Author |
Topic  |
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts |
Posted - 2009/09/27 : 07:31:59
|
Tråkigt att höra Johan |
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
 |
|
guy gadbois
Member

2415 Posts |
Posted - 2009/09/27 : 12:01:41
|
Själv vet jag inte heller om jag har nåt att göra efter årsskiftet. Rätt jobbigt att gå i ovisshet, samtidigt som man inte kan göra så mycket åt saken.... |
Min anläggningstråd |
 |
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts |
Posted - 2009/09/27 : 12:56:16
|
Tja... i vilken ände skall man börja??
Har varit deprimerad de senaste åren, väntar på att få komma på utredning,så man kan få reda på vad det är för sorts depression (ant stressrelaterad pga arbetslöshet. har dock jobb nu, så jag mår lite bättre)
nu senaste vändan så vart det så pass illa att jag kunde inte ens vara ute på stan, jag fick några dj***usiska panik attacker sen när man kom hem så vart det lugnt igen. (tack o lov) |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
 |
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts |
Posted - 2009/09/27 : 13:42:13
|
EAR
quote: Tråkigt att höra Johan
Vikande arbetsmarknad plus att Danskarna har inte nått botten än. Tror inte det blir sååå svårt att hitta nytt jobb frågan är vad man hittar . |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts |
Posted - 2009/09/27 : 21:20:47
|
quote: Tror inte det blir sååå svårt att hitta nytt jobb frågan är vad man hittar .
Jag tror inte heller att du får problem precis. Borde lösa sig snabbt för din del med din erfarenhet |
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
 |
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts |
Posted - 2009/10/08 : 16:03:45
|
Har inget emot förväntningar, eller att längta efter något, men jag HATAR att vänta. FK har dubbelbokat=jag får vänta en vecka till...  |
 |
|
Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

8457 Posts |
Posted - 2009/10/13 : 15:36:31
|
Sådärja, efter nyår är det risk att jag har massor av tid för hifi... Har vetat länge att jag inte presterat nåt vidare i mitt vårdjobb, hade hoppats på att få syssla med papper och praktiska uppgifter istället men det gick tydligen inte. Får välja mellan att säga upp mig eller att bli uppsagd.
Sett från den ljusa sidan så var det ju definitivt dags för mig att byta bransch, det nuvarande jobbet har mest varit nedbrytande. |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
 |
|
24U
Member

883 Posts |
Posted - 2009/10/13 : 15:59:01
|
Huzze
Som socialantropologiskt och empatiskt initiativ, tar jag av min hatt för Dig. En mycket god ide' denna tråd att få se och känna in hugade forumdeltagare från ett helt annat håll än det forumtypiska.
Jag är arbetslös också, men tacksam för den, då mitt arbete eller snarare formerna för arbetet höll på ta livslusten från mig. Jag tappade min anställning, men fick livet och min hobby åter. Visst, roligt är det inte, s***n så tomt det är i lommalädret. Eller, det är jättemycket månad kvar i slutet på pengarna. Men Pink Floyd Pulse snurrar på tallriken på hög volym, grannarna är ju inte hemma, och mitt i vemodet, kan man finna en ro, en tröst och en förhoppning att vi alla som kollektiv faktiskt tillhör just ett. Likasinnade! Och en av oss, hade empatin och klokskapen att starta denna tråd.
Hatten av, Huzze! |
https://www.facebook.com/stefanstudio |
 |
|
huzze

10180 Posts |
Posted - 2009/10/13 : 19:46:38
|
Tack 24U
Som bidragn till tråden, jag har tappat min vigselring  |
 |
|
Ryssen
100.000-klubben

9061 Posts |
Posted - 2009/10/13 : 20:13:10
|
quote: Och en av oss, hade empatin och klokskapen att starta denna tråd.
Hatten av. |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
 |
|
huzze

10180 Posts |
Posted - 2009/10/13 : 20:25:19
|
Tack igen!
Vi hittade ringen under bilsätet. 
Ska inte vigselringar krympa med åren   |
 |
|
24U
Member

883 Posts |
Posted - 2009/10/14 : 07:45:34
|
Om dom (ringarna) har samma trend som mina skinnställ, så ja! Krympmalen är en varelse som ingen sett, men som är statistiskt säkerställd. I mitt fall, så som icke längre gift, har jag som sagt andra saker som påvisar existensen; varje vår, när avtäckning av Harleyn sker, timar en annan händelse som jag aldrig bjudit andra att deltaga i, men som jag nu beslutat delge Er, denna ytterst lilla exklusiva skara entusiaster med fömåga till känslosvall bortom den teknokratiska vardagen.
Ponera en jul som aldrig tar slut såsom ramsan bjuder, tillika en fasta som aldrig inträffa och sträck ut detta elände av mänskligt förfall i tiden till det att vårens solstånd och avstånd påbjuder en stilla tur med putsad, servad Super Glide... Som sig bör, försöker undertecknad också föregå med gott exempel som säkerhetsivrare i trafiken (Ljug inte; det är fortfarande svinkallt, därför letar Du upp skinnstället, gobbafaen) och det är då det hela utbryter...
För dom som är gamla nog att varit med, eller för dom som skådat svenska journalfilmer visandes tidigt sekelskiftes ångkryssare lägga ut från hamn, finns en tillräcklig referensram att förstå skådespelet som utspelar sig i min hall. Ni andra får helt enkelt fantisera... Denna koloss av mindre kött och mer späck, denna valross minus betar men med biker-skägg av klass, skall förpassas ned i ett ålaskinn av halva volymen (krympmallens fel... ärligt alltså...) och hastigheten är identisk som lyxångaren, faciala kulören cyanotisk och ljudet, mina ärade åhörare, ljudet är obeskrivbart. Med en blandning av flåsanden, frustanden och svordmomar som pendlar mellan kastrat och djupaste baryton, mosas denna lekamen i förfall ned, bit för bit likt en pytonorm som sväljer en gnu, för att till slut ackompanjerat av sömmarnas uppgivna knackanden, det sista momentet skall ta sin början; dra upp dragkedjan. Redan innan detta avslutande moment startar, återfinns inte ett enda organ längre på sin ordinarie plats, jag kan definitivt inte längre skaffa barn och blotta tanken på att gränsla hojen där ute, får mig att fundera på vilka gaser som kommer evakueras ur denna fermenterade organiska blobb....
Gångna året 2009, avbröts detta experiment, processen reverserades, vilket krävde avsevärd insats hos den kvarvarande del av familjen som vågat stanna kvar för att åse spektaklet och undertecknad tog ett par jeans och vinterjacka och åkte en mycket kortare runda än beräknat, för att senare under säsongen införskaffa ny rigg flera dimensioner större. Om 2010 kommer påvisa att jag ånyo hyst samma krympmaldjävlar, skall dessa förklaras krig. Jag kommer inte hänga in skinnstället, utan en gång varje vecka off season prova det på för att inte låta malen arbeta i fred!!!
Och, för Er som dristas komma fram till slutsatsen att jag kanske skulle vara ett uns korpulent?.... tänk inte ens tanken! Detta forum är inte tillräckligt stort för att gömma sig på. Min mamma har alltid sagt att jag har kraftig benstomme... sådesså! Jag är tacksam så länge jag är oval! Även om det med tiden kräver större och större precision på mätinstrumenten för att konstatera faktum. Statens provningsantalt gav upp i fjol... Nästa år har jag boket tid hos Nasa,... den avdelning som konstruerade och byggde Hubble... Men jag är INTE FET!!!! KOM IHÅG DET!!! *För säkerthets skull * |
Edited by - 24U on 2009/10/14 11:00:58 |
 |
|
huzze

10180 Posts |
Posted - 2009/10/14 : 19:56:33
|
 |
 |
|
Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts |
Posted - 2009/10/15 : 10:44:41
|
Det blev mörkare och mörkare Till slut syntes inte livet Örjan klev in i mörkret För att kunna se ljuset på andra sidan
Hejdå Örjan
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
 |
|
Fuling

8457 Posts |
Posted - 2009/10/16 : 20:08:12
|
I tisdags blev jag ombedd att säga upp mig, idag gjorde sambon slut. Sett från den positiva sidan är det väl hög tid för undertecknad att ändra riktning i tillvaron, känns som ett bra tillfälle att studera till något kvalificerat tekniskt yrke. |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
 |
|
classe
Member

1625 Posts |
Posted - 2009/10/16 : 21:19:35
|
surt fuling,själv fick jag kicken förra månaden slutar 8 november. bygg branchen på vintern ser inte så lysande ut men man får väl fråga alla som finns. |
18 ska de va.
|
 |
|
Ryssen
100.000-klubben

9061 Posts |
Posted - 2009/10/16 : 22:10:31
|
quote: I tisdags blev jag ombedd att säga upp mig, idag gjorde sambon slut.
Tråkigt. |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
 |
|
acebowler
Member

1178 Posts |
Posted - 2009/10/16 : 22:18:47
|
I tisdags blev jag ombedd att säga upp mig, idag gjorde sambon slut.
Skit... vilken blues...
|
GM 70SE Nu kör vi!!
|
 |
|
Fuling

8457 Posts |
Posted - 2009/10/17 : 12:45:16
|
Tack grabbar!
Visst, det är surt men jag ser det som sagt samtidigt som en möjlighet att hoppa på ett annat spår och i framtiden kunna ägna mig mer åt sånt som jag kan och vill. |
 |
|
huzze

10180 Posts |
Posted - 2009/10/19 : 22:49:54
|
AF + FK = Error  |
 |
|
huzze

10180 Posts |
Posted - 2009/10/20 : 00:10:38
|
Var på trepartsmöte idag - en vecka försent eftersom FK dubbelbokat.
Blev behandlad som en skolpojke hos studierektorn.
"Jag har en arbetsgivare som bara väntar på att jag ska börja arbetsträna där."
AF skakar ju sällan fram något.
FK "Ååååååååh så bra. Vi ska boka en ny mötestid. 2010-02-09".
AF "När kan du tänkas börja?"
"PRONTO!!!"
AF: "Då får vi ses en gång till den här veckan." 
"Men vad är nästa steg i processen?"
AF: "Det vet jag inte, det måste jag kolla så ringer jag dig imorgon"
Vad är det för vits att gå till ett möte som jag blivit kallad till, där jag fyllt i formulär, där jag har en otålig situation samt att jag själv fixat praktikplatsen när de själva inte är förberedda för mötet?
Det första FK ville var att informera mig om det nya regelverket som trätt i kraft och att jag snart kunde bli utförsäkrad, men hon avbröt sig själv när hon läste i sin egen utskrift att jag inte blir det förrän 2010-08-06.
Ursäkta språket men WTF |
 |
|
24U
Member

883 Posts |
Posted - 2009/10/20 : 14:48:23
|
Lider med Dig, Huzze. Min kära sambo är styrelsemedlem i kommunals fackförbund och kommer hem och berättar så hårresande grejor så man blir mörkrädd. Jag vet inte om Du är medlem nånstans (mer än här då...) men kanske idé ta med arbetsrättslig representant vid dessa möten. Det jag tyvärr hör alltför ofta är väl att facket inget kan göra... Det stämmer inte! Det finns stöttning från dom att få, åtminstone så att allt går rätt till och att man inte tappar samhälleliga rättigheter när klantskallar som ovan tjänstemän utöver sitt yrke och tyvärr har sådan makt att misstag för förödande konsekvenser för den lilla människan i kläm.
Hoppas det löser sig! Stå på Dig! Annars gör någon annan det... |
 |
|
huzze

10180 Posts |
Posted - 2009/10/20 : 15:59:25
|
Inte oväntat har de inte hört av sig. Imorgon blir det att ringa dem, har de lämnat ut sina direktnummer så...
Har tidigare jobbat med kundservice/kundtjänst/ordermottagning och där är det alltid noga att höra av sig när det gäller varor. Marknadsekonomi kallas det. När myndigheter ansvarar över människoliv så är det inte lika noga.
Var tvungen och gå ner på psykmottagningen för att kräva lugnande som jag haft tidigare för annars exploderar jag eller tar till kröken och det vill inte jag eller min omgivning heller för den delen. De hörde inte heller av sig, så jag gick ner igen (bor 3min promenad därifrån) och sa att nu sätter jag mig i väntrummet tills någon behagar ringa eller prata med mig. Fem minuter senare fick jag beskedet att de skrivit recept för en timme sedan. Varför ringer de då inte och säger det? Jo för jag tror det är BS, de gjorde det när jag väntade.
Ner till apoteket och där hör jag med min överkänsliga hörsel att det är fler som beklagar sig över hanteringen i välfärdssverige.
Arbetslöshet eller sjukskrivning är ett förbannat heltidsjobb. Man hamnar liksom utanför systemet på något vis och jag är inte redo för det.
Lyckliga alla ni som har ett jobb att gå till och slipper myndigheterna.
Facket kräver mig på pengar, A-kassan likaså. Deras system var inte uppdaterade, jag hade t o m pengar tillgodo. Dessutom samkör de inte sina register. A-kassan bekände att det nog ändå kommer en påminnelse då handläggaren avslöjade att det tar två månader för att uppgifterna ska bli riktigt uppdaterade i deras system. 
PS: Jag har rätt att ta med en "stödperson" till dessa möten, men min retorik kör över dessa myndighetspersoner, så den enda person jag skulle kunnna ta med mig är frun, för hon har också talets gåva och kan bekräfta min situation, men hon är i andra skalan av helvetet med underbemmaning, ökade arbetsbördor, övertid på kvällar och helger etc så det får bli den sista nödlösningen om jag inte kan få dem att fatta.
 |
Edited by - huzze on 2009/10/20 16:13:13 |
 |
|
huzze

10180 Posts |
Posted - 2009/10/20 : 16:06:15
|
Jag börjar snart få konspirationsteorier. All propaganda vi får över oss - akrylamid - tillsatser - svininfluensor - det är ett sätt att missrikta uppmärksamheten. Eller så börjar jag bli paranoid.
Nej jag står på mig, men jag måste ha lugnande för att det inte ska bli fel. Jag är inte dum i huvudet, jag har "bara" humörsvängningar och problem med att inte kunna rationalisera rätt alla gånger, känslorna tar överhanden och jag vill inte bli förbannad, för det blir fel på alla sätt. Saker går sönder och jag får en otroligt vass tunga.
Sen är mitt minne som en guldfisk, men vissa saker sitter som berg i de här sammanhangen.
Nu börjar pillren verka, så nu kanske jag kan hjälpa till med att storhandla och ha tankarna på annat håll.
Tack för ert stöd och tack för hattlyften. Hoppas jag kan återgälda det när jag är på banan igen.
Kram på er som behöver det och är manliga nog att ta emot den. 
Hififorum.nu har varit en av räddarna i nöden för mig tillsammans med min fru, hund, och LEGO. Vill komma igång med musikspelandet igen, men det är jag inte i balans för än. LEGO kan ju inte bli fel... |
Edited by - huzze on 2009/10/20 16:17:52 |
 |
|
huzze

10180 Posts |
Posted - 2009/11/17 : 10:28:19
|
 |
 |
|
Topic  |