HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Speedbox till Pro-ject Rpm Four med fast ansl?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

NikkiSixx
Member

75 Posts

Posted - 2010/01/15 :  17:22:37  Show Profile Send NikkiSixx a Private Message  Reply
Hej alla visa vinylare... :)

Jag har hört bara gott om Pro-Jects Speedbox II och ville ha en till min Rpm Four.
Hittade en begagnad här på forumet och slog till.
Hade aldrig sett eller hört en Speedbox IRL tidigare så visste inte hur den skulle kopplas in. Så döm till min förvåning när jag fick den o skulle koppla in den. Min Rpm Four har nämligen fast ansluten nätkabel. :/
Finns det nu något sätt jag kan byta ut min nätdel på, eller på annat sätt få nytta av en Speebox på min skivspelare?
Hade ingen aning alls om hur Speeboxen skulle kopplas in o känner mig jättefånig nu i efterhand.

tacksam för svar...

www.scaar.net

NikkiSixx
Member

75 Posts

Posted - 2010/01/17 :  18:08:19  Show Profile Send NikkiSixx a Private Message  Reply
Inga förslag ens..?

www.scaar.net
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/01/17 :  18:32:10  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Är originaltrafon på 16V? Då borde det gå att modda.
Go to Top of Page

NikkiSixx
Member

75 Posts

Posted - 2010/01/17 :  18:46:33  Show Profile Send NikkiSixx a Private Message  Reply
Nej, har ingen trafo på spelaren, utan bara en sladd o en kontakt... fast ansluten. :/

www.scaar.net
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/01/17 :  19:03:33  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Då är det nog svårt. Speedbox är ju till för 16V-spelare.

Hör av dig till Ljudtema, de är generalagent och vet kanske om det finns en lösning eller ej.
Go to Top of Page

NikkiSixx
Member

75 Posts

Posted - 2010/01/17 :  21:55:40  Show Profile Send NikkiSixx a Private Message  Reply
Ok huzze, får kanske göra det...
Tack.

www.scaar.net
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000