HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Min lilla anläggning.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dennis
Member

151 Posts

Posted - 2010/08/23 :  18:53:05  Show Profile Send Dennis a Private Message  Reply
Ja eftersom jag haft visa saker jag delat med mig av kan jag väll visa en glimt av hur jag har det hemma. Kille på 20 så är bland dem yngre här men missta er inte. 3 års el utbildning eget moniosteg bygge som projektarbete och stor kärlek till musiken.
Lyssnar till 85% på trance men en hel del jazz och klassiska mästerverk spelas. saknar fortfarande att kunna spela mina vinyler och dac med mera men är nöjd.

PGA trancen vill jag få min musik att flöda fritt med vis spänstighet och börjar närma mig lite så vet ungefär vad som ska införskaffas och byggas senare.
Min första lägenhet och är tyvärr fortfarande arbetslös så har inte fixat riktigt allt än :(

Men jag är nöjd ändån :)

Smyg bild.


Säg vad ni tycker:)

Förstärkaren efter uppputsningen Pioneer SA-706 bästa jag haft hittils slår alla moderna stärkare jag ägt! Varning om ni inte gillar blåa dioder!



Sweetspot.



Subban och datorn i världens fulaste chassi. Ska köpa HTPC chassi så fort ekonomin tillåter.


Waferdale subban. Hmm vilken e värst denna eller flickvännen?


Översikts bild. Behöver inte tänka på WAFen på stativen. flickvänen har inget att säga till om :P Lägg märke till mina lagom överdimensionerade kablar till högtalarna. Kommer inte byta ut dem på närmaste tiden kan jag säga. Tight grepp om basen diskanten blir mjuk och mellanregistret perfekt, Helt klart ett par kablar som kommer stanna i min ägo länge :)



Mina ombyggda lådor med HiVi M4N element. ska bygga Fonken lådor väntar bara på att en vän ska komma mned mdf:en.


Nightshot :)


Vill verkligen fixa belysningen till VU_mätarna.


Andra intresset. tar en del tid det med.




/ Dennis
________________________
DIY måste vara en del av paradiset.
Varför gav Gud oss annars MDF & lödkolven?

Edited by - Dennis on 2010/08/23 19:25:08

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/08/23 :  19:07:23  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Hifi när du inte är ute o cyklar...

Sorry, kunde inte låta bli.
Go to Top of Page

Dennis
Member

151 Posts

Posted - 2010/08/23 :  19:21:58  Show Profile Send Dennis a Private Message  Reply
haha lungt. Den följder med i godaste mån även på cyklarna. Moddat om kablarna kontakterna och lurarna så gott de går med smidigheten kvar. felet är walkman telefon som källa men duger till jobb och cykel. Hemma är det anläggningen som gäller

/ Dennis
________________________
DIY måste vara en del av paradiset.
Varför gav Gud oss annars MDF & lödkolven?
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2010/08/23 :  22:33:56  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
quote:
Varning om ni inte gillar blåa dioder!

Aaah! My eyes, my eyes!

Brutala stativ! Stativ man kan gömma sig i är en personlig favorit. Nä, skämt åsido. Jag kanske missade men vad kör du med för högtalarkablage?
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2010/08/24 :  08:00:05  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Fint system

Har du provat att isolera högtalarna från stativen? (mjuka fötter)

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Dennis
Member

151 Posts

Posted - 2010/08/24 :  14:29:12  Show Profile Send Dennis a Private Message  Reply
Bara för det kommer jag ju inte på märket på kablarna. får väll kolla idag o svara senare :P

Ja stativen kanske är i modellen "för stora" men ska bygga fonken lådor i 22mm mdf senare så byggde dem rätt kraftiga.

Hmm isolera dem har ja faktiskt inte provat borde jag banne mig göra. Nått förslag på bra isolator? tror faktiskt att isolera dem små rackarna kan fungera bättre än mina spikes.

/ Dennis
________________________
DIY måste vara en del av paradiset.
Varför gav Gud oss annars MDF & lödkolven?
Go to Top of Page

Dennis
Member

151 Posts

Posted - 2010/08/24 :  14:36:25  Show Profile Send Dennis a Private Message  Reply
Prefer LC-125 supertransmission flexible loudspeaker cable.

HAHA nu har ja namnet på dem. Tidigare använda av en vän till ett par Martin Logan toppar med bra resultat men skulle vilja fpå dem utvärderade av någon på forumet :)


/ Dennis
________________________
DIY måste vara en del av paradiset.
Varför gav Gud oss annars MDF & lödkolven?
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2010/08/24 :  17:03:55  Show Profile Send CarlssonH a Private Message  Reply
Dennis/

Fina bilder på en fin anläggning
Själv älskar jag Pioneers gamla silver serie från 70-talet

Min grabb såg bilderna och frågade vad det är för cyklar.
Han kör själv en Subrosa BMX och en GT Ruckus Dirt.
Lite OT men han vill veta, synd att han inte är lika intresserad av HI-FI

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Dennis
Member

151 Posts

Posted - 2010/08/24 :  19:06:05  Show Profile Send Dennis a Private Message  Reply
Älskar också Pioneers 70-talare har en till men njae inte lika bra som 706:an ska bara fixa iordning den lite mer :)

Hifi är alla intresserade av om dem gillar musik dem behöver bara vägledning :P


Det är en Gt nånting bmx och en Nishiki DRT Hardtail downhill cykel.

Cyklat bmx många år nu men svårt att cykla med mina 2 amstaffar på den så skaffade downhill hojen till det också fastnade jag för rå skojskörning :P han borde testa :)

/ Dennis
________________________
DIY måste vara en del av paradiset.
Varför gav Gud oss annars MDF & lödkolven?
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2010/08/24 :  19:30:35  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Mjuka fötter kan du pröva genom att använda lite skummgummi typ eller något annat mjukt som är lagom för vikten. Om det låter bra så bestääler du några från Sonic design eller går in en butik, det finns flera sorter.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Dennis
Member

151 Posts

Posted - 2010/08/26 :  14:21:16  Show Profile Send Dennis a Private Message  Reply
Bara hem och testa med andra ord:) Ja trots sin storlek väger dem ändå uppåt 10 kg :P

/ Dennis
________________________
DIY måste vara en del av paradiset.
Varför gav Gud oss annars MDF & lödkolven?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000