HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 IKEA's "Snack"-låda. Funkar bra till vinyler! :)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

NikkiSixx
Member

75 Posts

Posted - 2009/12/30 :  11:42:01  Show Profile Send NikkiSixx a Private Message  Reply
Är det någon här som använder IKEA's största "Snack"-låda till att förvara LP-skivor i?
Vet att "trissa" (tror jag den heter) är en vanlig låda till LP, men Snack är större och mina backar börjar bli väldigt överfulla just nu, skulle behöva något större.
Men hur är hållbarheten?
IKEA-varuhuset närmast mig (Västerås) saluför inte "snack", så jag kan inte åka dit o kolla på den, utan måste i så fall ta mig till Kungens Kurva...
Tankar och ideér mottages tacksamt.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00108703

www.scaar.net

Edited by - NikkiSixx on 2010/01/17 18:55:36

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2009/12/30 :  14:50:14  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Den lär väl funka utmärkt. Men är det inte närmare för dig till Uppsala????

Själv föredrar jag Trissa då den inte skevar skivorna lika mycket om man inte fyller den helt.

MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

NikkiSixx
Member

75 Posts

Posted - 2009/12/30 :  16:07:07  Show Profile Send NikkiSixx a Private Message  Reply
Tack för svaret Alfa.
Jag bor i Eskilstuna, så Västerås är närmast o sen Kungens Kurva efter det.
Skulle gärna höra av någon här som använder SNACK till vinyler. Som kan bekräfta hållbarhet, stabilitet osv innan man köper tio såna lådor. :)

www.scaar.net
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2009/12/30 :  16:10:01  Show Profile Send millenniumking a Private Message  Reply
Jag använder också "Trissa" av precis samma anledning... den är lagom stor. Jag har till och med skruvat fast en avdelare (träskiva) i mitten på varje "Trissa" back just för att tyngden av skivorna inte ska bli så stor.

Men "Snack" fungerar nog säkert bra till vinylförvaring. Vikten av många vinylskivor måste man ju dock ta med i beräkningen. Har själv inte testat i den lådan så jag vågar inte heller uttala mig.

Edited by - millenniumking on 2009/12/30 16:11:26
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2009/12/30 :  16:11:59  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60101275

Jag kör också med TRISSA, har även monterat pyttesmå hjul på mina - det blev superbra!

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

NikkiSixx
Member

75 Posts

Posted - 2009/12/30 :  16:20:16  Show Profile Send NikkiSixx a Private Message  Reply
Jag använder vanliga gamla drickabackar nu och en TRISSA sväljer ju ungefär lika många plattor som en sådan. Skivsamlingen blir ju inte mindre precis, så jag söker nu lådor som är djupare, därav mitt intresse i SNACK-lådorna.

www.scaar.net
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2009/12/30 :  16:20:33  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Jag kör med trissa och limmade fogarna med PL400 (typ) vid montering. De är därför mycket stabila och jag har int märkt nägra nackdelar med dem . Men man fick vara lite noggrann för att inte limmet skulle smeta av sig på fel ställen under monteringen.

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2009/12/30 :  23:00:34  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Märkligt att varken Snack eller Trissa finns på IKEA i Västerås.
Skulle passa bra hos oss istället för olikfärgade dryckesbackar som används i dag till de skivor som inte får plats i hyllorna.

Men när sveriges största IKEA-varuhus öppnar här i Västerås om ett par år då kanske de har Snack och Trissa.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/12/31 :  09:05:59  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Förvaringsproblem med vinyl
Jag har inte kommit så långt än
Go to Top of Page

Tobba
Member

116 Posts

Posted - 2009/12/31 :  12:16:22  Show Profile Send Tobba a Private Message  Reply
Jag använder Ikeas Lekman och dom är perfekta för vinylförvaring och dessutom är dom snygga,jag har dom som är transparenta.
Dom passar också i förvaringshyllan Expedit som ju också är perfekt för vinylförvaring!

Tobbe
Go to Top of Page

NikkiSixx
Member

75 Posts

Posted - 2010/01/02 :  12:15:13  Show Profile Send NikkiSixx a Private Message  Reply
Ingen på hela forumet som använder sig av SNACK-lådor?
Hmm... det kanske är en dålig låda till vinyl då... :/

www.scaar.net
Go to Top of Page

NikkiSixx
Member

75 Posts

Posted - 2010/01/17 :  18:31:58  Show Profile Send NikkiSixx a Private Message  Reply
Svarar själv på min fråga då...
Var till Kungens Kurva igår o köpte 8 stycken SNACCK-lådor. Har monterat tre av dom än så länge, och dom är alldeles utmärkta att förvara vinyl i.
Dom är något bredare än TRISSA, men inget som får det att se konstigt ut.
En SNACK-låda sväljer ca 90 vinyler, alltså en hel del mer än TRISSA eller en gammal drickaback. Och dom ser ju lite snyggare ut än drickabackarna oxå. Så jag är väldigt nöjd än så länge.
Rekommenderas! :)

www.scaar.net
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000