Author |
Topic  |
Improved Audio
Member

316 Posts |
Posted - 2009/11/16 : 16:55:19
|

Till listan av intressanta RIAA-steg torde även detta läggas.
Det är ett synnerligen flexibelt RIAA-steg som via DIP-omkopplare på undersidan kan kalibreras till de allra flesta MM och MC-pickuper. Förstärkningen kan ställas i 16 steg Impedansen i 31 samt kapacitansen i 3 steg. Skulle inte detta vara nog kan steget även uppgraderas med batterdrift med Volcano II
Och ja, den är tyst även om jag envist vill framhålla att batterdrift verkligen gör skillnad, speciellt vid drift av lågnivå MC samt om man har instabil nätspänning ( vilket förmodligen de flesta har som bor i storstäder) |
IMPROVED XPO Oberoende arrangör av hifi och musikevents http://www.sweetspotevents.se
|
Edited by - Improved Audio on 2009/11/16 17:01:17 |
 |
|
NtR
Member

680 Posts |
Posted - 2009/11/16 : 18:40:12
|
Jag kommer inte ihåg vad policyn på forumet var, men någonstans har jag nog läst att säljesannonser ska vara där och inte i diskussionsforumen. Inlägget från Imp.Aud känns allvarligt talat lite tveksamt när det dessutom är en uppenbart kommersiell annons. Iofs får man väl säga at det är modigt med tanke på de tankar jag haft om marknadsföring tidigare i tråden. |
Nicke the Rocker |
 |
|
pick-me-up
Member

1382 Posts |
Posted - 2009/11/16 : 19:24:09
|
Jag tycker att vi behöver inte oroa om policyn så mycket. Det sköter säkert dem som har ansvar om sajten. I och med att ren annonsering är förbjudet är det bara positivt om vi får veta lite mer om bra produkter. Tycker jag. |
 |
|
gcs
Member

5273 Posts |
Posted - 2009/11/16 : 20:11:45
|
Där ser man för nu blev jag intresserad av Trigon Riaa med batteridrift. En plusitiv sak är också att den inte heller vara så jättedyr. |
 |
|
NtR
Member

680 Posts |
Posted - 2009/11/17 : 08:43:55
|
Tack för tipsen allihop, nu har jag en del att kolla upp! |
Nicke the Rocker |
 |
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6802 Posts |
Posted - 2009/11/17 : 11:27:05
|
Kolla även in Puresound P10 det är ett rörbaserat MM steg som har fått väldigt bra recensioner men verkar inte alls ha fått den uppmärksamheten i Sverige är det Ljudupplevelser i Ystad säljer dessa http://www.ljudupplevelser.se/default.aspx?main=ListProducts.aspx&cat=110.
anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
 |
|
NtR
Member

680 Posts |
Posted - 2009/11/17 : 19:23:16
|
Tack, Bubbel, men rör står jag helst över. De brusar för mycket och ställer liksom till det i allmänhet. Mikrofoni och annat skräp, för jobbigt att leva med helt enkelt. Men jag håller med om att det ofta låter påfallande bra. |
Nicke the Rocker |
 |
|
pick-me-up
Member

1382 Posts |
Posted - 2009/11/17 : 21:23:46
|
Ett förslag till, som har fått mycket lovord. Dock vet jag inte om den säljs här hos oss: PS Audio GCPH Phono Preamplifier. Priset 995 dollar har varit oförändrat för flera år! Och det finns möjlighet att modda den också så att den blir ännu bättre.
Men det finns ingen absolut sanning, för det finns nästan obegränsad med variationer i vinylkedjan. Sen är det frågan också om tycke och smak, alltså en subjektiv åsikt hur det ska låta, samt hur mycket pengar är det vettigt att investera.
Mig veterligen kan PS Audio GCPH kopplas direkt till effektförstärkaren, därav ytterligare en liten nätt vinst på ljudet. |
Edited by - pick-me-up on 2009/11/17 22:17:34 |
 |
|
Improved Audio
Member

316 Posts |
|
Topic  |
|