HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 En ny Pickup.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/04/23 :  13:52:54  Show Profile Send 24U a Private Message  Reply
Finns lite olika puppor att välja, enligt min smak för man tillägga;

Om40 som är föreslagen flertalet ggr, är ju ju mkt bra, rekommenderad av LTS och i en helt annan division än de lägre numren i serien. Sen kommer då andra delar in som för min egen del gör att OM40 blir lite för nykter. Den har bra, jämn frekvensgång, mkt god kantdefinition i basen och allt som allt är den mkt bra. Men (hukar mig snabbt) sååå trist...

Jag slår ett slag för Grado Gold som jag tycker är en förträfflig och musikalisk MM-puppa för sitt pris (1200) och lägger en röst på annan föreslagen ovan; Denon DL-103. En skitsvår puppa att matcha, då den har komplians som en 3-tumspik inslagen i tryckt regel och vikt inte långt efter. Men, med Rega 300 inga kymmer... På ren väschöttska; secket jävla drag! (ursäkta adm) Förmodligen inte korrekt enligt konstens regler, men jag kan inte få fotjäkeln att sluta stampa... vanebildande!

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2009/04/23 :  16:11:51  Show Profile Send NtR a Private Message  Reply
Nu är jag rädd att jag måste inflika att nämnda Grado också är rätt hård i upphängningen och därmed spårar som en halt pudel utsatt för pepparsprej. Men jag har en till salu efter att ha provat.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

Pitts
Member

75 Posts

Posted - 2009/04/23 :  16:57:25  Show Profile Send Pitts a Private Message  Reply
Är det en Prestige Gold..?

Skulle vara kul att testa denna på min anläggning och framför allt på min skivspelare för att utröna hur den låter i jämförelse med OM10.

...........MVH:// Harry S, Medåker

"What goes up must come down".
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/04/23 :  17:03:22  Show Profile Send 24U a Private Message  Reply
*ASG* Halt pudel??? *ROFL* pepparsprej??? *I kill myself*

*flämt* Efter att ha hämtat mig ngt efter den verbala ekvilibrism NtR visat prov på, hade jag för mig Golden (på tal om pudel då) låg uppåt 20 (Jodå, efter koll på deras hemsida) och det är i sammanhanget rätt så mjukt (OM10-40 ligger på 25). Så jag fattar inte hur den kunnat bli halt som en pudel... *börjar fnissa igen* Men kan ju vara läge att köpa beggat av Dig då och testa...

Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2009/04/23 :  18:03:59  Show Profile Send NtR a Private Message  Reply
Jo, det är en Prestige Gold. Spelad kanske 50 timmar. Vet inte vad de kostar, ge mig ett bud.

Möjligt att den är mjuk i specen, men jag upplever den som rätt hård. Inget fel på den dock, har jämfört med likadan. Dålig systemmatchning bara, den är inte kompatibel med mig!

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

Pitts
Member

75 Posts

Posted - 2009/04/23 :  19:05:33  Show Profile Send Pitts a Private Message  Reply
Var i Svedala finns Du NtR..? Tänkte närmast om det skulle gå att testa denna hemma hos mig på min spelare för att utröna hur den låter och om dom konstiga S:en försvinner med denna.
Själv bor jag i Västmanland och närmare bestämt utanför Arboga.

Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2009/04/23 :  22:04:29  Show Profile Send NtR a Private Message  Reply
Norra Stockholm, jobbar i Solna. Det finns ju postgång också förstås.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

Pitts
Member

75 Posts

Posted - 2009/04/24 :  06:34:03  Show Profile Send Pitts a Private Message  Reply
Absolut, visst finns det postgång men jag vet inte riktigt om det är så lyckat att köpa grisen i säcken.....Been there, done that..
Kan ju vara bra att höra hur det låter innan man så att säga klappar till.

Vad hade Du tänkt Dig för denna..?

Go to Top of Page

rynnox
Member

192 Posts

Posted - 2009/04/24 :  14:47:10  Show Profile Send rynnox a Private Message  Reply
jag har skickat ett pm till dig NtR

Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2009/11/10 :  22:08:13  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
"Finns lite olika puppor att välja, enligt min smak för man tillägga;

Om40 som är föreslagen flertalet ggr, är ju ju mkt bra, rekommenderad av LTS och i en helt annan division än de lägre numren i serien. Sen kommer då andra delar in som för min egen del gör att OM40 blir lite för nykter. Den har bra, jämn frekvensgång, mkt god kantdefinition i basen och allt som allt är den mkt bra. Men (hukar mig snabbt) sååå trist...

Jag slår ett slag för Grado Gold som jag tycker är en förträfflig och musikalisk MM-puppa för sitt pris (1200) och lägger en röst på annan föreslagen ovan; Denon DL-103. En skitsvår puppa att matcha, då den har komplians som en 3-tumspik inslagen i tryckt regel och vikt inte långt efter. Men, med Rega 300 inga kymmer... På ren väschöttska; secket jävla drag! (ursäkta adm) Förmodligen inte korrekt enligt konstens regler, men jag kan inte få fotjäkeln att sluta stampa... vanebildande!"

Vad hände med din Grado Gold 24U? Tröttnade du på den?

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/11/11 :  14:53:48  Show Profile Send 24U a Private Message  Reply
Audiovektor

Har aldrig ägt någon. Har däremot jobbat på hifi-affär i några år och lyssnat på en del puppor. Är Du på jakt? Kanske kan lösa... Själv har jag en Benz Micro idag, som ju spelar i en lite annan liga... även prismässigt

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000