HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Trasiga innerpåsar
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/05 :  12:27:40  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
Har blivit lite irriterad på detta när man köpt en skiva (tradera/ebay) så är oftast kanterna på innerpåsen trasig så skivan inte ligger still i fodralet utan gör sönder ryggen på skivomslaget, mycket irriterande. Varför inte byta innerpåsen mot en ny? någon som har råkat ut för samma. eller något annat som irriterar???

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/01/05 :  13:51:37  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
PÅ min inköpslista finns det bl.a. innerpåsar.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6802 Posts

Posted - 2010/01/05 :  14:12:19  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Det är inget nytt fenomen ofta träffar man på detta när man är ute på skivjakt men det är inget att hänga upp sig på jag brukar byta till nya om det är trasigt sedan slipper man gammal smuts också.

Jag kan förstå din irritation över att man köper begagnade LP-skivor och upptäcker att inner-konvolutet är trasigt men som jag säger "det är inga nya skivor och då får man acceptera att det finns lite fel".

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

modernman
Member

278 Posts

Posted - 2010/01/05 :  14:17:53  Show Profile Send modernman a Private Message  Reply
Irriterande!

Ja, innerpåsar och plastfodral kan man inte ha nog av hemma. Själv har jag börjat med att lägga ut skiva med innerpåse bakom skivan i plastfodralet. På det sättet undviker man ringwear, + plus att man inte sliter så mycket på fodralet när man plockar in och ut skivan.

Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/05 :  18:25:05  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
tack för era medlidande, jag har oxå nya LP som innerpåsarna var trasiga mkt konstigt men detta har bara hänt en gång. smart moderman med innerpåse bakom skivan i plastfodralet, jag har det på några skivor som är lite special.

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2010/01/05 :  19:19:35  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
"Har blivit lite irriterad på detta när man köpt en skiva (tradera/ebay) så är oftast kanterna på innerpåsen trasig så skivan inte ligger still i fodralet utan gör sönder ryggen på skivomslaget, mycket irriterande. Varför inte byta innerpåsen mot en ny?"

Menar du att omslaget gått sönder pga. att innerpåsen varit trasig?
Det är inte så det går till, vinylen skär sönder både innerpåse och omslag i postens ovarsamma hantering - detta händer mig väldigt ofta och är skittrist.
Nya innerpåsar köper jag från Svalander.
När jag själv skickar LP-skivor med posten så brukar jag oftast lägga skivan och innerpåsen utanför omslaget för att skydda detta.

Jag är lite petig dock, trasigt omslag = köp ny skiva (om det går)

Edit:
Jag förvarar mina skivor på samma sätt som Modernman - innerpåsen utanför omslaget och så i med hela rasket i en plastficka (PVC helst).

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec

Edited by - opethic on 2010/01/05 20:09:36
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/14 :  10:11:50  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
Hej opethic
Fick hem en Atomic Rooster LP och säljaren hade då lagt skivan och innerpåsen utanför omslaget men innerpåsen och ryggen på fodralet var ändå trasigt...Grrr!

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2010/01/14 :  10:49:05  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Usch va surt!
Troligen så var väl fodralet trasigt redan innan skivan postades...

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/14 :  11:39:40  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
förmodligen, vann en solar Plexus på tradera nyligen spännande och se skicket på innerpåsen. Skrev till till försäljaren att han skulle lägga skivan utanför omslaget. PÅ nyare skivor så är innerpåsarna av lite tjockare kvalite´ det borde alla vara, men jag byter ändå ut dom till nya innerpåsar med plast på alla Nya skivor jag köper.

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/14 :  21:22:39  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
fick hem solarplexus i dag. innerpåsens kanter var trasiga med fodralets kanter var hela!!!

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000