HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 En extraordinär musik/ljudupplevelse hos Ljp i M-ö
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tompa-T
Member

301 Posts

Posted - 2010/01/30 :  21:18:59  Show Profile Send Tompa-T a Private Message  Reply
I dag gjorde jag ett besök hos Ljudprodukter i Malmö
Och som en skänk uppifrån så hade man just i dag ett gäng riktiga höjdare prylar för demo
Man hade satt upp en suverän musik förmedlare
Om vi börjar med den analoga källan så var det Tim de Paravicini E.A.R Master Disk med tonarmen Omega Silver Ruby och pickupen ZYX Omega, digital källa var en Wadia cd spelare (minns inte modellen), försteget var en riktigt pärla, ett Tim de Paravicini E.A.R 312, slutstegen var de rent sanslöst underbara single ended klass A monoblocken Tim de Paravicini E.A.R M100A, ett par rent makalöst vackra byggen a 70kg/styck, ingen bild jag har sett gör dom rättvisa, dom är både betydligt större och vackrare live, ruskigt välbyggda.
Den sista länken i kedjan, högtalarna, ett par Reference 3A Grand Veena, ett par riktigt välspelande lådor.
Och det hela var då samankopplat med Neotech NEI-1001 samt NES-1001
Ja, hur spelade då dessa prylar
In i vassen bra skulle jag vilja säga, så luftigt, transparent, ruskig naturlighet och närvaro, en härligt nyanserad väl kontrollerad bas/botten, en både bred och djup ljudbild men en god punktformighet, man kunde med lätthet peka ut var saker och ting var placerat i ljudbilden, en härlig rumsinformation, osv. osv.
En mycket positiv upplevelse, jag kan skriva mycket mer, ger mig in på vad i denna kedja som var bäst, det gör jag inte, det får var och en själv bedöma, så jag måste varmt rekommendera er som har möjlighet, missa inte detta, jag kan absolut inte med ord rättfärdiga denna extraordinära musik/ljudupplevelse, detta måste upplevas live
Om jag inte misstar mig alldeles så ska denna fantastiska rigg stå å spela på Ljudprodukter i minst en vecka till

//-- Tompa --

HIFI & Musik nörd :-)

Edited by - Tompa-T on 2010/02/01 13:00:24

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2010/01/30 :  21:41:49  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Tim kan!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Tompa-T
Member

301 Posts

Posted - 2010/01/31 :  11:57:45  Show Profile Send Tompa-T a Private Message  Reply
Ja, Tim kan !!

//-- Tompa --

HIFI & Musik nörd :-)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.24 sekunder. Snitz Forums 2000