HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Blåa tråden
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 18

Thzar
200.000-klubben

816 Posts

Posted - 2010/01/23 :  02:50:51  Show Profile Send Thzar a Private Message  Reply
Sörens vilken deppig tråd detta var.
Kan ge lite ljus i mörkret genom att påstå att bästa medicinen är fysisk aktivitet.
Innebandy, där har ni nått man svettas duktigt på om inte så testa lite Friskis och Svettis, tror åldern känns inne för de flesta, brukar ju kallas tant och gubb gympa ;)
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2010/02/03 :  21:02:15  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Thzar! Ja vilken deppig tråd, men det kanske är lite av meningen med den. Man är inte ensam.
Jag tänkte i alla fall pigga upp den lite. Fastän jag har gjort mig frivilligt arbetslös tidigare har det börjat kännas lite ensamt att efter snart tre år vara lönearbetsbefriad.
64 i år, har jag fått jobb och som kommer att vara åtminstone ettochetthalvt år framöver. Det känns jäkligt skönt.

Som någon har som under line: Det är aldrig för sent att ge upp.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/02/04 :  00:28:19  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Fick ett PM av en medlem angående den här tråden. Vill inte citera den, men kan delge er mitt svar.

quote:
Jag ser det inte som att jag hänger ut mig, men jag förstår vad du menar. Jag ser det som att jag öppnar mig och ger andra chansen att se att de inte är ensamma om att må skit, för när det är som värst så känner man sig just ensam och oförstådd.

Tack för ditt stöd och strunta i bolaget, det ger mer problem än det löser. (Finns ett spanskt ordspråk som fritt översatt blir: Det hjälper inte att försöka dränka problemen, problemen kan simma.)

Så visst tråden är inte tänkt att vara munter, dock är den till för att stötta varandra om man vill och samtidigt visa att man är inte ensam. Alltför många har problem i dagens samhälle och alla kan inte vara störst bäst och vackrast, vilket marknadsekonomin vill att vi ska eftersträva.
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/02/04 :  00:31:12  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Grattis till jobbet! Då kan du känna dig nyttig ett tag och sen gå i pension med gott samvete. Själv har jag bara 30 år kvar...
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2010/02/04 :  10:38:23  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Tack Huzze!
Det stora problemet blir väl att lägga om dygnsrytmen. Född nattmänniska och har de senaste åren kunnat leva efter den biologiska klockan. Alltså, dags att sätta i nya batterier i två väckarklockor plus telefonen.

Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/02/04 :  10:40:34  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Ställ en väckarklocka utom räckhåll...
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2010/02/04 :  11:01:22  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Behövs en blå, eller grå eller svart tråd.
Ibland faller mörkret över en och det känns då ganska bra att få berätta att livet stinker och det är skit med det mesta utan att folk dunkar en i ryggen med ett "Det ordnar sig, ska du se!" eller än värre börjar tjôta om att det är i-landsproblem eller "det finns det de som har det sämre ...". När folk säger sådant till mig får jag blodsmak i munnen och har riktigt svårt att tygla raseriet - tänk att någon är så djävla arrogant och sketen mot mig! Fan, kan denne inte ens ana lite hur jag känner mig??

Dags att klistra tråden!
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/02/04 :  15:32:14  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply

Det vore illa om det blev en sticky. Då får vi starta ett forum som blott handlar om blått, grått o svart.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2010/02/04 :  18:50:53  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
quote:
blott handlar om blått
Det där var ju faktiskt lite kul. Lite gladare blev jag nog ...
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2010/02/05 :  11:09:32  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Var det inte Gösta Ekman som hade en monolog på temat:

Elendes elende......elende!
Elendes elende Erlander!
Härmed meddelas att jag fått sparken......elendes elende.

Det var som nyhetsuppläsare i TV........

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2010/02/05 :  11:22:41  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
Nej. Det var Lars Ekborg som nyhetsuppläsare.

Besserwisser/Brickman som mycket väl kan ha fel ;-)

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2010/02/05 :  11:24:39  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
quote:
Besserwisser/Brickman som mycket väl kan ha fel ;-)

Du har alldeles rätt .

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2010/02/05 :  11:44:25  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
quote:
Det var Lars Ekborg som nyhetsuppläsare.

Ja vist ......... så var det!
Jag kan se honom framför mig.

Det var hur kul som.........och underfundig!

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2010/02/05 :  11:56:04  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Det värsta är att det stämmer fortfarande. "Nyheter" är elende i repris.

Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/02/05 :  12:46:06  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Historien har en förmåga att upprepa sig.
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2010/02/05 :  19:42:13  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Jag har tröttnat på den här snön...
I går la jag mig raklång på trotoaren i modden, för foten bara försvann.
Mina pojkar spettar is på vår väg för att bilarna ska kunna köra upp, jag fryser
och halkar runt trots nya bra kängor. Skitsnö!

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2010/02/05 :  21:32:49  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Det är ingen tillfällighet att jag kör bil, mil efter mil efter mil ..........................................................
Jag längtar till Italien, men inte norra!

Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2010/02/05 :  22:19:24  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Trött på smärta, börjar kunna det här numera.
Samt all denna tid i väntan på remisser/tider, är ni fler som väntar och väntar på tid till ett eller flera ställen?
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/02/05 :  23:04:35  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
jupp

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2010/02/05 :  23:37:35  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Jajamen...
Fast har äntligen fått en tid till öronläkaren.
Men ortopeden låter vänta på sig.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/02/06 :  01:21:22  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Väntan är en av mina värsta plågor.
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2010/02/06 :  01:35:51  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Marina
Vad har Bernt ställt till med nu
quote:
Fast har äntligen fått en tid till öronläkaren.

MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.

Edited by - Lech on 2010/02/06 01:37:30
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2010/02/06 :  08:21:40  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Han är helt oskyldig till öronläkartiden, det konstanta lock för örat och mycket annat. Men han är far till våra barn, iaf.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/02/06 :  11:55:45  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Vad är det som har hänt i era liv som gjort att ni hamnat där ni är?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2010/02/06 :  12:08:49  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
He he muntra upp tråden ??
Trodde han byggt något nytt rörmonster eller bytt till "lakritssnören" igen.
Marina skrev:
quote:
Han är helt oskyldig till öronläkartiden

MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page
Page: of 18 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000