HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hos byZan (är resan slut..................sid 51?)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 51

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2013/10/30 :  08:37:28  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Grattis byZan!

Härligt att se hur du lever ut din passion! TAD är verkligen en av de högtalare som har satt spår i mitt HiFi-liv. Minns fortfarande första riktiga lyssningen i hemmiljö 2009 då jag gjorde ett "Hemma Hos" reportage i Blekinge hos Thomas. Underbar tajming i musiken, dynamik och upplösning utan att tappa klangen. Ett ögonblick jag gärna återupplever!

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

p-pan
Member

155 Posts

Posted - 2013/10/30 :  13:31:05  Show Profile Send p-pan a Private Message
Bilderna får väl tala för sig själva...

Go to Top of Page

DavidS
Member

390 Posts

Posted - 2013/10/30 :  14:16:05  Show Profile Send DavidS a Private Message
Oj, TAD ser stora ut, är dom sådär gigantiska? Riktigt häftig anläggning byzan! :-D
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2013/10/30 :  16:20:05  Show Profile Send Figge a Private Message
Marginell större än tidigare.
B&W:Mått : 118 x 45 x 65 cm inkl. sockel HxBxD)
TAD:Dimensions: 554 mm (21 3/4#8221;) (W) × 1,293 mm (50 7/8#8221;) (H) × 698 mm (27#8221;) (D)

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/10/30 :  16:44:48  Show Profile Send byZan a Private Message
Va f*n Det är ju mitt rum som visas, tyckte väl att jag kände igen mig

Läckert fotograferat tycker jag

Tack figge, kopierar in den i ett annat forum där man just ville ha svar på samma fråga.

/byZan

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/10/30 :  20:06:24  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Grattis byZan!

Härligt att se hur du lever ut din passion! TAD är verkligen en av de högtalare som har satt spår i mitt HiFi-liv. Minns fortfarande första riktiga lyssningen i hemmiljö 2009 då jag gjorde ett "Hemma Hos" reportage i Blekinge hos Thomas. Underbar tajming i musiken, dynamik och upplösning utan att tappa klangen. Ett ögonblick jag gärna återupplever!

Tack!

Du vet var min brevlåda bor så pm,a bara så...........

/byZan

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2013/10/30 :  20:32:53  Show Profile Send Gozzi a Private Message
Så sjukt att du har dom hemma :)

[i][purple]
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2013/10/31 :  09:02:37  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Kanske tar en tur med cabben när vårsolen tittar in!
Skulle verkligen vara riktigt roligt att besöka dig byZan, måste försöka få till en resa till dina delar av Sverige.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/10/31 :  20:53:16  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Kanske tar en tur med cabben när vårsolen tittar in!
Skulle verkligen vara riktigt roligt att besöka dig byZan, måste försöka få till en resa till dina delar av Sverige.

Klart att du ska

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2013/11/01 :  07:47:34  Show Profile Send Figge a Private Message
Nu har vi sett bilderna. Men inga kommentarer om hur det låter!
Basta.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/11/01 :  09:01:43  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Nu har vi sett bilderna. Men inga kommentarer om hur det låter!
Basta.

Jag brukar vara ivrig att recensera mina nya produkter eller tester. Men nu har jag bestämt mig för att verkligen ge både mig själv och utrustningen chansen och detta för att slippa att ev revidera förhastade intryck och uttalanden.

Men ett intryck kan jag ge och det är att det låter mycket bra i stugan
Välkänt ljud strömmar ut i rummet och jag tycker om mitt beslut om att behålla mina 800D Det ända negativa är att jag nu måste fixa till basen med lite akustikfix. I övrigt så låter det otroligt bra på alla andra parametrar och jag myser verkligen varje gång jag slår mig ner för att lyssna.

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2013/11/01 :  09:05:41  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Det där kan inte låta bra hos dig. Bättre att du ger dem till mig
Du kan få mina gamla Buckar istället

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

mostlydiy
Member

344 Posts

Posted - 2013/11/01 :  09:37:43  Show Profile Send mostlydiy a Private Message
Otroligt vilken anläggning, vad är det för monoblock? 1201?

/Marcus
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/11/01 :  10:21:14  Show Profile Send byZan a Private Message
Yes hawkeye

Tackar också
/byZan

Edit: glömde tacka

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2013/11/01 10:23:06
Go to Top of Page

bing
Member

130 Posts

Posted - 2013/11/01 :  16:05:53  Show Profile Send bing a Private Message
Lyckan måste vara fullständig I alla fall ett bra tag tills den lilla uppgraderingsjävulen sitter på axeln och ber om lite till

alla öron är olika
Go to Top of Page

mostlydiy
Member

344 Posts

Posted - 2013/11/01 :  17:53:41  Show Profile Send mostlydiy a Private Message
quote:
Yes hawkeye

Tackar också
/byZan

Hehe, såg att det stod där nere under dina svar

/Marcus
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2013/11/01 :  18:03:57  Show Profile Send Figge a Private Message
Ett par TAD snart i var mans rum?
En stark rekomendation från Ljudstyrelsen.

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/11/01 :  18:46:06  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Ett par TAD snart i var mans rum?
En stark rekomendation från Ljudstyrelsen.

Det skulle vara tråkigt om det blev så, mångfald berikar.

Socialstyrelsens rekommendation på 6-8 skivor om dagen gillar jag däremot

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

p-pan
Member

155 Posts

Posted - 2013/11/01 :  20:10:03  Show Profile Send p-pan a Private Message
6-8 skivor om dagen

Då blir det till att gå tidigt från jobbet då

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/11/02 :  10:59:30  Show Profile Send byZan a Private Message
Tack p-pan för alla fina bilder, ovärderligt för mig, TACK

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2013/11/02 :  11:24:16  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message
Hehe sikket ljudaltare!
You are not behind the ljudmässigt
Där skulle jag spela Altar of Sacrifice med Slayer!
Kanske rent av Sportlov med Ur spår!
Där svänger nog klassiska Putting on the ritz fint i skumrasket, framförd av Harry Richman.

Ska verkligen bli kul att höra hur du upplever TAD Ref 1 i jämförelse med dina B&W 800D, den dagen du kommit till ro med ljudomställningen vill säga.

Synd att McIntosh inte gjorde en state of the art gitarrprocessor så du kunde plugga in din Les Paul uti vintermörkret rakt in i härlighetens hifirigg

Var jäkligt nyfiken på logistiken, men hittade lite på euphonia.

((( Junepe )))

¿?¿ JUNEPE ¿?¿
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/11/03 :  07:04:38  Show Profile Send byZan a Private Message
Tack Junepe!

Skulle aldrig våga spela via stereon även om det varit plug'n play

Intryck kommer när jag precis som du säger har kommit till ro med ljudomställning och när mitt ena öra har blivit bättre. Har något skit i det som inte främjar lyssnandet, har haft det i två-tre veckor nu och det vill inte ge med sig, så jag måste nog gå till en läkare?

Nu är det inte så farligt som det låter, för jag hör hur det låter och kan njuta av det. Men lite hämmad av att inte få uppleva allt till 100 procent av det som spelas är jag.

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2801 Posts

Posted - 2013/11/03 :  10:10:15  Show Profile Send Imperial a Private Message
Jaha!!!

Nu vet vi varför TAD inte ställde ut på Sweetspot mässan

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/11/15 :  11:47:19  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Jaha!!!

Nu vet vi varför TAD inte ställde ut på Sweetspot mässan

Lirar som attan nu i min catacomb

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/11/24 :  18:41:49  Show Profile Send byZan a Private Message
Nu är det tyst här hemma och ni förstår säkert varför.

Nu har abstinensen satt in och hon säger att vi kan se på TV tillsammans, sporten då svarar jag och får en grym blick tillbaka.

Nä nu blir det till att rensa upp bland kablar och och torka lite damm, fint ska det vara när det kommer nya saker som ska ställas in i racket.
Det blir nog lite kablar över nu och de kommer att komma ut på den öppna marknaden tror jag, hamstern har fått bannor av mor i huset

Väntans tider inför julafton hos alla barn och byZan, själv hoppas jag på en förtidig julklapp i år

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2013/11/24 18:43:41
Go to Top of Page
Page: of 51 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000