HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Tyst riaa-steg för MC
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Improved Audio
Member

316 Posts

Posted - 2009/11/16 :  16:55:19  Show Profile  Visit Improved Audio's Homepage Send Improved Audio a Private Message  Reply

Till listan av intressanta RIAA-steg torde även detta läggas.

Det är ett synnerligen flexibelt RIAA-steg som via DIP-omkopplare på undersidan kan kalibreras till de allra flesta MM och MC-pickuper. Förstärkningen kan ställas i 16 steg
Impedansen i 31 samt kapacitansen i 3 steg.
Skulle inte detta vara nog kan steget även uppgraderas med batterdrift med Volcano II

Och ja, den är tyst även om jag envist vill framhålla att batterdrift verkligen gör skillnad, speciellt vid drift av lågnivå MC samt om man har instabil nätspänning ( vilket förmodligen de flesta har som bor i storstäder)

IMPROVED XPO
Oberoende arrangör av hifi och musikevents
http://www.sweetspotevents.se

Edited by - Improved Audio on 2009/11/16 17:01:17
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2009/11/16 :  18:40:12  Show Profile Send NtR a Private Message  Reply
Jag kommer inte ihåg vad policyn på forumet var, men någonstans har jag nog läst att säljesannonser ska vara där och inte i diskussionsforumen. Inlägget från Imp.Aud känns allvarligt talat lite tveksamt när det dessutom är en uppenbart kommersiell annons. Iofs får man väl säga at det är modigt med tanke på de tankar jag haft om marknadsföring tidigare i tråden.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2009/11/16 :  19:24:09  Show Profile Send pick-me-up a Private Message  Reply
Jag tycker att vi behöver inte oroa om policyn så mycket. Det sköter säkert dem som har ansvar om sajten.
I och med att ren annonsering är förbjudet är det bara positivt om vi får veta lite mer om bra produkter. Tycker jag.
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2009/11/16 :  20:11:45  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Där ser man för nu blev jag intresserad av Trigon Riaa med batteridrift.
En plusitiv sak är också att den inte heller vara så jättedyr.
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2009/11/17 :  08:43:55  Show Profile Send NtR a Private Message  Reply
Tack för tipsen allihop, nu har jag en del att kolla upp!

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6802 Posts

Posted - 2009/11/17 :  11:27:05  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Kolla även in Puresound P10 det är ett rörbaserat MM steg som har fått väldigt bra recensioner men verkar inte alls ha fått den uppmärksamheten i Sverige är det Ljudupplevelser i Ystad säljer dessa http://www.ljudupplevelser.se/default.aspx?main=ListProducts.aspx&cat=110.

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2009/11/17 :  19:23:16  Show Profile Send NtR a Private Message  Reply
Tack, Bubbel, men rör står jag helst över. De brusar för mycket och ställer liksom till det i allmänhet. Mikrofoni och annat skräp, för jobbigt att leva med helt enkelt. Men jag håller med om att det ofta låter påfallande bra.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2009/11/17 :  21:23:46  Show Profile Send pick-me-up a Private Message  Reply
Ett förslag till, som har fått mycket lovord. Dock vet jag inte om den säljs här hos oss:
PS Audio GCPH Phono Preamplifier. Priset 995 dollar har varit oförändrat för flera år!
Och det finns möjlighet att modda den också så att den blir ännu bättre.

Men det finns ingen absolut sanning, för det finns nästan obegränsad med variationer i vinylkedjan. Sen är det frågan också om tycke och smak, alltså en subjektiv åsikt hur det ska låta, samt hur mycket pengar är det vettigt att investera.

Mig veterligen kan PS Audio GCPH kopplas direkt till effektförstärkaren, därav ytterligare en liten nätt vinst på ljudet.

Edited by - pick-me-up on 2009/11/17 22:17:34
Go to Top of Page

Improved Audio
Member

316 Posts

Posted - 2009/12/14 :  16:47:00  Show Profile  Visit Improved Audio's Homepage Send Improved Audio a Private Message  Reply
En länk till Norska Hifisentralen där en vinylguru testat och delger sina synpunkter.

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=41862.0

IMPROVED XPO
Oberoende arrangör av hifi och musikevents
http://www.sweetspotevents.se
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000