HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Rigg för en medelålders rocker... over and out
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/10/22 :  16:03:02  Show Profile Send 24U a Private Message
Det dags gå vidare med lite nytt i livet. Har tappat drivet i intresset, nöjer mig numera med att spela skivor och prata hifi med ett fåtal lokala eldsjälar IRL (GOING inkluderad, när vi syns på stan ;-). Är här alltmer sällan och roar mig numer bara med mina andra intressen; fotostudion och Harleyn. Vi kanske ses om ett tag, när och om detta blir så kul igen. Tills dess...

B8

24U har startat en ny tråd som finns här. /ztenlund

https://www.facebook.com/stefanstudio

Edited by - 24U on 2010/09/18 22:56:03

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/10/22 :  16:27:44  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message


Det där är en redig rigg!
Hur är skicket på talarna, dom börjar ju bli till åren.

Lite avis är jag allt

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2009/10/22 :  16:36:57  Show Profile Send Draken a Private Message
Ser riktigt spännande ut.
Synd bara att jag inte hade "så många resor" åt de-dära hållet!

Men det kommer - med nya däck och kanske en och annan överraskning o sidoväskan???

Kul att få se detta med ett foto.

Jag säjer som johan.björklund: "Lite avis är jag allt"
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2009/10/22 :  17:09:47  Show Profile Send Gozzi a Private Message
Stilig rigg, spännande högtalare. Rotels Michi serie är riktigt cool, trevligt att kika in i ditt vardagsrum !

[i][purple]
Go to Top of Page

Rolfen
100.000-klubben

383 Posts

Posted - 2009/10/22 :  18:00:27  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message
Riktigt cool anlägning, gillar verkligen utseendet på Michi serien.

---[Mina prylar]---
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/10/22 :  18:16:52  Show Profile Send huzze a Private Message
Michi-CD'n finns det inte många av. Jobbade på Ortofon när de hade agenturen och det var ingen dussinvara.

NÄRBILDER!!!
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/10/22 :  19:19:27  Show Profile Send 24U a Private Message
Ojojoj Huhhh då så snabbt alla svarade å så snällt...

Har man nu satt horn-Per i båten, får man väl lite sakta så där, ro'n iland.

Nu skall Ni få en close-up på en kul grej som är sömmerskegjord i bara ett ex...



Mer kommer. Ju riktigt kul detta. Måste vänta tills daxljud att ta mer bilder. Blir så skakigt med liten kompakt digitalkamera på kvällen.

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/10/22 :  19:29:18  Show Profile Send 24U a Private Message
Och nu i kväll, sitter jag och min sambo och njuter musik i skenet av denna. Saknas bara en björnfäll och lite rött. Det sista är ju lätt ordnat, men hitta en björn å skjuta? Nå'n nära Grönklitt i Orsa som kan ta en sväng mä bössan?


https://www.facebook.com/stefanstudio

Edited by - 24U on 2009/10/22 19:29:54
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2009/10/22 :  20:13:15  Show Profile Send bearwik a Private Message
Man ska inte skjuta på Björn!
M v h Björn.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2009/10/22 :  21:20:42  Show Profile Send tian a Private Message
Trevlig anläggning , kul med lite större högtalare på forumet
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2009/10/23 :  10:23:06  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Härligt system! Kan man få fler närbilder?

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2009/10/23 :  10:31:15  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Trevligt!

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2009/10/23 :  11:45:56  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Som gammal hårdrockare så säger jag bara Härliga prylar!!
Michi är så läckra....står ut än idag design,och även ljudmässigt kan jag tänka...Cool...och även om jag är allergisk mot möss på högtalarna
så måste jag bara gilla dessa rockbjörnar...

Dont look back. Something might be gaining on you...

Edited by - Ledzepp on 2009/10/23 11:46:58
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/10/23 :  14:07:57  Show Profile Send 24U a Private Message
Pysslat idag. Fredax mys kallar jag det, min fru inte riktigt med på formuleringen... Lite omsorg om min svarv; äntligen lagt till den där extra vikten på puppan för att höja effektiva massan. Lite bilder men tyvärr inte nära. Ingen kamera för sånt, tyvärr. Pengarna verkar aldrig räcka till allt...?









Inga har dammat, ser jag...

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/10/23 :  14:15:37  Show Profile Send 24U a Private Message
Det gjorde nytta, vill jag lova. Mer tryck i botten med mer "mothåll" i form av masströgheten.
Det är nog inte rak frekvensgång... *hehe*


https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2009/10/23 :  14:27:35  Show Profile Send tian a Private Message
quote:
Det är nog inte rak frekvensgång... *hehe*



Skit i det, det ska vara kul att lyssna på musik
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/10/23 :  15:21:16  Show Profile Send 24U a Private Message
Japp tian, de kan Du tro att jag gör. Jag har varit i analysträsket, men kom på att det inte gjorde mig lycklig för jag blev aldrig nöjd. På med mer värme, tänkte jag, och vart skulle man titta för att ge mer party, men fortfarande lite hifi kvar. Det gav sig när en kompis åkte till Borås och köpte ett par sådana som jag har. Efter att ha lyssnat, blev jag också såld. Dock är de inte riktigt lika lätta att driva som jbl normalt, men va faen, som Du sa, "skit i de"!!!
"Håll käften,gubbe, rocka på och köp mera skivor istället för att sitt och lyssna på tre audiofil-skivor", tänkte jag och på den vägen är det. Och hittills har jag aldrig ångrat detta. Lite grejor återstår, men de är av precis den typen som är kul och inte ångestladdat... Framförallt är vinyl hur kul som helst. Jag fattar inte? Jag blir äldre och äldre, latare och latare, men ritualen att spela vinyl blir bara roligare och roligare. Funderar på en ny okki nokki-tvätt. Se om budgeten tillåter det till jul...

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/10/29 :  11:10:41  Show Profile Send 24U a Private Message
Å så kommer lite enligt önskemålen...

Först lite närgånget på CD-spelaren som tydligen fick igång Huzze på alla 8.



Notera luckan modell lastlucka till ett Hercules-plan, med nästan hydraulisk gång. Philips CDM9 Pro-mekanik, med pendellaser.



Översta kortet med DAC och strömförsörjning längst till vänster. Skenor för inmatning/transport istället för förluster via kortet. Klassiska DACar PCM63P 20 bitars. Användes även senare än denna bl a av Copland slutet 1990-talet in på 2000-talet. Inte en IC på analogsidan. Byggd för att kunna driva genom ett passivt försteg i serien. Fasen va svårt med skärpan på den lille fjutt kameran... *hmmm, skit bakom spakarna, kanske?*







Å så mina JBL; en liten kavalkad. Notera mina extravaganta kuddar under. Träningshockeypuck, made in Check Republic. Observera att det måste vara den smetfria varianten. Den andra ger utsmetad diskant . Mysigt när 14-tummaren börjar trycka på lite... På frågan från johan.björklund om skicket, var de inte ens inspelade när jag fick hem dem. Skivan som satt i anläggningen där dessa kopplats var från förra julen. *makalöst* *Sen borde man kanske inte gå runt i slappefillingarna, när man fotar piano gloss finish... *








https://www.facebook.com/stefanstudio

Edited by - 24U on 2009/10/29 22:03:55
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2009/10/29 :  12:43:21  Show Profile Send B-200 a Private Message
Läckert!

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2009/10/29 :  19:46:07  Show Profile Send tian a Private Message
Mycket läckert
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/10/29 :  22:16:13  Show Profile Send 24U a Private Message
Skall småfuska litet surround-system och tänkte använda dessa gamla klenoder. B&W DM4 som jag köpte till min dotter istället för såna där billiga skitsystem som stormarknaderna bara kastar ut. Resultatet? Jo, nu duger inte nåt till henne längre. Men till mig som bakhögtalare, kommer dom vara helt ok... Kommer bara köra 4.0. Center saknar jag inte, sällan sub heller. Skulle vara en kompetent musiksub som går riktigt djupt. Men, Rom byggdes ju inte på en dag...



På tal om gökuret; "varför får inte jag gala, när Portugal, Senegal och Mongoliet?"


https://www.facebook.com/stefanstudio

Edited by - 24U on 2009/10/29 22:18:05
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/10/30 :  07:48:58  Show Profile Send huzze a Private Message
quote:
slappefillingarna
men det blir bra bildtråd (jmf: bra TV)
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2009/10/30 :  08:29:16  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Mycket trevlig annlägning du har!
Stora JBL-högtalare är alltid rätt.

Skall du ha en subb för hemmabiobruk så bör du nog satsa på ett stort tappat horn eller två, med några lämpliga PA-element i. B&C 15TBX100 kan låta grymt bra i sådana applikationer.
Men som du sade lite tidigare i tråden: rom byggdes inte på en dag, och jag kan tänka mig att du inte saknar bas.

Mvh Johannes.
Go to Top of Page

emilraaf
Klubbmästare UA

241 Posts

Posted - 2009/10/30 :  10:14:58  Show Profile Send emilraaf a Private Message
Ser trevligt ut! skulle vara kul att lyssna på irl.. raka motsatsen till mina burkar. Du bor inte i närheten av uppsala??
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/10/30 :  11:33:08  Show Profile Send 24U a Private Message
Tack Circlomanen och emilraaf .

Funderar ändå på JBL original-sub till detta system. Den är mycket ovanligt och jag har bara sett den i utförande för de äldre i äkta träfanér. Hittar jag en sån udda överbliven, kan jag tänka mig att häda genom att kanta om (obligatoriskt misstänker jag) och lacka i piano hos firma.

Nej, rätt långt från Uppsala *ler* Men Du är inte mindre välkommen för det. Bor stort, slaf i eget rum erbjuds. Glöm inte skivorna. Här premieras vinyl, men CD går nästan lika bra... Det är ungefär 37 mil från Dig; Vänersborg i Västra Götaland.

Så nu är det dax med ett nytt sjok. Börjar med en bakåtvy som komplement till mina B&W DM4. Som Ni ser är det inget rent musikrum. Detta är också fullt ut ett vardagsrum, med allt vad det innebär. Min kära sambo har accepterat att sätta upp en plisserad fondvägg för att släcka låååånga klanger i mid och uppåt.



Sen för att hålla Er på halster, en bild inne från sonen. Få se om nån tar burkarna, som kan vara förvillande efter en liten modd.
Och ja, Huzze, det är jag i mina fillingar igen... Tur grabben aldrig dammar TV-rutan, då det annars kunnat bli väl mycket undertecknad för att kännas bekvämt.



Så, nu lättar vi på locket på nästa michi-enhet. Stoooora kondingar. God klass. Sankens stooooora trissor som tål 200 watt vardera. Satt sedermera i bredaxlade RB1090, fast med ännu värre nätdel; 2 x 1,25 kVA. Här är det "blygsamma" 2 x 1 kVA, enligt diverse uppgifter. Men jag har aldrig fått det skriftligt via datablad; nån som vet? Och så slutar jag med kraftkabeln ut till mina JBL. Nån dag skall jag dra fram jordat till uttaget och byta nätkablar också, men det blir inga excesser utan no-nonsens från Supra. Nån dag hoppas jag hitta ett likadant till, då försteget har dubbla pre-out. Kanske ett lite defekt renoveringsobjekt, så man nån gång tvingas lära sig lite mer. Är lite varmt i karaktären, vilket inte är en nackdel enligt min smak, men eftersom det är lite i underkant när man gasar, blir det lite för gosigt. Två som bi-amp tror jag blir optimalt i denna rigg.










https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/10/30 :  13:11:32  Show Profile Send huzze a Private Message
Pumpar du på så?
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000