HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 [Projekt] Sony + Apple = iWALK?!?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

fischen08
Member

239 Posts

Posted - 2010/07/19 :  17:29:48  Show Profile Send fischen08 a Private Message  Reply
Som jag lovade i min förra projekttråd (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=76240) kommer här mitt senaste projekt.
Idéen kommer från en kille som tyvärr fick lägga ner sin verksamhet pga. påtryckningar från Sony. Hela historien går att läsa här: http://www.retropod.com/

Här kommer iaf min version, aka. iWALK! :)
Hoppas det kan inspirera någon att göra en liknande!
Trevlig sommar på er!


En gammal Sony Walkman för 40:- på loppis





Ut med innandömet och in med nån sorts frigolit


Tillskuret innandöme


Fodertyg som fästes med limpistol


Lockets insida




Klart! :)




-"Den som väntar på något gott blir aldrig fet"

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8772 Posts

Posted - 2010/07/19 :  18:18:19  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Hehe, jag har haft nästan precis en sådan när det begav sig. Har för mig att radioskalan satt lite annorlunda och att den saknade auto-reverse dock. Sedan bytte jag till en betydligt mer slimmad och klämde in Nirvana Nevermind, vilket var något slags soundtrack på väg till tåget. Gällde att ha något skräning så att det blev någon fart på morgonen...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

fischen08
Member

239 Posts

Posted - 2010/07/19 :  18:53:51  Show Profile Send fischen08 a Private Message  Reply
ztenlund:
kuriosa: jag hade också en slimmad variant som jag matade med No Doubts piratkopierade Tragic Kingdom, som jag köpte i San Marino 1995 :) Det var tider det!

-"Den som väntar på något gott blir aldrig fet"
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2010/07/19 :  21:11:38  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Nästa projekt får väl bli att bygga in mobilen i en kobratelefon.
Då kommer det att se mycket häftigare ut när man sitter i bilkön och pratar telefon.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000