är häpnadsväckande.

Det skulle vara väldigt intressant att få höra dina Ref1 tillsammans med Mac-elektroniken.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2013/10/28 :  12:23:03  Show Profile Send Snutten a Private Message
Kan aldrig tänka mig att TAD slår mina hembyggda superhögtalare :).
Skämt åsido, grattis till en otrolig högtalare, det bästa jag hört hittils.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2013/10/28 :  13:30:56  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Helt klart dax att boka in ett nytt hembesök

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/10/28 :  17:47:44  Show Profile Send byZan a Private Message
lennartj - det är precis vad jag upplevt själv, dålig inspelning avslöjas omedelbart, men det skiter jag i om musiken tilltalar hjärtat i stunden. När det är tvärtom inspelningsmässigt så är det de bästa högtalare jag någonsin hört.

Håller just nu att flytta runt åbäkena för att få till det så bra jag kan med tillhörande utrustning. Nu är det inte så lätt när man är ensam men å andra sidan så får det ta tid, det är ju också en del i hobbyn.

Snutten och Tobbe_L - tack

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2013/10/28 :  18:48:22  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Kul byZan! Då kanske man borde provlyssna nästa vända till Stockholm. Då ska vi INTE släpa med 600 kg horn, den saken är säker...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/10/28 :  21:59:53  Show Profile Send byZan a Private Message
Tack Bernt, dörren är öppen när du kommer.

Nu vet jag varför grottmän med sina långa armar ser ut som dom gör, 600kg högtalare är ingen lätt börda.

Jag fick nu lyssna till era skapelser och tyckte att de lät både bra och riktigt bra och det var nog beroende på musikval. Hade kunnat suttit ett tag till för att få en bättre uppfattning än det lilla jag nyss skrev.

Förstår att ni har roligt när ni sätter igång med era små projekt, lite avis är jag nog allt på ert kunnande också.

Hoppas ni fortsätter i god kompisanda och jag ser fram emot nästa projekt.

Ha det gôtt och hälsa alla inblandade från mig.

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

p-pan
Member

155 Posts

Posted - 2013/10/28 :  23:51:42  Show Profile Send p-pan a Private Message
"Riktig Hifi-fotograf" ...

jo jag tackar jag

Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2013/10/29 :  11:02:45  Show Profile Send HerrD a Private Message
Jag skulle nog ha ganska svårt att lägga mig på kvällen om dom där stod hemma hos mig... Undrar hur många dygn man skulle kunna lyssna i sträck utan att somna?

Edit: ruskigt bra bild!

Richard P. Feynman

Edited by - HerrD on 2013/10/29 11:03:28
Go to Top of Page

mostlydiy
Member

344 Posts

Posted - 2013/10/29 :  11:07:25  Show Profile Send mostlydiy a Private Message
Läckert! Kan inte finna många ref one inom Sveriges ramar
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2013/10/29 :  11:43:41  Show Profile Send Snutten a Private Message
Nu blir man sugen på att gå till banken.....
Go to Top of Page

p-pan
Member

155 Posts

Posted - 2013/10/29 :  12:25:45  Show Profile Send p-pan a Private Message
Bas bas bas bas ...

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/10/29 :  16:34:16  Show Profile Send byZan a Private Message
Riktigt läckra bilder tack p-pan för att du ställde upp med så kort varsel och för att du tog dig tid, ovärderligt

Tacka alla för era glada tillrop

Jag känner mig fortfarande omtumlad och får nypa mig i armen ibland för att inse att det inte är en dröm utan att det är i verkligheten jag lever.

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2013/10/29 :  19:32:46  Show Profile Send Snutten a Private Message
Själv nyper jag mig i armen varje gång jag ser mina hembyggen och hoppas jag vaknar snart :). Inga TAD tyvärr.
Go to Top of Page

p-pan
Member

155 Posts

Posted - 2013/10/29 :  23:50:43  Show Profile Send p-pan a Private Message

Skulle någon ge mig ett rejält bidrag så skulle jag nog också överväga ett par R1:or ... "spelar ju helt okej" om ni skulle frågar mig
Go to Top of Page
Page: of 51 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000