HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Hjälp med ombyggnad av steg från fullrange -> sub
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Psy_lord
Member

196 Posts

Posted - 2009/12/06 :  20:34:03  Show Profile Send Psy_lord a Private Message  Reply
Håller på o leker lite med det jag har ligger o skräpar. Byggde i lördags tillsammas med min bror en sub låda som vi kasta i en 15" mid-bas och fick det o låta riktigt bra.
mer om det finns här http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77515

Det jag nu skulle vilja ha hjälp med är att bygga om ett slutsteg jag har ligger. Steget heter Stage Line AKB-152 vilket antagligen inte hjälper ett dugg.

Jag skulle i allfall vilja ta bort delningsfiltret som finns i steget och ersätta det med ett subbas filter som går att justera hz med. Som på alla andra sub steg.

Går det eller har jag redan cyklat i diket?

Här är i alla fall delningen som sitter nu med twet mid o bas.


Stärkar delen











Är total nybörjare på det här. tacksam för all hjälp jag kan få.

Every second saturday every month it happens... HifiNördKooperativet

Edited by - Psy_lord on 2009/12/07 19:39:29

Psy_lord
Member

196 Posts

Posted - 2009/12/07 :  19:37:45  Show Profile Send Psy_lord a Private Message  Reply
Antingen är jag väldigt DÅÅLIG på att googla eller så finns det bara inte. Vill ha ett kretskort med reglerbar delning för sub för inbyggnad i steg. kan det vara så svårt!!! ?? måste finnas.

Ett enkelt kort där det finns lågnivå in delning/volym med rattar och låg ut som man löder på slutstegets ingång.

Måste jag köpa ett externt aktivt delningsfilter till bil som drivs med 12V för att få det att fungera?

Hjälp !!

Every second saturday every month it happens... HifiNördKooperativet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000