| Author |
Topic  |
|
Ryssen
100.000-klubben

9101 Posts |
Posted - 2010/09/23 : 14:49:05
|
| Nej ensam är man nog inte,som man tror ibland,är nog vanligare än man tror. |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
 |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts |
Posted - 2010/09/23 : 18:40:38
|
Så länge man inser att man är i en svacka och att den är tillfällig (vitt begrepp) så är det lättare att komma ur det än när man inte inser det. Det är då det blir oövervinnerligt om man inte får hjälp eller har rätt stöd i ens omgivning. Utnyttja dina vänner, de bekänner färg när det krisar som mest. |
 |
|
|
hoktuna
Jultomte

2786 Posts |
Posted - 2010/09/23 : 20:22:13
|
Efter 21 år på samma arbetsplats slängde jag in nyckeln och bad om ett kvitto,sen for jag hem. Lite blått var det,men nu är jag full av revanchlusta. Jag har just blivit slutad trampad på! Nu blickar jag frammåt. |
Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se |
 |
|
|
Marina Jansson
Member

2328 Posts |
Posted - 2010/09/23 : 22:00:56
|
| Modigt! Heja hoktuna! |
Waf, Waf!
|
 |
|
|
Cyrus
Member

736 Posts |
Posted - 2010/09/23 : 22:13:45
|
| Håller med Marina, bra gjort av dig hoktuna. |
 |
|
|
martinsson
100.000-klubben

3311 Posts |
Posted - 2010/09/24 : 06:32:25
|
Håller med Cyrus, som håller med Marina, det där var tufft, och helt rätt.
quote: nyttja dina vänner, de bekänner färg när det krisar som mest
Telefonen har ringt mkt och det har varit många hälsningar via mail och facebook, jag misstänker starkt att jag kommer att skriva julkort i år, för första gången i mitt liv, till många av mina vänner som visat sig oumbärliga i detta, och låta dem veta precis hur mkt de betyder för en.
Om de inte tröttnat på allt mitt tjat om detta innan dvs, man inser det i sånna här sammanhang, att vänner är livet, och vice versa, tack känns bara så tamt, och man kan ju inte säga till dem att man älskar dem, jag är ju en man trotts allt :) (skulle Zeb Machaen någonsin...) även om det är så jag känner.
Tack för att ni skriver dessa rader, de hjälper mer än jag tror ni tror. |
martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/ |
 |
|
|
huzze

10180 Posts |
Posted - 2010/09/24 : 18:01:45
|
| Jag har sagt "jag älskar dig" till mina vänner. Både när jag menat det samt lite halvironiskt vid skämtsamma situationer. En säker man kan säga det! |
 |
|
|
martinsson
100.000-klubben

3311 Posts |
Posted - 2010/09/25 : 20:48:43
|
Egentligen, låt mig betrakta detta i ett större perspektiv.
Mitt bekymmer, en separation, är jobbigt, inga tvivel om saken, och alla obehagliga "symptom" som kommer därav.
MEN Jag har fortfarande :
Min hälsa Mina vänner Mina möjligheter Min trygghet i min familj Mitt liv framför mig
Så vad är detta egentligen, hur stort är detta egentligen, när jag ger detta lite perspektiv i denna tillfälliga lucka av klarsynthet som dök upp mitt i ångestkaoset som jag annars brottas med ?
Om en stund, i natt förmodligen, kommer jag kanske inte att se detta, men just nu.
Kombinerat med vetskapen om att inget är konstant, och att jag enligt alla omkring mig kommer att må bättre så småningom, och i synnerhet sett till vad som verkligen är problem, på riktigt, sett på det viset så är detta :
Inte ett reellt problem av någon nämnbar magnitud, svårt, jobbigt, visst, oja, men inte ett riktigt problem.
Jag har varit drabbad av utmattning, och smakat på s.k stressrelaterade "besvär" (milt ord för ångestattacker och tillfällig depression), det var det värsta jag varit med om hittills i mitt liv, och jag fixade det, även om jag fortfarande då och då får "besök" så har jag lärt mig hantera det, och jag kommer säkerligen få "besök" i och med det här, men jag vet numera att jag kan ta mig genom det också, även om man inte ser det så när det händer.
Om dessa rader kan hjälpa någon annan att se på sin situation med lite andra ögon (och då inte på hannibal lecter sättet) så har ju något gott kommit ur detta redan nu, och på något underligt vis hjälper just nu något som ännu inte hänt, nämligen vetskapen om att någon kommer läsa mina rader.
svammel svammel, det är skönt att få skriva av sig lite. |
 |
|
|
Marina Jansson
Member

2328 Posts |
Posted - 2010/09/25 : 22:44:15
|
Hade det inte varit blåa tråden hade du fått en glad gubbe, martinsson. Det är gôtt att läsa vad du skriver, det andas framtid. Och du vet var vi bor när du känner för att våldgästa. |
Waf, Waf!
|
 |
|
|
Beat
Member

1505 Posts |
|
|
huzze

10180 Posts |
Posted - 2010/09/30 : 21:30:56
|
Utskriven "då det inte hjälper min ångest att vara fortsatt inlagd".
Bra det, helt utan diagnos och inga mediciner som biter. |
 |
|
|
hoktuna
Jultomte

2786 Posts |
Posted - 2010/09/30 : 21:46:38
|
Telefonsamtal från uppdragsgivaren idag "tja Hasse hur ä läget?Jag har Funderat på det som hänt dom senaste dagarna och kan inte godta att du bara vill sluta! Förbred dej på en massiv övertalning. VAD SVARAR MAN PÅ DET? Jag viiiiilllll inte Nä fy faaaaan,jag har gett mina 20 bästa år till detta företag o nu har jag fått nog! |
Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se |
Edited by - hoktuna on 2010/09/30 21:54:29 |
 |
|
|
Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

8518 Posts |
Posted - 2010/09/30 : 23:01:36
|
| Hoktuna: Om jag förstår situationen rätt så låter det som ett gyllene förhandlingsläge för din del? |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
 |
|
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts |
Posted - 2010/10/01 : 18:43:46
|
Livet är väl ändå rätt besvärligt...
Mjukt bröd blir hårt, och det hårda blir mjukt.  |
 |
|
|
Bardis
Member

3348 Posts |
Posted - 2010/10/01 : 19:29:49
|
| hoktuna har du fått span på något annat kneg då? Gå på magkänslan! |
Modda allt som går att modda! |
 |
|
|
Elgstrand
Member

473 Posts |
Posted - 2010/10/01 : 21:50:51
|
So here it goes...
Blåa tråden...
Livet är tufft ibland. Har fruktansvärt svårt att öppna mig, men vill. Vem vill höra om mina problem? Antagligen ingen, men skriver ändå.
Snart är man ensam på arbetet, vi var 4 nu är det bara jag på golvet. men men jag har ställt mig upp tidigare och det är ju det enda val jag har. Men denna stress, jag kommer protestera på allvar.
Saknar pappa, som jag bara hann lära känna, som lärde mig känna mig själv. Han var en underbar man.
Men ändå är jag lycklig.
Mvh Fredrik
|
Its not about vintage, its about good music. |
 |
|
|
huzze

10180 Posts |
Posted - 2010/10/01 : 23:30:42
|
Bara att skriva av sig kan hjälpa, skriver inte så mycket själv nuförtiden, för fyra år sedan, då min första depression slog till på allvar i samband med utbrändhet, då skrev jag dagbok. Bläddrade lite i den för ett tag sedan och ser att huvudproblematiken ännu är densamma.
Våga säga NEJ, var inte superhjälte och tro att du alltid kommer att orka allting, för till slut brister det och då är det en lång väg tillbaka. Tänk på er själva, våga vara egoister, för det är inte säkert att ni får den hjälp ni behöver om ni skulle falla igenom. Plötsligt vill kanske inte arbetsgivaren stå för det han är SKYLDIG till. Då ska man orka slåss för sina rättigheter. Ställ kraven nu! |
 |
|
|
martinsson
100.000-klubben

3311 Posts |
Posted - 2010/10/02 : 08:08:39
|
| Hear hear huzze ! klockrent ! er egan hälsa är grunden för ett värdigt liv, tänk på det. |
 |
|
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts |
Posted - 2010/10/02 : 08:18:15
|
Jag tror Svensken så där lite i allmänhet tror att samhället kommer ställa upp sådär jättebra om man börjar må riktigt dåligt. Ja förutom att svensken så där i allmänhet tror "att sånt där kommer inte drabba mig" ...
Men båda sakerna är ganska fel. Rätt många faller genom någon gång i sitt liv, fler än man tror. Hjälpen finns, men är svåråtkomlig och inte alltid så bra.
Jag håller med huzze. Arbeta på att hålla er friska och att må bra, så slipper ni kanske kämpa för att komma tillbaka. |
 |
|
|
Ryssen
100.000-klubben

9101 Posts |
Posted - 2010/10/02 : 14:13:03
|
quote: klockrent ! er egan hälsa är grunden för ett värdigt liv, tänk på det.
+1!! |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
 |
|
|
Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

8518 Posts |
Posted - 2010/10/04 : 18:34:42
|
Har börjat bli skrämmande dåligt med sysslor på jobbet senaste veckorna. Idag ringde planeraren och antydde att det vore ett utmärkt tillfälle att vara lite ledig om jag kände för det... Bara att hoppas att det blir lite högtryck på produktionen igen snarast annars är det väl nattskiftet (dvs jag) som ryker först. |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
 |
|
|
huzze

10180 Posts |
Posted - 2010/10/14 : 16:43:43
|
| Inferno, Kunskapskanalen, torsdagar kl 21.00, om psykisk ohälsa. |
Edited by - huzze on 2010/10/14 16:44:39 |
 |
|
|
Bardis
Member

3348 Posts |
Posted - 2010/10/25 : 17:01:10
|
| Har fått bihåleinflammation. Hur kul är det då? Är allmänt trött och hängig. Är inne på andra omgången penicillin. Funkar inte det blir det "spolning". Har aldrig blivit utsatt för det. Men enligt doktorns beskrivning verkar det ganska otrevligt. Någon som vet? |
Modda allt som går att modda! |
Edited by - Bardis on 2010/10/25 17:41:01 |
 |
|
|
hoktuna
Jultomte

2786 Posts |
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts |
Posted - 2010/11/03 : 18:52:29
|
Under studietiden träffa jag en "blinning" som spela pingis. Det är inte klokt vad synskadade kan öva upp sin hörsel.
Vi testade honom, och olika personer gick för bi honom.
Hej Tommy, Hej Lisa osv.
Han hörde vem som kom.
Näääää.......inte träfrack......men med en "blindkatt" får Du i alla fall kul och det behagliga i livet! Hur många har det! |
Tommy Björklund fam_bjorklund@msn.com |
 |
|
Topic  |
|