HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Blåa tråden
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 18

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2010/05/16 :  19:11:41  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Ett litet ljus i eländet kanske skulle lätta lite. Tog ut förtida pension, skaffade katter, snickrar extra för bekanta och lyckligt skild sen flera år. Bor i min stuga med trädgård så jag är aldrig sysslolös[:) Mitt stora elände just nu är att min kattfröken vaknar varje natt 0300-0330 och trampar runt på mig tills jag kliat henne i nacken en stund så att vi får sova igen

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/05/16 :  21:15:29  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Tack Rolf-san, jag anser ju att ärlighet varar längst, därför är det bäst att spela med öppna kort, annars är det slöseri med både min och deras tid. Aggressioner använder jag aldrig i dessa sammanhang, då kan man lika gärna utebli.
Jag vet att jag skulle kunna klara både bedömningen inför kursen och komma in på kursen och klara den. Tyvärr så är det som sagt vissa saker som ligger mig i fatet och det kanske man hade kunnat se genom fingrarna om det var gammalt nog, men det är tyvärr saker som skett nyligen. Rehabilitering som är pågående är förmodligen inte till min fördel den heller, fast den borde vara det. Att inte vara ärlig under läkarundersökningen är ju liksom ingen idé.

Återkommer imorgon med hur det gick och lite förtydliganden.

EDIT: Fler skiljetecken så att min gamla svenskalärare kan glädja sig åt att jag inte skriver för långa meningar.

Edited by - huzze on 2010/05/16 21:18:13
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/05/17 :  19:22:32  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Det blev som jag trodde. Ingen idé att påbörja kursen, då jag inte skulle kunna avsluta den i obruten följd. Av flera skäl, turligt nog. Min trafikförseelse är förstås det största hindret även fast domen inte fastställts än (får se hur länge jag får använda passet som legitimation). Tydligen ska det även finnas läkarintyg på att rehabilitering är avslutad för att bli godkänd av Transportstyrelsen, det räcker inte att gå på mottagning och vara ren, så det får bli en annan gång, det går fler tåg bussar menar jag förstås.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2010/05/25 :  18:48:41  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Vi hade inbrott i förrådet inatt och de dj-na tog min cykel + en massa småkrafs.

Troligen är allt på väg österut efter vad man hör i stan.

Bläää

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/05/26 :  22:57:13  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Ligger inlagd på psyk minst 2 veckor. Ska få ETC-behandling. Forumabstinens, min S-E 702 är inte bästa surfnallen, men det går med lite vilja.
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2010/05/26 :  22:59:16  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Ajajajaj!

Inte kul alls huzze, lider med dig... hoppas det fixar sig.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/05/26 :  23:07:22  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Bara jag blir bra, så att jag kommer överens med livets alla prövningar
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

9101 Posts

Posted - 2010/05/26 :  23:36:43  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Det blir nog bättre,ta det lugnt.
Har man för bråttom kan det gå åt andra hållet.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2010/05/26 23:43:54
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/05/27 :  07:18:11  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Blått !!

Krya på dig.
Mikael
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/05/27 :  08:53:30  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Tack. Jag har väntat länge på hjälp, så jag tänker inte stressa.
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2010/05/27 :  10:14:15  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
ECT har hjälpt många så det kommer nog att funka för dig också Lycka till.
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2010/05/27 :  21:28:29  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
quote:
ECT har hjälpt många så det kommer nog att funka för dig också. Lycka till.

Det är bara att instämma.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2010/05/27 :  21:53:38  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Lider med Dig husse!

Men många har blivit, om inte friska så i alla fall, bättre av ECT-
behandlingar.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2010/06/07 :  23:56:19  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Huvudvärk dag 6.
Ibland testas tålamodet in absurdum.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/06/09 :  11:15:01  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Är det bättre idag Marina?

Snart behöver jag inte den här tråden mer. ECT verkar grymt effektivt. Behöver ni referenser, så kan ni få förstahandsinformation från mig. Fem (5!) behandlingar och jag mår bättre än de senaste fem åren, bättre än all medicin jag tryckt i mig och framförallt bättre då vetskapen att behandlingen hjälper och att det finns hjälp att få. Så många läkare, så många olika sorters medicin, terapi etc och jag som bett om ECT redan för ett år sedan. Blir besviken på systemet, jag har "kostat" samhället mer än nödvändigt pga okunskap. Hoppas nyutexaminerade läkare tar till sig forskningsresultaten för jag tror att många går i föråldrade gamla stigar i sin behandling.

Ser fram emot en sommar där jag mår bra. Tror nästan att det blir första sommaren sen 89.

Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2010/06/09 :  11:19:56  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Härligt Huzze! OM du inte behöver tråden, kanske tråden behöver dig och ditt mod.
Du är ju för djävlig mot oss i RT.

Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/06/09 :  12:30:14  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Vad skönt Huzze, hoppas att det håller i sig.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/06/09 :  12:35:40  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
quote:
Du är ju för djävlig mot oss i RT
Hela min omgivning får lida när min sarkasm nu är tillbaka
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/06/09 :  17:08:43  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Härligt!!
Sarkasmen får vi försöka klara av.

Jag ignorerar, jag ignorerar, jag ignorerar, jag ignorerar, jag ignorerar, ...
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/06/09 :  17:15:30  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Härligt att du mår bra
quote:
Du är ju för djävlig mot oss i RT.

Det var snällt uttryckt Rolfs-san
quote:
Hela min omgivning får lida när min sarkasm nu är tillbaka

Tror du inte att vi märker det

Syns snart va?

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2010/06/09 :  23:08:19  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Tack Huzze, efter 8 dagars värk är den för tillfället borta.
Jag är glad att du mår bra.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/06/10 :  16:12:13  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Tack. En liten varning bara - jag blir utskriven imorgon.
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/06/12 :  18:18:10  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Känner mig märkligt frånvarande.

Är även ledsen för att jag inte klarar sånt jag brukar, t ex vet jag inte var jag lägger mina saker längre (ja, jag var ordningsman i plugget) och klarade inte ens av att kopiera telefonboken till nya mobilen. Jag brukar se det som en sport, men nu har jag inte ens tålamodet till det. Det blir gamla manuella metoden med papper och penna, annars kommer det att flyga transistorer i hela vardagsrummet.

Tror jag vet hur det känns att börja bli dement.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

9101 Posts

Posted - 2010/06/12 :  19:43:00  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Minnet kan ha blivit påverkat av ECT,blev så åt mig för ca 12 år sedan,men det kan ju även vara depressionen som kan finnas kvar.Det blir nog bättre med tiden.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2010/06/12 :  20:14:52  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Huzze! Du är ju hemma igen för tusan! Tänk på de dina i din närmsta omgivning. Tar tid att komma in i normala gängor. Ta en sak i taget. Du vet att jag beundrar dig för ditt mod och öppenhet. Du har fått din behandling och nu ska du göra nåt av den. Det tar tid det också. Det handlar inte om någon hjärttransplantation, utan om något mycket svårare. Lev i nuet och NJUT av det. Jag försöker själv hela tiden även om det kan kännas vara svårt emellanåt.
Sen ska du veta att jag glömer inte något, men jag kan ha svårt att komma ihåg.

Go to Top of Page
Page: of 18 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000