HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hos byZan (är resan slut..................sid 51?)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 51

DavidS
Member

390 Posts

Posted - 2013/11/24 :  18:43:30  Show Profile Send DavidS a Private Message
Har du sålt iväg alla Mcintosh-prylar?
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/11/24 :  19:43:30  Show Profile Send byZan a Private Message
Försteget finns kvar men är nerpackat, det är tre intressenter kvar så i princip ja!?

Kom med ett bud - racket är till salu, jag ska måla om

/byZan

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

lindome
Member

1055 Posts

Posted - 2013/11/24 :  20:19:20  Show Profile Send lindome a Private Message
Blir det The Lars eller#128516;?
Hesselvall audio kanske?
Spännande att följa - tempo nu
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/11/25 :  16:50:23  Show Profile Send byZan a Private Message
lindome - allt tar sin tid

Jag tror att du kan känna igen ljudet från dina soulskivor i det som komma skall när du kommer hit upp, respons?

/byZan

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

lindome
Member

1055 Posts

Posted - 2013/11/25 :  19:40:42  Show Profile Send lindome a Private Message
Va, jag har inte sett nån annons på taddarna

Spänningen är olidlig
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2013/11/26 :  18:20:15  Show Profile Send Micke Y a Private Message

Nu är jag riktigt avundsjuk.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/11/26 :  19:05:53  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:

Nu är jag riktigt avundsjuk.

Micke

Du vet var jag bor och du vet vad jag har sagt om mina referenshögtalare

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Corpsegrindern
Member

261 Posts

Posted - 2013/11/27 :  18:54:30  Show Profile Send Corpsegrindern a Private Message
Måste även jag (lite sent,men bättre sent än aldrig) säga grattis till dessa fantastiska högtalare.

Har själv Pioneer S1Ex,Audio analogue maestro duecento,Audionet Art G3 samt Velodyne DD15+.

Måste fråga,hur låter R1 på metal? Har bara hört mustasch på dessa högtalare,men det kan man ju inte riktigt räkna eftersom de mixade på just R1.

Skulle vara kul att få lyssna på dessa högtalare i hemmamiljö nån gång.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/11/28 :  19:21:26  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Måste även jag (lite sent,men bättre sent än aldrig) säga grattis till dessa fantastiska högtalare.

Har själv Pioneer S1Ex,Audio analogue maestro duecento,Audionet Art G3 samt Velodyne DD15+.

Måste fråga,hur låter R1 på metal? Har bara hört mustasch på dessa högtalare,men det kan man ju inte riktigt räkna eftersom de mixade på just R1.

Skulle vara kul att få lyssna på dessa högtalare i hemmamiljö nån gång.

Tackar!

Vad är metal?

Skoja bara
Allt låter bra men jag är ingen större metal-diggare, men visst åker det på någon skiva då och då. Nu har jag inte lyssnat på några av dessa skivor under den korta tid jag haft högtalarna, så jag får kanske återkomma i frågan.

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2013/12/06 :  00:41:59  Show Profile Send Figge a Private Message
På västfronten något nytt?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/12/06 :  07:12:12  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
På västfronten något nytt?

Det vet jag inget om men inget nytt på östfronten heller

Det skulle vara att all min McIntosh utrustning har fått nya hem och att jag nu beställt den sista delen för att kunna lyssna på musik här hemma. Ej lagervara av någon anledning, så jag får vänta ett par veckor, men till jul bör den komma enligt säkra källor

Väntans tider för mig och alla barn

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/12/16 :  15:58:46  Show Profile Send byZan a Private Message
Som utlovat så kom det en delleverans idag

Men jag öppnar inga paket förrän nästa leverans kommer, när den nu kommer?

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2013/12/18 :  14:52:55  Show Profile Send Gozzi a Private Message
F5 !

Spännande detta, hur det nu ska sluta... LAMM ?

[i][purple]
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2013/12/18 :  15:20:43  Show Profile Send Snutten a Private Message
Jag tror på en ovanlig kombination, TAD med stora rörförstärkare kanske? Borde låta kanon.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/12/18 :  16:08:22  Show Profile Send byZan a Private Message
Spännande javisst

Men tyvärr så är leveransen utlovad till tidigast i slutet av januari sägs det

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/12/31 :  11:34:24  Show Profile Send byZan a Private Message
Nu strömmar musiken in i mina öron via Spotify->Mac Book Pro och ett par in-ear, vilket jä*la drag

Abstinens? Nä!

Önskar alla ett Gott Nytt År

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

maal
Member

830 Posts

Posted - 2013/12/31 :  12:03:54  Show Profile Send maal a Private Message
Den som väntar på något gott....
Då ser vi fram emot lite bilder framöver.
Gott nytt år!

DIY och rör.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2013/12/31 :  16:21:45  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Stackare...

Du får ta o komma förbi o lyssna på lite Tannoy o Bat

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/12/31 :  17:08:02  Show Profile Send byZan a Private Message
Tack för positiva inputs och Gott Nytt År själva

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2014/02/08 :  08:13:05  Show Profile Send byZan a Private Message
Nu är det inte långt kvar tills det kommer bilder i denna tråd, 2-3v kanske?

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2014/02/08 :  08:18:19  Show Profile Send bearwik a Private Message
Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2014/02/18 :  16:15:03  Show Profile Send byZan a Private Message
När TAD R1 kom in i huset och började spela tillsammans med McIntosh så blev jag både glad och lite konfunderad men jag lät allt spela på ett tag. Efter alla år med B&W och dess ljudkaraktär, väl inprogrammerat, så var det svårt att få bort ljudminnet. Jag jämförde de mot varandra mest hela tiden, gav inte TAD riktigt chansen att få spela på sitt sätt. Dagarna gick och jag blev mer och mer van vid hur det lät nu, jag började lyssna på musiken igen, alla mina favoritskivor spelades och jag var i de flesta fall mycket nöjd. Men det var något som inte stämde riktigt in på hur jag tyckte TAD borde låta. Men vad det var som jag inte var riktigt nöjd med kunde jag inte sätta fingret på? Jag började om med att lyssna kritiskt och hörselminnet ställdes på stora prov. Jag flyttade runt högtalarna, in-/ut, fram och tillbaka och kom då på att basen var det som gjorde att jag inte riktigt gillade vad jag hörde. Nu ska jag säga att det inte lät dåligt, men basen var inte så som jag skulle vilja ha den. Efter allt flyttande av högtalarna så hittade jag så småningom en plats för högtalarna där jag hörde att basen lät bäst och fick då också uppleva högtalarnas förmåga att presentera övriga elements förmåga till välljud.
Men helt nöjd blev jag tyvärr inte, basen var lite för oprecis, lite för blöt, lät inte rent, så tänkte jag! Vad göra? Funderade på om det inte var slutstegen som var boven i dramat. Slutstegen var kanske inte snabba nog, saknar strömstyrka, dålig matchning, gamla och sunkiga, nu började det funderas och det ordentligt.

Pratade med lite personer om det och läste på om allehanda ting och tänkte att jag sätter ut en annons på slutstegen så får vi se vad som händer? Inga seriösa svar, tvärdött! Däremot fick jag en fråga som löd; du är inte intresserad av att sälja hela riggen? Jag svarade nej på frågan, men började i o m den frågan att tänka i andra banor. Jag tänkte att jag kanske skulle pröva sälja allt och börja med något nytt. Sagt och gjort, en ny annons sattes ut och nu med all elektronik till salu och vips så började det mailas. Norge, Tyskland och någon svensk som trodde det skulle vara gratis. CD-spelaren såldes nästan direkt, slutstegen blev sålda strax efter och skulle bara kollas hos McIntosh av köparen innan betalning, det visade sig att de var tre år äldre än vad jag trott?#&%!”¤! Surt sa räven, för jävligt sa jag och sänkte till halva priset och frågade köparen om det var okej och han tyckte det var helt okej. Så de blev levererade till Tyskland.

Under tiden som detta pågick så for jag runt bland vänner och lyssnade, skapade mig en bild av hur jag tror det skulle kunna låta med viss elektronik tillsammans med TAD. Tittade självklart i plånboken också och satt därefter en budget för hur mycket det fick kosta.

Kunde konstatera att - satan vad det finns fina grejer!
Allt spelar tydligen fantastiskt oavsett märke och matchning enligt ägarna själva!
Klart att du ska ha det här!
Köp inte dessa det blir dåligt!
Lägg till lite mer pengar så får du det bästa!
Elektronik till TAD är svårt om du inte kör med deras egen elektronik!
Du kommer att få problem med bas, diskant, vasst, hårt, kallt!
Du ska ha det här märket!

Tur att jag har en egen uppfattning och tro samt att jag litar på mina öron, men attans så roligt att få ta del av andras uppfattningar och erfarenheter.
Det handlade nu om matchning, matchning och åter matchning, fundera, fundera och åter fundera, ja ni förstår vilket vägval jag stod inför, puh?!

Några märken försvann p g a högt pris, ingen representant i Sverige, bestyckat med rör på fel ställen, storleken#8230;#8230;#8230;

Som sagts tidigare så fanns några märken med länge i tankarna, men av olika anledningar försvann de en efter en. Efter det att jag hade lyssnat på slutsteg och försteg av olika märken fått en riktig het combo att ta hänsyn till i mitt val, passade verkligen mitt ljudideal. Jag fortsatte att fundera och läste på mer om andras intryck, i forum, tester o s v. Allt som jag insöp gjorde så att jag började fundera på att jag kanske skulle investera ett snäpp upp mot den combo jag lyssnat till tidigare? Skulle jag våga chansa på en combo jag aldrig lyssnat på? Jag hade ju iofs hört samtlig elektronik och högtalare tillsammans, men inte de modellerna jag nu tänkte på. Dessutom hade jag sedan många år tillbaka aldrig haft en tanke på den combon jag nu tänkte på. Inte min cup of tea då, men nu?

Jag tror/vet att mitt ljudideal kan ha förändrats under åren (inte mycket) eller så har min hörsel blivit sämre (lite), skit samma vilket. Jag chansade lite och slog till, jag kan ju alltid ta ut det till stugan (sopstationen för gammal elektronik)icon_smile_wink.gif

Det låter riktigt bra och blir tveklöst bättre när det har fått spela in sig ordentligt. I mina öron och i mitt rum har det aldrig låtit bättre icon_smile_approve.gif

Nu vet jag att det finns personer som undrar vad f*n håller han på med? varför gjorde han det valet? det finns ju bättre grejer? fel matchning? o s v. Säkert är det att det finns bättre grejer, annan matchning, men nu gjorde jag så här och jag tycker att jag lyckats väl med både matchning och att hålla budget, så jag är nöjd, mycket nöjd!

Det låter inte så mycket annorlunda utan bara bättre och det genom mina öron och i mitt rum efter endast ca 20 timmars spelning. Inspelningstiden sägs vara lång och stegvis så ska det öppna upp än mer, så det är bara att vänta och det är jag bra på.

P-pan har lämnat mig nu och ska försöka börja leverera bilder så snart han får en stund över. Hoppas att jag kan börja fylla på i tråden när bilderna börjar droppa in, jag vet att många väntar på det.

Innan bilderna börjar rulla in så vill jag verkligen be om ursäkt för att detta har dragit ut på tiden. Anledningar finns det men jag tar på mig hela skulden för detta, jag var helt enkelt för optimistisk. Trodde att allt skulle lösa sig mycket snabbare än det gjorde, jag är och förblir en obotlig optimist men ska bli lite coolare på att inte tro på allt som sägs och skrivs.

Hoppas att ni ursäktar den långa väntan och att ni får behållning av bilderna som p-pan varit så snäll och tagit.

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

mostlydiy
Member

344 Posts

Posted - 2014/02/18 :  17:50:30  Show Profile Send mostlydiy a Private Message
Äh, inte ska du be om ursäkt heller, jag vet att saker tar tid, jag har väntat ungefär ett år på mina grejer :) Ska bli kul att se vad det blir som är bättre än den fina Mcintoshelektroniken du hade tidigare.

/Marcus
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2014/02/18 :  19:53:18  Show Profile Send bearwik a Private Message
Du är så ursäktad så, lite bilder nu så är vi nöjda.
Kanske en liten provlyssning när du känner dig mogen.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2014/02/18 :  19:56:53  Show Profile Send byZan a Private Message
Vet inte om jag legat av mig när det gäller att få in bilder? Får med länktexten oavsett hur jag gör och jag tar bilderna som tidigare från Photobucket????

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page
Page: of 51 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000