HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Blåa tråden
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 18

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/06/12 :  20:44:41  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Om inte annat, så får jag kolla här vad jag skrivit. Helt klart, det är mycket nu, ECT börjar hjälpa gammal medicin sättas ut ny in. Det är bara att försöka hitta rutinerna igen, skriver nu upp när jag tagit medicinen i almanackan så kan jag dubbelkolla där. Tack för ert stöd, återgäldas vid behov.
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2010/06/12 :  20:59:17  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Du har inget att återgälda, det har du gjort i förtid.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/06/12 :  21:31:44  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Tack :-)
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/06/21 :  15:43:21  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Pinkade rent idag. 0 benz, 0 THC. Självklart blåste jag 0 promille oxå. FAN VAD BRA!!!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2010/06/21 :  18:34:33  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Trött! Trött! Trött!

Inte nog med att lokalradions tröttsamma 40+damer ältat krångliga bröllopet till förbannelse idag och i god ordning spelat sin djävla trötta schlagerpop för pigga och k***a 40+pumor. Jag själv har varit helt slut idag av just ingen anledning. Lyfte jag tungt svartnade det för ögon och jag fick hålla i mig för att inte dråsa i backen. Somnade på fikat och sitter och klipper med ögonen just nu. Har batterierna tagit slut redan ....??
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/06/21 :  19:09:56  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Lågt blodtryck?
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/07/17 :  00:20:36  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Jag har mått bra och känt mig stabil fyra dagar i rad!

Har avverkat en hel del småprojekt, en sak i taget. Städat ur två-tre lådor, kastat gamla papper (jisses vad papper det är i dagens samhälle), sorterat in skivor i samlingen (ger en enorm tillfredsställelse att sen överblicka härligheten) tvättat kläder, gått längre promenader med de fyrbenta, inte beklagat mig så mycket över disken, utan hjälpt maskinen med in & urplockning. Hoppas det är den nya medicinen som nu kickar in (de är smygare) och tacka fan för att de ska hjälpa, 3500:- för 100 tabletter (en/dag).

Konstiga tankar kommer och går, men de biter sig inte fast på samma sätt som tidigare, snudd på att jag kan skjuta dem åt sidan och göra något trevligare - som att lyssna på musik.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/07/17 :  09:03:29  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
alla har haft semester eller skall ha semester men jag...jag jobbar. Går upp 05.00 mån till fredag och 07.00 lör, sön pga jag inte kan sova. jobbigt att inte vara ledig men samtidigt skönt att man har ett jobb. Speciellt i dessa tider.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2010/07/17 :  10:28:43  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

quote:
Jag har mått bra och känt mig stabil fyra dagar i rad!

Hoppas det funkar med den nya medicinen "Huzze"!
Du är värd lite fler än fyra dagar "stabilt liv"!

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/07/17 :  14:00:15  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Tack Gubben det förtjänar vi väl alla här på forumet
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/07/17 :  18:14:15  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
En bra dag som blev skit. Min farmor dog 11.00 idag. På mindre än en månad har min farbror och farmor dött. Snart inga släktingar kvar...

Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/07/17 :  19:24:18  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Mina kondoleanser
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/07/18 :  07:46:26  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Tack.

Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2010/07/18 :  10:36:45  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Beklagar sorgen, B-200.

Något som jag vet att många människor uppskattat,
är det som finn på nedan länk:
http://www.watchtower.org/z/20080701/article_01.htm
Läs artikeln och ta till Dig av det Du tycker är
positivt.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/07/18 :  10:37:51  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Tack så mycket det skall jag göra.

Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/09/19 :  20:30:18  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Under den ångestfyllda återfärden till psyk efter helgpermissionen fick jag ett samtal från en granne på landet. Vår båt med en ett år gammal 20-hästars Yamaha är stulen.

Come on! Bring it to me!
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

9101 Posts

Posted - 2010/09/20 :  16:52:48  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Ja ska det bråka så brukar det göra det ordentligt..

Har själv just vaknat efter 1,5 dygn i sängen med spänningshyvudvärk och ont i hjätat..(jo jag har kollat hjärtat hos doktorn).

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2010/09/22 :  06:44:22  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
jag bidrar med en separation efter 10 år, inga barn men väl ett hus ett reda upp, en tuff tid kan man säga, finner tröst i att jag har fantastiska vänner och att jag inte är ensam om denna sits.

34 år och singel, tjena vad lyckad man känner sig, ensam, fasen man skulle ju haft familj nu...

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/09/22 :  09:46:44  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Som 32-åring och singel fann jag mitt livs kärlek. Det var fem år sedan och vi har varit gifta två år på Lucia. Men visst trodde jag hoppet var ute. Tror att många som separerar ändå vet vad de vill när de inleder nästa förhållande, så hon finns nog därute. Dock blir det ingen som för mitt namn vidare, det är inget att göra åt.
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2010/09/22 :  09:58:29  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Beklagar alla som har oro i livet o speciellt till dig B-200 eftersom jag känner dig!
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2010/09/22 :  10:52:12  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
tackar, man mår ju inge vidare, passar på att skriva av mig lite, är det någon här som känner igen detta :

Illamående, darrningar, yrsel och febrig känsla blandat med ångest och ledsamhet, man kräks, man gråter, man sover inte etc... allt tillsammans med tankarna på vad som hänt bakom min rygg...

Standard 1A reaktion (gissar jag) med andra ord, inte desto mindre jobbigt...

Vi har alla våra demoner verkar det som, inte helt sällan är de rätt så lika varandra, livet går vidare och det blir bättre, hoppas jag.

Tack för stödet huzze.

Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2010/09/22 :  23:03:42  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Martinsson, det där känner jag igen.
Tråkigt att det gått som det gick.
Du vet var vi bor om du vill komma hemifrån lite.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2010/09/22 :  23:32:48  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply

Känner med dig martinsson!

Vi får helt enkelt se till att nästa decennium blir intresantare lite roligare mer spännande.

I Universum finns inga begränsningar!

Vi kan sparka igång A-Väst Fredags-öl Onsdags-fika Lördag-Hemma hos Mat och musik.

Vi får träffas!

Mvh Anders.S
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

8518 Posts

Posted - 2010/09/23 :  00:07:47  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
quote:
Illamående, darrningar, yrsel och febrig känsla blandat med ångest och ledsamhet, man kräks, man gråter, man sover inte etc... allt tillsammans med tankarna på vad som hänt bakom min rygg...

Been there, done that!
Det mest konkreta tips jag har att ge är att fixa så att sömnen funkar (jag gick till en läkare och fick en liten mängd insomningstabletter utskrivna), utan skaplig sömn har man inte en sportslig chans att agera rationellt kring allt praktiskt som ska ordnas.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2010/09/23 :  07:18:20  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Skönt att se, att även om man på något plan egentligen vet om det, så är man inte är ensam om att befinna sig i och uppleva detta, det är kanske till, och tragiskt nog, är ganska vanligt.

Tack ska ni ha, jag betalar tillbaka med lite vardagsfilosofi.

Ingenting, verkligen ingenting, är konstant, inget är ett permanent tillstånd, varken lidande eller glädje, detta är något jag finner skönt att tänka på just nu, och det är något som kan hjälpa en få ut så mkt som möjligt av livet, passa på medans det är som det är, eller tänk att det som är jobbigt tillslut går över.

Go to Top of Page
Page: of 18 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000